کد خبر: ۶۴۶۷۲
تعداد نظرات: ۷۴ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علی‌صفر ماکنعلی» افزود: این دستورالعمل را تهیه و برای نظرخواهی برای نظام دامپزشکی فرستادیم؛ چند هفته گذشت و پاسخی و نظری ندادند ...
 
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور در جریان حضور وزیر کشاورزی عراق در مشهد به جمع کارکنان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی رفت و ضمن تشریح جدیدترین رویدادهای دامپزشکی و برنامه‌های مهم پیش رو در سازمان، به پرسش‌های آنها پاسخ داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر «علی‌صفر ماکنعلی» رئیس این سازمان که امروز چهارشنبه به همراه وزیر جهاد کشاورزی برای دیدار با وزیر کشاورزی عراق در مشهد حاضر شده بود، به اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی رفته و به پرسش‌های آنان پاسخ داد.

 وی در تشریح اقدامات تیم خود طی حضور در سازمان دامپزشکی کشور به ویژه پس از دوران تصدی معاونت بهداشتی و پیشگیری و نیز ریاست کنونی سازمان گفت: در مجموعه تکالیف قانونی سازمان و شرح وظایف آن که از آبان ۹۸ تا ۲۷ اردیبهشت ۹۹، بیش از 191 کار حرفه‌ای در مجموعه دامپزشکی کشور انجام شد که از جمله آنها طراحی برنامه ها با سخت‌ترین موانع و چالش ها بود که برنامه کنترل و پیشگیری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یکی از مصادیق بارز این موارد است.

 ماکنعلی اظهار کرد: برنامه دیگری که طراحی کردیم برنامه ملی کاهش سالمونلا در طیور پرورشی  بود که این برنامه هم طراحی و ابلاغ شد و جالب اینکه برای نخستین بار نقشه بیماری هم در کشور مشخص شد.

از مهترین نتایج فعالیت های تخصصی انجام گرفته در سازمان دامپزشکی کشور خروج از میادین تصدی گری و پاسخ گویی و ورود به مسیر و عرصه سیاست گذاری و نظارت بوده است. 

وی در بخشی از سخنان خود یادآور شد: یکی از مهم ترین دغدغه تیم ما در سازمان دامپزشکی کشور، بحث معیشت همکاران بوده و هست و لذا با تغییر مسیر سازمان از میدان تصدی‌گری و حرکت به سمت سیاستگذاری  نظارت، ضمن کاهش هزینه های تولید  بسیاری از هزینه‌های غیر ضروری را کاهش دادیم، به نحوی که با اجرای هدفمند کردن برنامه‌های کنترلی از جمله اجرای برنامه واکسیناسیبون به روش آماده باشد و بر مبنای سطح مخاطره در سال ۹۹ بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان در زمینه هزینه کنترل واکسن تب برفکی صرفه جویی کردیم.

ماکنعلی افزود: موازی با چنین راهبردهایی توانستیم با مجلس محترم شورای اسلامی و سازمان محترم برنامه و بودجه رایزنی منطقی در خصوص برقراری کامل  تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان‌ داشته باشیم و توانستیم قانون پرداخت کامل تسری فوق العاده خاص برای کارکنان را به قانونی نهایی کنیم که به زودی اثرات این کار مهم در زندگی همکاران دیده خواهد شد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور عنوان داشت: زمانی که به ریاست سازمان منصوب شدم، مقاله ای با عنوان «مسئولیت‌ها و تکالیف سازمان دامپزشکی کشور نزد مراجع بین المللی» منتشر کردم و در آن به گستره وظایف دامپزشکی در ابعاد ملی و بین المللی اشاره کردم.

ماکنعلی خاطرنشان ساخت: سازمان دامپزشکی کشور مرجع ملی برای تنظیم مقررات بهداشتی و مرجع ملی و مسئول بهداشت دام می باشد و بر اساس مقررات بین المللی سازمان دامپزشکی کشور مرجع ذیصلاح برای بهداشت دام و سلامت مواد غذایی با منشاء دام می باشد و هیچ مجموعه ای دیگر صلاحیت سیاستگذاری و تنطیم مقررات بهداشتی را بر اساس مقررات بین المللی ندارد، به زبان ساده تر سازمان دامپزشکی سیاستگذار و ناظر در حوزه کنترل بیماری های دامی و تضمین سلامت مواد غذایی می باشد و دیگران مکلف به رعایت سیاست‌ها و مقررات سازمان دامپزشکی کشور می باشند.

وی افزود: البته بر اساس تکالیف قانونی و قوانین ملی، ما در سازمان دامپزشکی کشور هر گونه، رفتار، دستورالعمل و بخشنامه ای که باعث ایجاد انحصار و امتیاز ویژه برای افراد یا گروه های خاص بشود را بر نمی تابیم، سیاست ها و ضوابط بایستی شفاف منتشر و همه مکلف به رعایت آنها می باشند و پر واضح است سازمان دامپزشکی کشور دالان های تاریک و پیچ های اداری در مسیرهایی چون صدور مجوز را ار سر راه مطالبه بحق متقاضیان بر خواهد داشت و اجازه نمی دهیم متقاضیان حرف دامپزشکی را سرگردان کنند. 

