کد خبر: ۶۴۹۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رییس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی در آیین تودیع و معارفه سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی بجنورد، اظهار کرد: با توجه به ماموریت جهاددانشگاهی خراسان شمالی در حوزه دام، به‌زودی آزمایشگاه تشخیص ژنتیک دام در استان راه اندازی می شود که می توان به تناسب این ماموریت در رشته های مرکز علمی کاربردی، دانش آموختگان و فراگیران متخصص را برای ارائه خدمات تخصصی به جامعه هدفگذاری نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، «دکتر علی بادامی» رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان شمالی در آیین تودیع و معارفه سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی در بجنورد که با حضور محسن رحمانی رییس ‌جهاددانشگاهی خراسان شمالی برگزار شد گفت: با توجه به نیاز جامعه امروز به مهارت آموزی، ماموریت، اساس و اهداف مراکز علمی کاربردی، اکنون نیاز جامعه است.

وی افزود: از رسالت‌های مهم این دانشگاه مهارت‌آموزی است بنابراین باید تلاش شود دانشگاه از این رویکرد خود دور نشود و در رشته هایی جذب دانشجو داشته باشد که کاربردی بوده و منجر به توانمندی و ایجاد اشتغال شود.

بادامی، تاکید کرد: مراکز علمی کاربردی باید با توجه به مزیت های نسبی استان‌ها اقدام به جذب دانشجو کنند به عنوان مثال اسب، فرش و موسیقی فاخر، از جمله این مزیت‌ها در استان خراسان شمالی است که باید بتوان با فراهم کردن امکانات لازم در جهت جذب دانشجو در این رشته ها اقدام کرد.   رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان شمالی همچنین بر برگزاری استارتاپ‌ها و رویدادهای کارآفرینی توسط مراکز علمی کاربردی تاکید کرد.

«محسن رحمانی» رییس ‌جهاددانشگاهی خراسان شمالی نیز در این آئین گفت: ساختارهای تخصصی مانند خبرگزاری های ایسنا و ایکنا، مرکز افکارسنجی ایسپا، مرکز نوآوری و شتابدهی، مراکز آموزش تخصصی و طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و مرکز اصلاح به نژادی دام سبک در جهاددانشگاهی خراسان شمالی به عنوان ظرفیت های مکمل برای مرکز علمی کاربردی محسوب می شوند.

وی افزود: مرکز نوآوری و شتابدهی با رویکرد صنایع خلاق فرهنگی که با همکاری پارک علم و فناوری استان در حال فعالیت است و می تواند بازوی کمکی خوبی برای مرکز علمی کاربردی باشد.

وی ادامه داد: با توجه به ماموریت جهاددانشگاهی خراسان شمالی در حوزه دام، به‌زودی آزمایشگاه تشخیص ژنتیک دام در استان راه اندازی می شود که می توان به تناسب این ماموریت در رشته های مرکز علمی کاربردی، دانش آموختگان و فراگیران متخصص را برای ارائه خدمات تخصصی به جامعه هدفگذاری نمود

رییس جهاددانشگاهی خراسان شمالی گفت: این استان از استان هایی هست که دارای پتانسیل هایی بسیار بالایی در زمینه های کشاورزی و دامپروری، صنایع دستی و گردشگری می باشد و نیاز ورود دانشگاه ها بویژه مراکز مهارتی علمی کاربردی برای ارتقای این شاخص ها بویژه در حوزه اشتغال و کارآفرینی می باشد.

در این آیین مهسا پرنیان به عنوان سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی در بجنورد، منصوب و از زحمات علیرضا شاکری تقدیر شد.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
0
0
تو خبر گفته "راه اندازی خواهد شد" بعد حکیم مهر تیتر زده "راه اندازی شد"!!
نظر شما
ادامه