کد خبر: ۶۴۸۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

حکیم مهر: مسواک زدن دندان سگ ها و گربه ها در واقع کاری بسیار درست و ضروری است. با کمی صبوری و تمرین حتماً قادر خواهید بود که این کار را به خوبی برای حیوانتان انجام دهید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ITpet ، تحقیقات نشان داده که در صورت اهمیت ندادن به سلامت دهان و دندانی بیماری توسعه یافته و قلب، کلیه و کبد را هم دچار مشکلاتی می سازند. بنابراین با مسواک زدن دندان های سگ و گربه تان نقش مهمی در سلامت حیوانتان ایفا کرده اید.

مسواک زدن دندان حیوان خانگی تان هم مانند بسیاری فعالیت های مهم دیگر بایستی به طور مرتب و منظم انجام شود تا مؤثر واقع شود.

مسواک زدن روزانه بهترین است چرا که مانع از تشکیل پلاک های دندانی می شود.

در اینجا تکنیک های مسواک زدن دندان را به صورت تصویری هم برایتان آورده ایم تا دقیق تر متوجه شوید.

برای مسواک زدن دندان های سگ:

 

با حرکات از بالا به پایین این ناحیۀ دندان های پیشین را مسواک بزنید.

 

برای مسواک زدن دندان های نیش بهتر است مسواک را کج و با زاویۀ 45 درجه از لثه ها باشد. بدین ترتیب موهای ریز برس مسواک قادر خواهند بود که در شیار لثه رفته و مانع از پیشرفت بیماری های لثه و تشکیل پلاک گردند.

 

در تصویر نمونه ای از مسواک انگشتی را می بینید که برای مسواک زدن دندان های آسیاب و پیش آسیاب بالا استفاده شده است. با حرکات چرخشی یا از بالا به پایین مسواک به خوبی می توانید دندان ها را تمیز کنید. به خاطر داشته باشید که نواحی بافت اطراف دندانی را خیلی نرم مسواک کنید.

 

نمایی نزدیک از تصویر یک مسواک انگشتی با برس مویی. این مسواک ها در زدودن پلاک از دندان بسیار مؤثرتر از مسواک های انگشتی هستند که برس پلاستیکی دارند.

 

با استفاده از یک مسواک بچه گانۀ نرم نیز می توانید دندان حیوانتان را تمیز کنید. همانند مسواک انگشتی از حرکات بالا به پایین و چرخشی برای تمیز کردن دندان ها استفاده کنید.

 

همانند مسواک انگشتی، با مسواک بچگانه نیز به نرمی، برس مویی را بر روی سطح شیار لثه با دندان بکشید.

قطعاً بهتر است از زمان بچگی حیوانتان او را با مسواک زدن آشنا کنید تا این کار را راحت تر انجام دهند. در خصوص گربه های بالغ این کار می تواند کمی سخت تر باشد و کمی زمان ببرد تا عادت کند ولی ارزشش را دارد!

مسواک زدن دندان های گربه

بهتر است مسواک زدن را به تجربه ای خوشایند برای حیوانتان مبدل سازید تا بتوانید به طور مرتب این کار را تکرار کنید. این مراحل را پیش بروید:

 - اتاق کوچکی را انتخاب کنید که در عین حال که حیوانتان در آن آرامش دارد بتوانید درب اتاق را ببندید و گربه را در بغل یا بر روی مبل یا میز نگه دارید.

 - یک عدد گوش پاک کن را در آب تون ماهی فرو برید و آن را خوب خیس کنید. آب تون ماهی هیچگونه تأثیری بر روی پاکیزگی دندان گربه تان ندارد اما از آنجائیکه طعم خوشایندی برای گربۀ شما دارد تأثیر روانی خوبی برای گربه تان در مورد مسواک زدن دندان بجا می گذارد!

 - سر گربه تان را با زاویۀ 45 درجه نگه دارید و لب های او را به آرامی به عقب بکشید اشکالی ندارد اگر دهانش را بسته نگه می دارد. سپس سر گوش پاک کن را به آرامی بر روی محل اتصال لثه به دندان بکشید این در واقع محل تشکیل پلاک های دندانی است.

 - در چند جلسۀ اول، بهتر است بجای پاک کردن تمامی دندان ها با گوش پاک کن فقط چند تا از دندان ها را تمیز کنید؛ بخصوص اگر می بینید که گربه تان عصبی و استرسی شده است.

 - هر گاه گربۀ شما به استفاده از گوش پاک کن عادت کرد، دیگر می توانید از مسواک و خمیردندان مخصوص گربه ها استفاده کنید.

 

 • آیا می توان از خمیر دندان های انسان برای حیوانات خانگی استفاده کرد؟

خیر. خمیر دندان های انسانی حاوی موادی است که نباید خورده شود. چنانچه توسط حیوانتان خورده شود می تواند مشکلات گوارشی به دنبال داشته باشد.

 • آیا استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن دندان حیوان خانگی درست است؟

خیر. جوش شیرین آلکالاین بالایی دارد و در صورت بلعیدن تعادل اسیدی معده و دستگاه گوارش را مختل می سازد. در واقع، خمیر دندان های مخصوص برای حیوانات خانگی با طعم های متنوع وجود دارد که این تجربه را برای حیوانتان خوشایند می سازد.

ترجمه: ندا ترابی

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حرف دل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
0
0
یکی می مرد ز درد بی نوایی....
نظر شما
ادامه