وی افزود: در حوزه دارو و درمان  بر اساس مصادیق، منابع بین المللی و ضروریت های کشور با در قالب تیم های تخصصی دستورالعمل های جدید تنظیم و ابلاغ شده  و یکی از نیازهای ما دستورالعمل جامع ثبت بود که در اولین روز سال صفحه ابلاغ شد و چیزی بنام انحصار و امتیاز ویژه برای گروهی خاص وجود ندارد و همه چیز شفاف در سامانه ثبت خواهد شد.

ماکنعلی گفت: در سال 1395، ریاست محترم وقت سازمان دامپزشکی کشور مکاتبه ای با موضوع تقاضا تعلیق و یا اصلاح دستورالعمل نیروی انسانی متخصص را به وزیر محترم وقت جهاد کشاورزی انجام داده بود و اعلام کرده بود که این دستورالعمل بدون اطلاع و بدون تایید سازمان دامپرشکی کشور تهیه و ابلاغ شده است، اما کسی توجهی به مکاتبه رئیس محترم وقت سازمان دامپزشکی کشور نکرد.

وی افزود: ما با پیگیری‌های جدی و تخصصی دستورالعمل نیروی انسانی متخصص را اصلاح و توسط وزیر محترم در اسفند سال 1399 ابلاغ شد و البته نظام دامپزشکی با سرعت قبل از ما آن را به استان‌ها ابلاغ کرد. بر اساس ابلاغیه جناب آقای وزیر دستورالعمل سیاست‌ها و مقررات صدور مجوز تاسیس و فعالیت را تهیه و برای نظرخواهی برای نظام دامپزشکی فرستادیم؛ چند هفته گذشت و پاسخی و نظری ندادند و نهایتا ابلاغ شد.

ماکنعاب خاطرنشان کرد: در این دستورالعمل، موانع و امتیازهای ویژه برای گروه‌های خاص از بین رفته و لازم الاجرا است و هیچ کس و هیچ گروهی نمی‌تواند مانع از اجرای آن باشد؛ نظام دامپزشکی بدون قید و شرط مجری سیاست‌ها و مقررات سازمان دامپزشکی کشور می‌باشد و جایگاه سیاستگذاری و تفسیر قانون هم ندارد. در  ویرایش سوم تاسیس و فعالیت داروخانه‌ها منافع گروهی ممکن است کاهش پیدا بکند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: در خصوص نامه تعجب برانگیز  معاونت حقوقی وزارتخانه نیز وزیر محترم جهاد کشاورزی کتبا ابلاغ نمودند که دستورالعمل با رعایت مواین و مبانی قانونی تهیه و ابلاغ گردیده و لازم الاجرا می باشد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور افزود: دامپزشکی حاکمیتی دارای دو عنوان مشخص است، یکی مرجع ملی تنظیم تنظیم مقررات و دیگری مرجع ملی بهداشت دام، لذا بر این اساس جایگاه خودمان را نباید تنزل دهیم. نکته بسیار مهم برای ما در سازمان دامپزشکی کشور این است که در برخورد با ارباب رجوع و موضوعات همواره بایستی بر روی پیدا کزدن راه حل تمرکز کنیم و صرفا بدنبال پیدا کردن و رسیدن به مشکلات نباشیم. 

