کد خبر: ۶۴۷۹۷
تعداد نظرات: ۱۱ نظر

محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید ماده اصلی پایدار کننده واکسن و القا ایمنی واکسنهای دام و طیور شدند که تاکنون تنها یک شرکت فرانسوی آن را تولید می کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر عباس جمالی» مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه در این شرکت موفق به تولید ماده اصلی واکسنهای دام و طیور شدیم، اظهار کرد: ادجوانت روغنی ماده جانبی و اصلی تولید واکسنهای دام و طیور است که نقش اصلی در پایداری واکسن و القا ایمنی دارند.

وی با بیان اینکه عملا بدون این ماده امکان ساخت واکسن مبتنی بر ویروس کشته شده دام و طیور وجود ندارد، بیان کرد: این ماده مهم تاکنون جزء اقلام وارداتی کشور محسوب می شده که اکنون به تولید صنعتی رسیده است.

عضو هیات علمی انستیتوپاستور ایران با تاکید بر اینکه تنها کشور فرانسه تولیدکننده این ادجوانت بوده است، گفت: در حال حاضر ما در این شرکت به عنوان دومین تولید کننده در دنیا توانستیم این ماده را وارد بازار کنیم و آن را از انحصار شرکت فرانسوی در بیاوریم.

وی با بیان اینکه این ماده اولیه برای تولید واکسن های دام و طیور در بیش از ۱۰ نوع واکسن در دنیا و ۵نوع واکسن در ایران کاربرد دارد، خاطر نشان کرد: ادجوانت روغنی در حداقل ۸ نوع واکسن ویروسی و باکتریایی طیور و ۴ نوع واکسن دام مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته مدیرعامل شرکت دانش بنیان، این ماده روغنی برای تولید ۵ نوع واکسن دام و طیور در ایران که در موسسه دولتی و بخش خصوصی تولید می رسد، قابل استفاده است.

عضو هیات علمی انستیتوپاستور ایران با بیان اینکه ایران برای این ۵ واکسن به حداقل ۱۰۰ تن از این ماده نیاز دارد، عنوان کرد: تهیه این صد تن تاکنون ارزبری زیادی برابر با ۲میلیون یورو داشته که با تولید آن در این شرکت از خروج این میزان ارز جلوگیری می شود.

وی با بیان اینکه ما در ابتدا بعد از تولید صادرات خود را آغاز کردیم، بیان کرد: اکنون خط تولید این ادجوانت در این شرکت که مجهز به دستگاههای کاملا ایرانی است راه اندازی شده و ما توانستیم ظرف مدت کمتر از ۴ ماه بیش از ۱۰ تن سفارش از کشور پاکستان بگیریم که بخشی از آن صادر و بخشی دیگر در حال آماده سازی است.

جمالی با اشاره به ظرفیت تولید ادجوانتهای روغنی گفت: ظرفیت تولید در این شرکت سالیانه ۳۰۰ تن است که حداقل دو تا سه برابر نیاز داخل بوده که امکان صادرات را فراهم می کند و نه تنها این ماده اصلی تولید واکسن منجر به خروج ارز نخواهد شد بلکه نقش تامین کننده ارز کشور را خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت با بیان اینکه در صدد هستیم تا ۲-۳سال آینده بعد از تامین نیاز کامل کشور وارد صادرات به کشورهای اروپایی شویم، بیان کرد: بعد از کشورهای منطقه ورود به بازارهای جنوب شرق اسیا و امریکای جنوبی از اهداف ما به شمار می رود.

جمالی با بیان اینکه برای صادرات استانداردهای لازم را اخذ کرده ایم، تاکید کرد: درصدد هستیم ۵۰ درصد صادرات منطقه را به خودمان اختصاص دهیم.

