کد خبر: ۶۴۷۶۰

رییس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان گفت: پس از نمونه برداری از پساب های پتروشیمی مسجدسلیمان، نتیجه آزمایش ها حاکی از آلودگی پساب است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «مصطفی یوسفی» رییس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان گفت: به دنبال تخلیه پساب آلوده از سوی پتروشیمی مسجدسلیمان به محیط اطراف، از این واحد صنعتی به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی به مراجع قضایی شکایت و پرونده تشکیل شد و این واحد صنعتی فاقد پروانه بهره برداری محیط زیستی است و تصفیه خانه این شرکت گنجایش حجمی پساب خروجی را ندارد.

او ادامه داد: برای جلوگیری از تکرار این حوادث مشابه، تکمیل و در مدار قرار دادن سیستم‌های کنترل آلودگی فاضلاب صنعتی اقدامی ضروری است، بنابراین برای تسریع در انجام این موارد از مراجع قضایی خواستار توقف فعالیت این واحد صنعتی تا تکمیل احداث تصفیه خانه صنعتی شده‌ایم.

یوسفی با تاکید بر احداث حوضچه تبخیر برای دفع اصولی پساب در این پتروشیمی، بیان داشت: این پروژه تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل و راه اندازی این واحد برای جلوگیری از انتشار آلودگی شرکت بسیار ضروری است و حوادث مشابهی در یک ماه گذشته رخ داده و تعدادی از دام‌های اهالی منطقه تلف شدند که علت مرگ این دام‌ها از سوی دامپزشکی شهرستان مسجدسلیمان در حال بررسی است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان تصریح کرد: از پساب‌های تخلیه شده در محیط نمونه برداری و در آزمایشگاه اداره کل محیط زیست استان آنالیز شده است و آلودگی پساب محرز شده است.

مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان در شمال خوزستان با وسعت ۴۰۰ هکتار در جنوب سد گتوند و شمال غربی مسجد سلیمان در منطقه زیلایی قرار دارد و فاز اول این مجموعه با تولیدات، اوره و آمونیاک در اردیبهشت ماه امسال به بهره برداری رسیده است.

موضوع تلف شدن دام‌های روستا‌های اطراف پتروشیمی مسجدسلیمان در ماه‌های اخیر با اعتراض دامداران مواجه شده است. به گفته اهالی، دهم خرداد ماه ۵۴ راس دام در روستای سرتنگ مسجدسلیمان و بیش از ۱۰۰ راس دام در ۲۰ خرداد در روستای تلخاب به دلیل آلودگی ناشی از پساب این پتروشیمی تلف شده‌اند.

 

نظر شما
ادامه