 
انتشار یافته: ۷۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۵
همکار سازمان
|
United States of America
|
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
32
29
خدا قوت مرد عمل
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
انصافا تغییرات مثبتی را در دوره ی تصدی جناب دکتر ماکنعلی شاهدم، البته قطعا کار یک فرد نیست و یک تیم منسجم فعال هستند. و امیدوارم یکی پس از دیگری مسایل دامپزشکی کشور مرتفع گردد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
اگ راست میگی استعفا بده بیا تو بخش خصوصی . کار کردن تو بخش خصوصی سخته . آنهایی ک نمی‌توانند در بخش خصوصی کار کنند از اول هم معلوم بود ک اینکاره نیستند وارد سیستم دولتی میشن . بذارید بیان اینا نمیتونن توی بخش خصوصی کارکنند خودبه‌خود محکوم به حذف هستند . بذارید بیان تا تواناییشونو مهم بزنن . فکر میکنید کا کردن توی بخش خصوصی مثل بخش دولتی است که هرچی گفتید بقیه بگن باشه ن عزیز اینجا این خبرا نیست بیا منتظریم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
سازمان دامپزشكي هيچوقت دغدغه بخش خصوصي نداشته
در اين دستورالعمل دونكته خيلي بارز به ضرر بخش خصوصي وجود دارد
اول-صدور پروانه فعاليت از طرف بخش دولتي يعني دوباره استثمار وگرو كشي وبرخوردهاي سليقه اي سالهاي گذشته
كه غير قانوني ميخواهند زوركي دوباره صادر كنند ورييس يك شبكه دوباره براي همكاران شاخ شونه براي دادن ياندادن پروانه بكشد
دوما-در امتياز بندي ها وسهميه بندي ها فقط فكر بازنشستگي خودشون هستند كه با ندادن پروانه فعاليت از ورود بخش خصوصي به بعضي صنفها جلوگيري كنند
يا امتياز بندي را جوري تنظيم كنند كه يك بازنشسته فورا بتواند پروانه بگيرد ويك نيروي بخش خصوصي حتما بايد بيست سال دور خودش بگردد تا بعد بتواند يك پروانه داروخانه بگيرد
بازنشسته محترم بعد از اخذ پروانه داروخانه فورا بعد از بازنشستگي اجاره ميدهد به يك مهندس دامپرور به ماهي ١٠ميليون تومان
از اين نمونه ها فراوان است
نمونه ديگري كه نشان ميدهد بخش خصوصي براي انها مهم نيست بحث ماده ١٩وحقوق مسولين فني وعدم امنيت شغلي ومالي در برابر كارفرمايان
برعكس ان پيگيري تسري براي خودشان را ببينيد كه خدا كند درست شود كه نگويند اين چه حقوقي است براي مسول فني
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
نکته ای که هیچکس به آن توجه نمیکنه اینه که وقتی احیانا به فرض یک سیستمی مثلا سازمان دامپزشکی معیوبه و شاید کارایی لازم رو نداره (که البته اینطور نبوده اون هم با آن همه سابقه و تجربه ) بجای اصلاح و تقویت اون ، میان یک سیستم به مراتب معیوب تر و بی تجربه و ناکارآمد رو بطور موازی در مقابل آن قرار میدن به نام نظام دامپزشکی ( که این صفتها رو میشود در نظرسنجی همین حکیم مهر در باره نظام دامپزشکی دید ) چه انتظاری از اداره درست و موثر دامپزشکی کشور میشود داشت چه دولتی و چه خصوصی .
مسئله اصلی این است که با وجود نظام دامپزشکی مشکلات کم نشده که هیچ بر عکس قوز بالای قوز هم شده و سختیهای بیشتر و هزینه های بیشتری هم برای مملکت و مردم از بابت دامپزشکی بوجود آمده .
الان بلاتکلیفی بیشتری برای فعالان عرصه دامپروری و دامپزشکی بوجود آمده و این رشته و صنف بی صاحب شده . معاونت امور دام هم که دیگر معضل من درآوردی است که بر معیوب تر شدن سیستم دامپروری و دامپزشکی کشور افزوده !!
احمدددد
|
Japan
|
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
22
16
بخش خصوصی دارند بخش دولتی را میخورند
بخش دولتی باید بنیان قدرت حاکمیتی خود بر نظام دامپزشکی را محکمتر بنا نهد .
تحمل صدور داروخانه ها ی بدون کیلینیک واقعا جای سوال دارد
...............................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
سازمان دامپزشکی. نظام دامپزشکی
هردو باید حامی دامپزشکان بخش خصوصی خودشون باشن
و نظام که قطعا این وظیفه رو داره
ولی پیام شما کاملا نشون داد جو دولتی چیه که باز مشوق هم داره!
تأسف
داروخانه قوانین مصوب و مشخص داره و نظام هم درست دفاع کرده و ازش ممنونیم
باید به مراکز فروش قدیمی دارو٫کلینیسین های دلال دارو و کارمندان دلال دارو رسیدگی کرد
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
اگر بخش خصوصی اینطور هست که شما میگید چرا استعفا نمیدی بیای بخش خصوصی؟ ...................
ناشناس
| Poland |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
فعلا که همکار اداری شما با درمان غیر مجاز و دارو فروشی غیر مجاز از جیب بخش خصوصی ................، هر جا هم شاکی هستیم همشون پشت هم هستند
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
13
20
سازمان دامپزشكي بايد براي استنكاف قانون ماده ٢ افزايش بهروري مجلس شوراي اسلامي مصوب سال ٨٩ جوابگو باشند
با دستورالعمل هاي مغاير قانون و ايجاد جايگاه صدور پروانه فعاليت براي سازمان دامپزشكي
اگر در سال ٨٩ كه قانون تصويب شد و سازمان استنكاف كرد نظام ان دوره به ديوان عدالت شكايت ميكرد كه خاطر بحث بي فايده تعامل اين كار را نكرد حالا طلبكار نميشدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
اولا در همون قانون ماده 2 که شما میگید ، گفه شده که تمام سیاست گذاری ها در صلاحیت سازمان دامپزشکی هست. بنابر این نظام باید اون سیسات ها را فقط اجرا کنه.
دوما؛ کسانی باید پاسخگوی بی نظمی های این چند ساله در دامپزشکی باشند که با وجود قانون مستحکم و مدون سازمان دامزشکی ، رفتند با ........................ در مجلس یک بند و تبصره در دل یک قانون بیر بط که کلا مربوط به کشاورزی هست تصویب کردندو باعث اختلافات شدند.
الان هم اون بند به خاطر تنتقض با قانن قبلی چندان محمل قانونی نداره و فقط با یک رای دیوان عدالت در یکی از شعب اون "، لازم الاجرا شده. پس سازمان تا همین حالا هم به خاطر حفظ انسجام ، خیلی در مقابل نظام عقب نشینی کرده و بیشتر از این جایز نیست...
ناشناس
| France |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
ما كه متوجه نشديم چي نوشتي عزيز
قبل ازارسال يك بار مرور كن وجملاتتون را تصحيح بفرماييد
سازمان نيازي نيست دنبال بره قانون برگردونه
مواظب باشه در دل امور دام جهاد
وسازمان غذا ودارو وزارت بهداشت هضم نشه
روي هيچ كس هم حساب نكنه بخش خصوصي ونظام را كه رنجوند تنهايي بره ببينم چيكار ميكنه
مثل بازرسي هاي سود اور خارج كشورتون كه سه شماره ازتون گرفتن
قانون وضع ميكنه مثل بسته بندي تخم مرغ تا ميگن پخ
ميگن مشكلي نيست مثل قبل باشه
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
4
20
درود دکترجان، متاسفانه نطام دامپزشکی استان ............. از صدور پروانه پاره وقت همکاران خود داری میکنه و حتی حاصر به پاسخگویی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
عزیز پروانه پاره‌وقت خیلی وقته که ممنوع شده . اگ اینجوریه به مسولین فنی بهداشتی مظلوم هم اجازه بدید برن داروخانه بزنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
پروانه درمانی پاره وقت یا نیمه وقت منوع نشده فقط روئسای ادارات نمیتونند پروانه بگیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
نه دوستان ممنوع نیست که
رییس شبکه شهرستان آزمایشگاه داره. کارمندان شبکه ها پاره وقت کار درمان دارن و و و
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
5
2
آن تعدادی از دوستان ............ که پروانه داروخانه را گرفتند دوباره همه چیز به روال قبلش بر می گرده ، خواهید دید
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
18
9
این مصوبه کاملا غیر قانونی هست . پذیرش این ظلم توسط نظام غیر ممکن هست و نظام باید در موضع خود ثابت عمل باشد تا دوباره به مکانیسم فساد آلود کمیسیون های ادارات کل که تماما لابی و نماینده بازی و معاملات سیاسی هست برنگردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
موضع نظام فرار از قانون هست. هرجا احساس میکنه قانون به نفعش نست، ......... سریع یه تفسیر از خودش ساطع میکنه و میخواد قانون را دور بزنه
ناشناس
|
France
|
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
11
7
هم ابلاغیه و هم شیوه نامه منبعث از آن هردو غیر قانونی و رانت محور می لاشد و نظام نباید زیر بار .......... افراد سازمان برود
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
16
18
احسنت بر دکتر ماکنعلی... درود بر مرد لر... حرفش با عملش یکی هست... باید نظام از دستگاه حاکمیتی حرف شنوی داشته باشه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
چرا با بخش خصوصی مشکل دارید؟
انشاالله حسادت نباشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
همون .........ی که صدور پروانه هایی که کار حاکمیتی است به نظام واگذار کرد حالا فهمیده ،نظام دامپزشکی در عوض تبعیت شاخ شده براش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
خصومت دولتی با خصوصی چیه خدا عالمه
کسی دست تو جیب شما که نکرده
آرام باشید
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
8
13
چه مافیایی پشت این دامپزشکی خوابیده که نمیخواد چیزی از انحصارش خارج بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
مافیای داروخانه داران که میترسند درصدی از درامدشون کم بشه و به نیروهای جدید اجازه نفس کشیدن نمیدهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
فقط با این اوضاع اقتصاد عرصه برای شما نیروهای جدید باز بشه ببینم میتونین کار کنین .... یا فقط می‌خواین کار بقیه رو بهم بریزین.چشماتون رو می‌بندین و بدون درنظر گرفتن شرایط فقط حرف حرف حرف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
2
3
چقدر مطالب پراکنده منقطع و بدون ارتباط است ، آیا اینگونه سخن گفته شده یا اینگونه منتشر شده ؟

