کد خبر: ۶۴۶۵

حکیم مهر - مشاور مدیر سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران به مناسبت هفدهم مردادماه، خبرنگاران را به هدهد تشبیه کرد.

دکتر مهدی حسن‎پور، دامپزشک و خبرنگار باسابقه واحد مرکزی خبر در پیامی به مناسبت روز خبرنگار گفت : خبرنگار واقعی نه قاصدی خوش خبر است و نه فقط کلاغی فضول؛ بلکه مانند هدهد حضرت سلیمان نبی (ص) است.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام دامپزشکی افزود : حرفه مقدس خبرنگاری، سوختن برای درک حلاوت اطلاع رسانی به جامعه است و شگفتی کار خبرنگار این است که حرارت سوختن در کوره فشارهای گوناگون را به جان می‌خرد تا لذت و شیرینی اطلاع رسانی شفاف را درک کند.

وی در ادامه گفت : حرفه خبرنگاری را می‌توان به هدهد سلیمان نبی (ص) تشبیه کرد است زیرا خبرنگار بی کم و کاست در پی آگاه سازی مردم با ابشار و انذار از منشا حقیقت است تا نقش فلسفی وجود پیامبران الهی کامل شود.

دکتر حسن پور با اشاره به اینکه در طول عمر حرفه ای خبرنگاری خود لذتی بالاتر از آگاه سازی مردم درک نکرده است، از همکاران خود خواست هرگز واقعیت را با توجه به منافع عمومی فدای هیچ شخص وجریان نکنند تا همیشه جامعه از پویایی و نشاط آگاهی بهره‌مند باشد.

وی در پایان از همکاران خبرنگار در حوزه دامپزشکی خواست تا رسالت تخصصی خود را فراموش نکنند و هرگز موانع کاری را سبب ساز از بین رفتن نشاط حرفه‌ای خود ندانند که قطعا پس از هر مانعی و سختی، راحتی است، ان مع العسر یسرا.   

 

 

نظر شما
ادامه