کد خبر: ۶۴۸۸

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی بوشهر، قم، تهران و آذربایجان غربی

 

دیدار معاون سازمان دامپزشکی کشور با استاندار بوشهر


دکتر مشکوة معاون سازمان دامپزشکی کشور به همراه دکتر یگانه مدیر کل دفتر قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور و دکتر بحرانی مدیر کل دامپزشکی بوشهر با مهندس جهانبخش استاندار بوشهر دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار طرفین در خصوص واردات فرآورده های خام دامی نظیر گوشت، مرغ، ماهی و دام زنده از استان بوشهر به بحث و تبادل نظر پرداختند.
مدیر کل دفتر قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور در این نشست گفت: با توجه به امکانات زیر بنایی مناسب موجود در استان بوشهر بیشتر واردات مذکور از استان بوشهر انجام خواهد شد.
استاندار بوشهر نیز در سخنانی گفت: با توجه به دادن مجوز واردات مذکور از این استان باید زیر ساختهایی از جمله آزمایشگاههای دامپزشکی را تجهیز و گسترش داد و به همین جهت مبلغی بالغ بر 700 میلیون ریال اعتبار را جهت اجرای این امر اختصاص می‌یابد.
مهندس جهانبخش ابراز امیدواری کرد وضعیت کشتار گاههای این استان نیز ساماندهی و وضعیت کشتار دام در این استان وضعیت بهتری پیدا کند. 

 

-------------------------------

 

بازدید خبرنگاران جراید، خبرگزاریها و صداوسیمای استان قم از یکی از کشتارگاههای طیور استان


اداره کل دامپزشکی استان قم اعلام کرد : 26 نفر از خبرنگاران جراید و خبرگزاریها از یکی از کشتارگاههای طیور استان قم بازدید به عمل آوردند.
به مناسبت روز خبرنگار و در جهت اطلاع رسانی شفاف در خصوص ذبح شرعی و بهداشتی در کشتارگاهها، از کلیه اصحاب رسانه در استان دعوت به عمل آمد تا از کشتارگاههای استان بازدید به عمل آورند. با پیگیریها و هماهنگیهای یک هفته ای صورت گرفته اکثر قریب به اتفاق رسانه های استان از این حرکت استقبال نمودند.
درتاریخ 18/5/90 این پیگیریها و هماهنگی‌ها به ثمر نشست و تعداد 26خبرنگار (8 نفرخبرنگار از خواهران و 18 نفر برادران) در ساعت 22 مورخه مذکور ( به یکی از کشتارگاههای طیور استان عزیمت کردند و بعد ازپذیرایی به عمل آمده ضمن حضور مدعوین در سالن کشتارگاه از ایتدای خط کشتار و ذبح شرعی و بهداشتی تا مرحله بسته بندی، سردخانه و... را از نزدیک بازدید کردند که توضیحات لازم توسط نماینده ولی فقیه، مسئول اداره بهداشت عمومی اداره کل و مسئولین کشتارگاه ارائه گردید.


درپایان نیز با برپایی جلسه پرسش و پاسخ توسط نماینده ولی فقیه و کارشناس نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان به سوالات خبرنگاران در ضمینه های مختلف پاسخ مقتضی ارائه شد.
جلسه فوق تا ساعت 24 به طول انجامید.
لازم به یادآوری است که کلیه خبرنگاران از برنامه ریزی و هماهنگی و حرکت صورت گرفته، از مسئولین مربوطه و روابط عمومی اداره کل تقدیر و تشکر نمودند.

--------------------------------

 

دیدار مدیر کل دامپزشکی استان تهران با خانواده های معزز شهداء در ماه مبارک رمضان


مدیر کل دامپزشکی استان تهران به همراه جمعی از کارکنان بسیجی این اداره کل درماه نزول قرآن ماه رمضان درسال90  با دیداراز خانواده های معززشهداء با آرمانهای مقدس انقلاب وجنگ تحمیلی تجدید میثاق نمودند.


--------------------------------

 

راه اندازی آزمایش NSP دردامپزشکی آذربایجان غربی


 آزمایش NSP جهت تشخیص بیماری تب برفکی برای اولین بار در آزمایشگاه ممتاز منطقه ای شمالغرب کشور در دامپزشکی آذربایجانغربی راه اندازی شد. بیماری تب برفکی یکی از بیماریهای بسیار مهم و واگیر دامی بوده که هر ساله  خسارات اقتصادی سنگینی را بر دامداران تحمیل می کند.
در این راستا جهت صیانت از سرمایه دامی منطقه، اداره کل دامپزشکی آذربایجانغربی به منظور تکمیل آزمایشات تشخیصی بیماری تب برفکی با همکاری سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (FAO) و اتحادیه اروپایی تب برفکی (EUFMD) موفق به راه اندازی بخش تشخیص سرمی بیماری تب برفکی به روش NSP برای اولین بار در بین استانهای کشور گردید.
گفتنی است، بیماری تب برفکی تا بحال به طریق تشخیص مولکولی (PCR) در مرکز تشخیص دامپزشکی استان شناسایی می گردید. و مزیت روش NSP  به روشهای قبلی سرعت بالا، دقت و حساسیت آن می باشد.

 

نظر شما
ادامه