این خبر را که می‌خواندم بی اختیار تشابه بسیار زیادی یافتم میان وضعیت برهم ریخته حرفه ام با منقطع بودن این سخنان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
0
3
سیاست دو خط است.
شیوه نامه با سیاست تفاوت داره.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
2
10
انشالله که با همین پشتکار ادامه بدید و با قوانین من دراوردی که نظام هر استان برای صدور مجوز دارد نیز برخورد جدی شود و این انحصار طلبی که توسط مافیا هر بخش اعمال میشود هم مقابله شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
6
12
درود بر جناب دکتر ماکنعلی مرد عمل
برخی عزیزان میگن دستورالعمل ها رانت محور هستند ،بفرمایید چه رانتی؟ برای چه کسی؟
دستورالعمل قبلی اجازه مجوز را شخص محور و رانت محور نموده بود و ما متقاضیان جدید مدتهاست در پیچ و خم کج سلیقگی های عده ای انحصار طلب گرفتار شده ایم
معلومه به خود زحمت نداده و آنها را نخوانده اند
اتفاقا دستورالعمل داروخانه رانت ها و انحصارها را از بین برده و اخذ مبالغ گزاف برای مثلا تمدید مجوز ها را؟!!!!!ممنوع کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
متقاضی جدید
کمی فکر کنید. بعد لب به سخن بگشایید
کل سیستم خراب بشه که شما شروع کنید و بعد همه باهم بیفتیم ته چاه
اینه آینده ای که میخواین
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
7
2
هرکی با سه سال سابقه کار، میتونه تو شهر یزرگ داروخاته بزنه‌ خیلی بد میشه‌ یکی فکر بکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
2
2
از واکسن کرونا چه خبر آقای دکتر؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
0
6
یک کلام‌همه دامپزشکان همکار باید زتدگی کنند از راه شغلشان نه حاشیه شغل که درشان دکتر نیست عزیزان مخالف من تو او وآینده همه دامپزشک هستیم‌وباید با افتخار وآسایش در شغل خود ادامه زندگی بدهیم قانون سال ۵۱ محدودیتی چه برای کلینک چه داروخانه چه سیار چه ثابت منعی سر راه همکاران دامپزشک تدارد حالا بجای بجلو رفتن با مانع روبرو میشوندبرای همکاران دلیل و معنی آورده میشود
دردمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
3
10
درود بر دکتر ماکنعلی

