کد خبر: ۶۴۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام دامپزشکی نوشت :  رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران گفت:خبرنگاری جنبه‌ای از معنای ایثار است واین مقوله به معنای واقعی مصداق عینی سوختن برای تبیین حقیقت به منظور تنویر افکار عمومی است.

دکتر سید محمد آقامیری به مناسبت روز خبرنگار، ضمن تبریک این روز به همه اصحاب رسانه، به ویژه همکاران خبری در حوزه دامپزشکی افزود: خبرنگاری امروزه از سخت ترین، مهمترین و ارزنده ترین حرفه ها به شمار می‌رود و چیزی که این حرفه مقدس را لذت بخش می‌کند، رشد درک جامعه درنتیجه اطلاع رسانی صحیح است.

وی اضافه کرد: خبرنگار باید اخلاق اسلامی و حرفه ای را سرلوحه کارخود قراردهد و اگر خداوند به قداست قلم، سوگند یاد می‌کند، تاکیدی براین نکته است که صاحب قلم قدر و منزلت جایگاه خود را بداند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی نگاه بغض آلود و غرض ورزانه در حرفه خبرنگاری را آفتی خطرناک توصیف کرد و گفت: این آفت که گاهی به صورت زیر پوستی جریان درست اطلاع رسانی را مختل می‌کند، حقیقت را در دیواری از غبار و شبهه محصور می‌کند که در مرحله اول موجب نا امیدی جامعه و مردم می‌شود و در پی آن اعتماد و اطمینان از رسانه سلب می‌شود.

وی در ادامه خبرنگار را همانند آئینه ای صاف و شفاف در جریان انعکاس اطلاع رسانی نامید که هرگونه نیت غیر صادقانه، آن را به آئینه ای محدب یا مقعر بدل می‌کند که از پرتوهای ناموزون آن جریان حیاتی جامعه مختل می‌شود.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی در پایان از خبرنگاران این حوزه خواست ضمن رعایت نکات حرفه ای، از مسائل تخصصی خود غافل نشوند و همواره منافع عمومی جامعه را به مسائل حاشیه های ترجیح دهند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
0
0
http://khabaronline.ir/news-166761.aspx
نظر شما
ادامه