کد خبر: ۶۴۷۹۸

رها کردن یک ماسک بهداشتی در طبیعت، کار یک سگ خانگی را به عمل جراحی کشاند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که جهان همچنان در حال نبرد با کرونا است، ماسک‌های بهداشتی و کیت‌های تشخیص کرونا به بخش جدایی ناپذیر زندگی ما تبدیل شده اند. با این حال رهاکردن نادرست ماسک‌ها در طبیعت می‌تواند مشکلات زیست محیطی جدی را هم برای انسان و هم برای حیوانات به وجود آورد.

قربانی اخیر یک سگ هاسکی در منطقه «چنای» هند است که با خوردن یک ماسک دچار مشکلی جدی شد. این حادثه پس از آنکه ویدئویی از دامپزشکان محلی را در حال انجام عمل جراحی این سگ و خارج کردن ماسک از معده این حیوان نشان می‌داد خبرساز شد. بنا به گزارش رسانه‌های محلی هند این سگ ناخواسته و به طور تصادفی ماسکی که روی زمین رها شده بود را بلعید.

ویدئوی فوق توسط یک کاربر فعال توئیتر در هند با نام «سوپریا ساهو» منتشر شد. خانم سوپریا در شرح این ویدئو نوشت: «ماسکی را که ما بدون توجه در طبیعت رها می‌کنیم می‌تواند موجب کشته شدن حیوانات شود. تیمی از دامپزشکان دانشگاه علوم دامپزشکی در چنای در عملی موفقیت آمیز این ماسک را از معده یک سگ هاسکی خارج کردند. این ویدئو دردناک است. لطفا از دفع امن ماسک خود اطمینان حاصل کنید.»

انتشار این ویدئو در توئیتر با بازخورد مثبت کاربران همراه بود و بسیاری ضمن تقدیر از این دامپزشکان از همگان خواستند تا با آگاهی رسانی بیشتر محیطی امن را برای انسان و حیوانات رقم بزنند.

 

نظر شما
ادامه