شکستن انحصار سخته

مخصوصا زمانی که این انحصارطلبها قدرتمند هم هستند

فقط و فقط و فقط بخاطر اینکه زودتر فارغ التحصیل شدن،همین

نمونه دامپزشک کم سواد با شرایط فوق که سالها درسش طول کشیده اما شانس داشته و در سالهای قبل فارغ التحصیل شده وجود داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
والا ما که داریم میبینیم ادارات کل استان ها دارن انحصار طلبی میکنن و امتیازای خیلی وحشتناکی به بعض افراد میدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
5
1
دو اظهار نظر کاملا متفاوت از رئیس محترم سازمان دامپزشکی در یک روز

از یک طرف ایشان معتقدند که باید بدون ضابطه به فارغ التحصیلان جدید در بخش خصوصی پروانه و مجوز کار داده شود و بهانه هایی مثل تکمیل ظرفیت و . . . قابل قبول نیست. در واقع می توان اینطور نتیجه گیری کرد که ریاست محترم سازمان دامپزشکی نگران اشتغال فارغ التحصیلان جدید هستند و با این تصمیم بخش خصوصی شاغل دامپزشکی می بایست بخشی از درآمد خودشان را با فارغ التحصیلان جدید تقسیم کنند و با یک سوم یا یک چهارم و یا حتی مبلغ کمتری زندگی خود را بگذرانند.

از طرف دیگر ایشان بحث تسری کارمندان بخش دولتی را مطرح می کنند و از پایین بودن حقوق دامپزشکان دولتی نگران هستند و بشارت می دهند که به زودی حقوق این عزیزان افزایش خواهد یافت.

شاید جناب رئیس فکر می کنند که دامپزشکان دولتی در یک کشور زندگی می کنند و دامپزشکان بخش خصوصی در کشوری دیگر

خیر جناب رئیس؛ اینطور نیست

اگر شرایط اقتصادی برای دولتی ها سخت شده برای بخش خصوصی هم سخت تر شده.

