کد خبر: ۶۴۷۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: بیماری کریمه کنگو در کشتارهای غیرمجاز بیشتر از سایر موارد است که ضروری است مردم از خرید گوشت ناسالم پرهیز کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر بهلول تکلوی» ۲۴ خرداد در جریان بازدید از مراکز کشتار دام در اردبیل اظهار کرد: با توجه به گرم شدن هوا و انتشار ویروس تب کریمه کنگو به ویژه در کنه‌ها انتظار می‌رود اهالی استان موارد بهداشتی را در ذبح دام و خرید گوشت از مراکز مجاز انجام دهند.

وی بیماری کریمه کنگو را بیماری مشترک بین انسان و دام توصیف کرد و گفت: راه انتقال این بیماری که در دام به شکل خونریزی موضعی مشخص است، مصرف گوشت آلوده و همچنین تماس با دام‌های دارای کنه و ویروس مسری اعلام شده است که امیدواریم در این زمینه مراقبت‌های بهداشتی انجام شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل بیماری تب کریمه کنگو را بسیار خطرناک و حتی کشنده اعلام کرد و افزود: بهتر است شهروندان از خرید گوشت دام از کشتارگاه‌های غیرمجاز و کنار جاده‌ها پرهیز کرده و به نوعی گوشت خود را از قصابی‌های مجاز و مراکز عرضه و بسته‌بندی شده تهیه کرده و مهر دامپزشکی را مورد توجه قرار دهند.

تکلوی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: خرید دام و گوشت غیرمجاز یکی از عوامل اصلی در انتشار این بیماری است که در مناطق مختلف استان با توجه به دایر شدن کشتارگاه‌های استاندارد و فنی در کمترین زمان کشتارها به انجام رسیده و الزامات بهداشتی نیز رعایت می‌شود.

وی اضافه کرد: دام کشتار شده باید حداقل ۲۴ ساعت در یخچال و در دمای مناسب نگهداری شود تا بخش عظیمی از ویروس‌ها و عوامل آلاینده آن رفع شده و سپس به صورت ایمن و مطمئن مورد استفاده قرار گیرد.

 


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
0
0
البته که اصلا در روستایی بفاصله حدود ده کیلومتری اردبیل ، در کنار جاده اصلی اردبیل به تهران کشتار غیرمجاز صورت نمیگیرد ،روستاهای نوران ، حسن باروق، گلمغان و سردابه و حکیم قشلاقی هم بماند
مردم هم که گوشت ناسالم خرید نکنند ، چشم ، تعریف گوشت سالم رو هم نگوییم
انتشار ویروس تب کریمه بویژه در کنه ها در فصل گرم را کجای دلمون بگذاریم ؟
نگهداری لاشه در سردخانه کشتارگاهها هم که جز یکی دو مورد بقیه کشک ، تو نیر 6 ساعت
تو نمین همین مقدار
کیوی هیچی
....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
0
0
اين بيماري در دام با يك تب گذرا همراه است كه اين هم يك نشانه خاص اين بيماري نيست براي همين گفته مي شود كه تب كريمه كنگو در دام قابل تشخيص نيست. بر چه اساسي گفته شده است كه در دام خونريزي موضعي ديده مي شود؟
نظر شما
ادامه