کد خبر: ۶۴۷۳

حکیم مهر - دومین محموله‌ی کروکودیل‌های وارداتی به کشور پس از سه ماه پیگیری هنوز منتظر صدور مجوز قرنطینه‌ی سازمان دامپزشکی است.

مژگان روستایی - اولین پرورش‌دهنده‌ی کروکودیل در ایران که آذرماه 89 نیز از سازمان دامپزشکی انتقاد کرده بود -  اظهار کرد: پس از سه ماه پیگیری‌های مداوم از دفتر قرنطینه‌ی سازمان دامپزشکی برای صدور مجوز واردات دومین محموله‌ی پرورش کروکودیل به کشور هنوز این سازمان با ورود این محموله موافقت نکرده است.

وی با اشاره به این‌که این محموله به عنوان اولین دوره‌ی پرورشی کشور وارد می‌شود، گفت: درحالی‌که این محموله دومین محموله‌ی وارداتی بوده و سال گذشته کروکودیل‌های مولد وارد شده‌اند، سازمان دامپزشکی هنوز مجوز واردات آن را نداده است.

روستایی با اشاره به این‌که این جانوران پس از واردات، یک ماه در قرنطینه خواهد بود، اظهار کرد: اگر این محموله تا اواسط پاییز وارد نشود، نمی‌توان وارد دوره‌ی پرورش شد، چراکه با آغاز فصل سرما تولید و پرورش یکسال عقب می‌افتد. از سوی دیگر دوره‌ بازپرداخت تسهیلات آغاز می‌شود که با دوره‌ی پرورش و بهره‌برداری هماهنگی نخواهند داشت.

این پرورش‌دهنده‌ی کروکودیل گفت: اگر این محموله وارد شود، تا دو سال دیگر اولین کروکودیل‌های صادراتی کشور را عرضه خواهیم کرد.

گفتنی است؛ حدود 30 قطعه بچه کروکودیل به عنوان دومین محموله وارداتی به کشور و برای آغاز دوره پرورش این موجود در ایران،‌ از فروردین ماه آماده واردات است اما به دلیل بروکراسی‌های اداری هنوز وارد کشور نشده است.

دی ماه سال گذشته پنج قطعه کروکودیل مولد (هشت ساله) از مالزی وارد کشور شدند که تا سه سال آینده این کروکودیل‌ها به مولد تبدیل شده و تخم‌گذاری کنند. همچنین محموله‌ی دوم از کشور مالزی برای پرورش آماده واردات و منتظر انجام بروکراسی‌های اداری سازمان دامپزشکی است.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه