کد خبر: ۶۴۷۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سامانه اطلاعات باغ وحش‌ها در حال راه اندازی است، با اجرای این سامانه اطلاعات جانوران به صورت آنلاین قابل مشاهده خواهد بود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر شهاب الدین منتظمی» مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست درباره‌ اجرای دستورالعمل‌ها و نظارت بر باغ وحش‌ها اظهار کرد: نظارت بر باغ وحش‌ها به صورت ماهانه بر اساس دستورالعمل‌های جدید از سال ۹۹ آغاز شده است، اما با شروع بیماری کووید ۱۹ اصلی‌ترین بخش درآمد باغ وحش‌ها تعطیل و با این شرایط اجرای نظارت بر باغ وحش‌ها کند شده است.

وی با اشاره به اینکه شرط تبادل حیوانات و پرندگان بین باغ وحش‌ها  اجرای دستور العمل‌ها است، تصریح کرد: تعداد دقیق باغ وحش‌ها و باغ پرندگان با مجوز رسمی ۷۵ مرکز است، با پیگیری‌های انجام شده درصدد اجرای سامانه اطلاعات باغ وحش‌ها هستیم. با اجرای این سامانه اطلاعات جانوران به صورت آنلاین قابل مشاهده است.

منتظمی با اشاره به اینکه در این سامانه اطلاعات حیوانات شامل نوع گونه‌ها، تعداد، بارداری، بیماری، میزان سن و آخرین بازدید کارشناسان مشخص خواهد بود، گفت: با وجود سامانه اطلاعات آنلاین در صورت تلف شدن یک گونه با سن بالا متوجه علت تلف شدن آن به خاطر کهولت سن خواهیم شد.

وی در مورد تخلفات باغ وحش صفادشت گفت: اداره کل محیط زیست استان تهران از باغ وحش صفادشت شکایت کرده است، حال باید دید در دستگاه قضا چه تصمیمی برای این مجموعه گرفته خواهد شد.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست همچنین در مورد مدت زمان نگهداری گونه‌ها یا آزادسازی آن‌ها گفت: حیوانات نگهداری شده در باغ وحش‌ها قابل رهاسازی نیستند، پس از تکمیل ظرفیت باغ وحش‌ها باید به یک باغ وحش دیگر واگذار یا منتقل شوند.

وی ادامه داد: هر باغ وحش محدودیتی در نگهداری تعداد گونه‌ها دارد و باید با مدیریت و هدف مشخص بحث تعدیل جمعیت را نیز در نظر گیرند، ترجیح ما در مورد مازاد گونه‌های غیر بومی خروج از کشور است و در صورت انتقال به شهر دیگر مجوز انتقال صادر نمی‌شود.

منتظمی در مورد انحصار واردات برخی از گونه‌های خاص در باغ وحش‌ها مانند جگوار باغ وحش صفادشت گفت: طبق قانون هر مجموعه‌ای با رعایت کلیه ضوابط و مقررات مربوطه با تایید استان و ستاد، می تواند حیوان مورد نیاز را درخواست و وارد کند.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
0
0
خیلی طرح خوبیه ولی چون خیلی خوبه یا اجرا نمیشه یا کامل اجرا نخواهد شد
نظر شما
ادامه