 
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
سید مهدی موسویان
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
6
8
ضمن خسته نباشید به شرکت دانش بنیان محترم تولید کننده ادجوانت روغنی.
به استحضار عالی میرساند
ادجوانت روغنی و نیز مواد اولیه آن علاوه بر کشور فرانسه، در کشور های امریکا، کره جنوبی، هند، چین و ترکیه و احتمالا سایر کشورهایی که بنده اطلاع ندارم تولید می شود.
انشاءالله کیفیت ادجوانت روغنی تولیدی این شرکت نیز به حدی ارتقا و افزایش یابد تا تولید کننده واکسن ها در داخل کشور نیز از آن بهره مند گردند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
اگر اینقدر روغن فراوان هست چطور ۷-۸ ماه اول سال پیش به پخش می گفتیم چرا دوگانه نیست می گفتن روغن ندارن تولید خوابیده
بازرگانی شرکت واکسن فناور پارس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
5
5
ضمن سپاس از سایت حکیم مهر جهت بازنشر این مطلب با تشکر از جناب آقای موسویان به عرض می رساند ادجوانت ساخت این شرکت بر اساس مستندات ثبت شده در سازمان دامپزشکی کل کشور ژنریک ادجوانت شرکت فرانسوی می باشد و در خصوص کشور های ذکر شده برخی زیر نظر شرکت فرانسوی تولید می گردد و برخی تعویض برچسب جهت صادرات به ایران است. ادجوانت ساخت هند نیز در این طبقه قرار نمی گیرد و فاقد ماده موثره اصلی می باشد. خوشبختانه این شرکت طی ۵ ماه گذشته با شروع بازاریابی صادراتی توسط معاونت علمی نزدیک به ۱۰ تن درخواست صادرات داشته که در خطوط واکسن سازی کشورهای منطقه پس از ارزیابی های دقیق جایگزین مونتاناید ۷۱ جدید ترین و با کیفیت ترین ادجوانت مورد ادعای شرکت فرانسوی گردیده است که این درخواست ها به سرعت در حال گسترش می باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
ضمن عرض خسته نباشید و آرزوی موفقیت های روز افزون برای شرکت محترم، به نظر میرسد این مطلب که دومین تولید کننده این ادجوانت هستین صرفا یک ادعاس و اگر مستنداتی مبنی بر این زمینه داربن ارائه بفرمایین و خوشحال میشیم که مستندات علمی برتری این ادجوانت به ادجوانت فرانسوی که فرمودین رو ارائه بفرمایین که استفاده کنیم.
سیدمهدی موسویان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
در بررسی های علمی انجام شده بر روی نمونه های اخذ شده از کشورهای سازنده ادجوانت، تمامی نمونه ها منحصر به فرد بوده اند و در واقع خودشان تولید کننده واقعی بوده اند و البته که از نظر کیفیت هم تفاوت هایی دارند.
در همکاری های فی مابین نقاط ضعف و قوت اشاره شده است، موسسه در همه حال از تولید کننده های داخلی حمایت کرده است و همکاری ها هم در این راستا بوده است. در راستای حمایت و همکاری های فنی، هر توفیق و افتخاری که به دست آید، موسسه خود را در آن موفقیت شریک می داند.

اگر محصولات جدیدی توسعه داده اید، پیشنهاد میکنم می توانید با ارسال نمونه باب همکاری ها را مجددا مفتوح کنید چرا که فیدبک های ارسالی می تواند در ادامه مسیر هم مفید باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
0
6
بسیار خوشحال میشیم مقاله مقایسه ای و مستندات علمی این ادجوانت رو ببینیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
با تشکر از علاقه مندی شما به محصول این شرکت ادعای برتری نشده ، گفته شده منطبق و قابل جایگزینی است. جهت دریافت مستندات می توانید به شرکت ایمیل بزنید.
parsvaccine@gmail.com
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
لطفا عنوان مقاله و مجله ی مربوط به مقاله چاپ شده محصولتون رو البته اگه مقاله ای ارائه شده بفرمایین که خودمون استفاده کنبم
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
0
5
به ٢ميليون هم ميگيد ارزبري زياد!!؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
البته به قول آقای دکتر ستاری در اقتصاد بچه پولدارهای نفتی یک میلیارد دلار هم پول خرد است اما در یک اقتصاد دانش بنیان کسب ۱ دلار هم ارزشمند است.
محمد رضا افخم نیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
0
5
ضمن تبریک به این شرکت نوبنیاد بدور از کار های ژورنالیستی عنایت داشته باشید تولیدکنندگان داخلی نیز به کیفیت محصول خود و سلامت و اثر بخشی واکسن بر روی مصرف کنندگان آن حساس و متعهد هستند.
تولید کننده اجوانت ویا هر ماده اولیه برای تولید فرآورده بیولوژیک وقتی مطمئن و قابل اتکا خواهد بودکه:
1- منابع تهیه مواد اولیه آن داخلی و مورد تائید باشد.
2-یکنواختی کیفیت محصول در هر بچ تولیدی
3- پایداری کیفیت فیزیکی و شیمیائی تا پایان تاریخ انقضاء
4-اخذ گواهی های سازمان ها و مراجع مسئول
5-....
نظر شما
ادامه