بهتر است که عدالت را رعایت کنید
اگر قرار است بخش خصوصی هزینه اشتغال افراد جدید را بدهد و برای این منظور مجوزهای بخش خصوصی بی ضابطه صادر شود؛ پیشنهاد می شود که بودجه ای که برای تسری در نظر گرفته شده را هم صرف استخدام گروه دیگری از همین دوستان تازه فارغ التحصیل کنید. پول تسری و افزایش حقوق کارمندان فعلی تان را برای استخدامی های جدید مصرف کنید.
اینطوری حداقل بخشی از بار اشتغال فارغ التحصیلان جدید را هم خواهید چشید و بخش دولتی هم با تعداد کارمندان بیشتر عملکرد بهتری خواهد داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
تو اگه کارت گرفته و یا جا افتادی و سابقه زیادی داری نگران چی هستی مشتری هات سرجاشه این افراد نوباوه هم حذف طبیعی میشن ،حرفات بوی بد انحصار طلبی میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
دوست عزیز تعداد افراد مورد نیاز در آزمون های استخدامی بسیار بیشتر از افراد جدید مجوز گرفته برای داروخانه هستند اگر سواد و توان دارید تشریف بیارید آزمون بدید کسی شمارو منع نکرده ؛هیچ کس نمیتواند فارغ التحصیلان جدید را از حق قانونی خود برای گرفتن مجوز محروم کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
ممنون از دوستان عزیزی که برای کامنت من پاسخ نوشتند.
اول که من داروخانه ندارم و قصد هم ندارم داروخانه ای راه اندازی کنم.
دوم - کارم هم گرفته و اگر صدها نفر از تازه فارغ التحصیلان جدید هم مجوز کار بگیرند من مشتری های خودم را دارم. به بیش از نیمی از متقاضیانم باید پاسخ منفی بدهم چرا که وقت نمی کنم به دامداری آنها مراجعه کنم
سوم - تمایلی به کار در بخش دولتی ندارم
آنچه آزار دهنده است اینست که جناب رئیس نسبت به بخش خصوصی و دولتی دو دید متفاوت دارند. از یک طرف نگران امرار معاش بخش دولتی هستند و از طرف دیگر نه تنها نگرانی برای امرار معاش بخش خصوصی ندارند بلکه قصد ضربه زدن به همین درآمد نیم بند بخش خصوصی را هم دارند.
من هم می دانم که درآمد همکاران بخش دولتی مکفی نیست. کسانی که در بخش دولتی مشغول بکارند همگی از همکلاسی های قدیمی و دوستان فعلی هم هستند و ارتباط بسیار نزدیکی با آنها دارم و از شرایط آنها هم مطلع هستم و بحث "تسری " و . . . هم حق مسلم آنها می دانم.
اما این دیدگاه رئیس محترم سازمان دامپزشکی را عادلانه نمی بینم

شما را به خواندن این حکایت دعوت می کنم:
دو برادر یکی خدمت سلطان کردی و دیگر به زور بازو نان خوردی.

باری این توانگر گفت درویش را که: چرا خدمت نکنی تا از مشقت کار کردن برهی؟

گفت: تو چرا کار نکنی تا از مذلّت خدمت رهایی یابی که خردمندان گفته‌اند نان خود خوردن و نشستن به که کمر شمشیر زرّین به خدمت بستن.
آرمان
|
United States of America
|
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
4
9
درود بر دکتر ماکنعلی بزرگ. تا آخر عمر مدیونتان هستم،راه برای ایجاد داروخانه دامپزشکی برای بنده و بسیاری دیگر باز شد سپاس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
بند پ داشته باشید. به شما نیز داروخانه میدهند. کسی که با زحمت و تلاش و پیگیری خودش مجوزش را گرفته اکنون با این سیستم های جدید در معرض خطر قرار می گیرد. و کسانی هم با بند پ راحت داروخانه زدند و کل سیستم دارویی را بهم می ریزند
قانون٫ قانون نیست
احمدی
|
Canada
|
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
5
2
..................... هر روز قانونی بی اساس و بی منطق را بر بخش خصوصی تحمیل می کنند گویی کمر به تخریب دامپزشکی بسته اند و بخش خصوصی را خاری در چشم می بینند
دامپزشکی بیش از هر زمانی نیاز به وفاق دارد و تحمیل قانونی که بدون همفکری با انجمن ها و کانون های مرتبط و صرفا بر اساس لجاجت نوشته شده، راهی جز استنکاف و اعتراض جمعی و صنفی برای بخش خصوصی نمیگذارد
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
7
2
جای تاسف داره با این عملکرد سازمان دامپزشکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
1
7
متن قانون بهره وری به وضوح گفته که سیاستگذاری با سازمان دامپزشکی هست و نظام دامپزشکی مجری سیاستهاست:

سازمان های نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران موظفند حسب مورد و متناسب با استعدادها و شرایط بخش کشاورزی و منابع طبیعی هر منطقه و در قالب سیاست ها و ضوابط حاکمیتی اعلامی از سوی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان های حاکمیتی تابعه آن، مجوز تأسیس درمانگاه ها (کلینیک ها)، مجتمع های درمانی (پلی کلینیک ها)، آزمایشگاه ها، داروخانه ها، بیمارستانه ای دامی، مراکز تلقیح مصنوعی و مایه کوبی و شرکت های مهندسی و خدمات مشاوره فنی ـ اجرایی ـ مدیریتی ـ مالی و بیمه ـ اقتصادی ـ بازرگانی و کشاورزی را صادر و نظارت نمایند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
فعلا که نظام دامپزشکی ،قصد صاحبخونه شدن داره و از واژه دخالت هم مکرر و نابجا داره استفاده میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
1
9
اتفاقا از زمانیکه صدور پروانه ها به نظام واگذار شد به مراکز وابسته دوباره مجوز داده شد و این اشتباه باعث شد که دو پروانه فعالیت به یک مسئول فنی واگذار شود و اینکار شوراهای نظام در برخی استانها باعث شد که تعدادی زیادی از دامپزشکان نسبت به نظام بی اعتماد شوند . در صورتیکه وظیفه نظام ایجاد امنیت شغلی همکاران می باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
12
3
جناب آقای ماکنعلی
شما حق و اجازه ندارید بدون مشورت با ذینفعان این دستورالعمل من درآوردی چیزی منتشر کنید که بعداً مجبور به پس گرفتن آن شوید دستورالعمل بسته بندی تخم مرغ یادتان هست ؟ نشود روزی که همین تیمچه اعتبار سازمان دامپزشکی که ماحصل نام نیک گذشتگان است به سخره گرفته شود و از سازمان دامپزشکی کنونی به نوع دیگری یاد شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
0
5
به اميد ابلاغ دستورالعمل تاسیس و فعالیت مراكز درمانى
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
4
12
چه عجب بعد از سال ها یک موضع گیری قدرتمندانه از رئیس سازمان دامپزشکی در مقابل قانون گریزی ها و زیاده خواهی های نظام (...........) دیدیم!
اگر همون موقع که ماده 2 قانون بهره ورزی کشاو.ری میخواست بصورت مبهم و مشکل آفرین فعلی تصویب شود، سازمان فعالانه و هوشمندانه عمل میکردف قطعه نه اون ماده انحرافی تصویب میشدو نه شاهد مشکلات فعلی میبودیم. نظام باید سیاست ها را اجرا کند نه اینکه خودش تفسیر کند.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
3
1
با این سطح بالای دغدغه مندی چرا وزارت بهداشت دامپزشکی رو در اولویت واکسن کرونا نگذاست؟؟ این همه امور حیاتی و نبرد برای امضای زیر اون کاغذ A4 بی انصافی نیست واکسن بهش تعلق نگیره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
5
4
متاسفانه سازمان دامپزشکی فرق سیاست و دستورالعمل و شیوه نامه را نمیدونه
سیاست ها باید بیان کننده اصول و علت صدور پروانه باشند، امتیاز چقدر باشه و چندتا صادر بشه و ... به ساماندهی بخش خصوصی مربوط میشه
دخالتهای بی جا و غیر مدبرانه سازمان دامپزشکی در بخش خصوصی نظم انور که متولی آن سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا هست را به هم نیرنه.
بهتره سازمان دامپزشکی در ابتدا به وظیفه ساماندهی نظارت بهداشتی، قطع کامل روابط مالی کارفرما و مسوول فنی بپردازه

مراکز عرضه فراورده های خام که افراد غیر مطلع بهداشت عمومی را به بازی گرفته اند، رها کردین ، نظم دهی به دامپزشکها که ارتباطی با شما نداره را در پیش گرفتین؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
3
3
اگر اینقدر سازمان دامپزشکی دقیق هست که بلافاصله تا از نظام جواب نگرفته سیاستها و ضوابط را ابلاغ کرده و حتی نمیتونسته یه تماس با همکار خودش در نظام بگیره و از حقیقت مطلع بشه

بهتره زودتر تعرفه هایی که نظام از طریق جهاد چند وقته بهت داده تا نظر بدهی را جواب بدی
تا حق ۳۰، ۲۰ هزار دامپزشک بخش خصوصی با نرخ کم تعرفه سال پیش بیش از این پایمال نشه
آقای رییس سازمان دامپزشکی دلت برای واکسیناتور بسوزه که ...... تعرفه را تایید نمیکنین تا نرخ پارسال را باهاش قرارداد ببندین
............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
6
3
اصلا میخواین نظام دیگه پروانه داروخانه صادر نکنه
سازمان دامپزشکی برای تمام بازشسته هاش، کارمندانش و اونهایی که قراره بعدا کارمندش بشن، راسا پروانه داروخانه بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
با فرافکنی نمیتونید مانع فعالیت دامپزشکان جدید بشید دامپزشکان جدیدتر هم حق دارند از این خوان نعمت میلیاردی که بهره میبرید سهمی داشته باشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
دمت گرم اصل داستان همینه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
1
6
نوشته های بالا را خواندم و از این حجم تنگ نظری بر بخش خصوصی دامپزشکی توسط دستگاه ناظر به وجد آمدم،

چطوره که سازمان دامپزشکی برای دستورالعمل ( دقت کنید دستورالعمل گفتم نه قانون) بسته بندی تخم مرغ صدتا جلسه با ذینفعان و سندیکا و انجمن تخم مرغ برگزار می‌کنه و آخرش هم قبول نمیکنن و دستورالعمل هوا میشه صداش در نمیاد و تازه منت سندیکا و انجمن را هم می‌کشه ولی نوبت به همکاران خودش که میشه بدون دعوت حتی یک جلسه با یه تعداد بازنشسته که منتظرن تا حکم بازنشستگیشون نیومده شغل بعدی رو برای خودشون جور کنن اینجوری به جون همکاران میافته

از اون طرف اینهایی که میگن با شکن و انحصار شکن قربونت برم بزرگترین عملیات های واکسیناسیون رو در انحصار یک نفر میگذاره و به اعتراضات توجهی هم نمیکنه پس حرفاز انحصار منحصار نزنید ..............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
برادر محترم اقدام انقلابی در راستای تحقق فرمایشات رهبری تنها راه پیشرفت حرفه دامپزشکی می باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
تا اینجا که هر چه دیدیم برخلاف محتویات مقام رهبری بوده یه پروانه از نظام بگیرن و یه دونه هم از سازمان دامپزشکی اصلا متوجه هستید چی دارید میگید یا فقط دیوید دیوید او اس آ
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
1
7
سلام تنگ نظری را کنار بگذارید و انحصار را بشکنید مطمئن باشید حرفه دامپزشکی دوچندان پیشرفت می کند انشا...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
5
2
بخش دولتی از مشکلات بخش خصوصی اطلاعی نداره ومرتب شیوه نامه عوض میکنه اگه به فکر اشتغال جوانان هست باید جلوی شروع به کار بازنشستگان بخش دولتی دامپزشکی، دربخش خصوصی گرفته بشه تا جوانان بتونن کار پیدا کنند، متاسفانه به این موضوع مهم توجهی ممکنه چون درتعارض با منافع بخش دولتی هست، جوانان درحسرت کار واما بازنشستگان با امتیاز بالا دوباره دربخش خصوصی مشغول کار می‌شوند، انتظار می‌رود به این مهم توجه جدی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
این که فرد جدیدی بتونه بیاد و مجوز داروخانه بگیره ربطی به بازنشستگان نداره ربط به لیست طویل متقاضیان مجوز داره که اعضای داروخانه دار نظام راه را بر اونها بسته اند و مافیا درست کردن ،مشخصه یه داروخانه دار دوس نداره به یه فرد جدید مجوز داروخانه بده و انخصارو بشکنه،شما هم میخواید بحث رو منحرف کنید ولی مشخص تر از اینه که نیازی به بحث داشته باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
2
7
واقعا دم شما گرم دکتر ماکنعلی بزرگوار که به داد ما فارغ التحصیلان جدیدتر رسیدید ،مافیای داروخانه داران و رانت خواران نظام راه را بر روی هرگونه فعالیت نیروهای جدیدتر بسته اند و فقط به صرف قدیمی تر بودن مجوز به افرادی بدون هرگونه ضابطه ای داده اند و با این حجم فارغ التحصیلان اجازه سهیم شدن در درصدی از سودهای هنگفت داروخانه به احدی نمیدهند،خدا پدرتون رو بیامرزه امیدوارم کوتاه نیایید و این انحصار قانون شکنان مافیایی را از بین ببرید خدا قوت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
2
8
یکی از شهامت های خوب دکتر ماکنعلی اینه که پای تصمیم و دستوری که میده پر و پا قرص میایسته و ازش دفاع می‌کنه ، و پیگیر اجراش هست ، به این همت آفرین میگم ، وقت شکست انحصار و رانت داروخانه ها رسیده بود ، خانه شیشه ای که با عدم رعایت اصول نسخه پیچی ، همه راه رو برای بخش درمان بست اما الان داره از جای دیگه میخوره ، الان هم فقط اجرای قانون رو میخواستم ، تغییر قانون برای نظام دامپزشکی یک سلیقه شخصی و رانت بدون قانون هست ، دکتر ماکنعلی ممنون از ایستادگی برتصمیم و قدرت در اجرای اون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
شهامت نیست، بی تدبیریه، فضولی در کار بخش خصوصیه
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
5
0
با سلام .در زمان ریاست چه کسی اختیارات پروانه به نظام دامپزشکی تفویض شد؟زمانی نبود که خود دکتر ماکنعلی معاون بودند؟حالا جمعش کنید .هر کی پول بیشتر بده پروانه میدن .
نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
1
3
اقای رییسی قول داده که تمام مجوزها را برای همه شغل ها بردارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
همگی دسته جمعی زمین بخورم.مرحبا به این تدبیر
خ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
2
1
بگیریدمون بزنیدمون ما کارخودمونو میکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
1
3
خواهش میکنم جلوی ........... نظام دامپزشکی رو بگیرید .....................
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
0
2
ببخشید دوستان به نظرتون پرستاری بهتره یا دام؟ پارسال بین پرستاری دولتی و دام آزاد مردد شدم ولی یه سال دیگه خوندم. امسال هم حس می کنم توانایی دستیابی به چیز بهتری ندارم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
پرستاری قطعا
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
3
2
چیزی که تغییر نمیکنه حق خوری و آزار و اذیته منه بخش خصوصیه...
یتیم بی پدری که از هر پدر و ناپدری کتک میخوره.
نظر شما
ادامه