کد خبر: ۶۴۹۱۵

حکیم مهر: انجمن جراحان دامپزشک سریلانکا(SLVSA)  روز یکشنبه حدس زدند که احتمالاتی وجود دارد که شیر مبتلا به کرونا در باغ وحش دهیوالا توسط کارمندانی که از این حیوان خاص مراقبت می‌کنند و قفس آن را نگهداری می‌کنند آلوده شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از انتخاب، انجمن جراحان دامپزشک سریلانکا(SLVSA)  روز یکشنبه حدس زدند که احتمالاتی وجود دارد که شیر مبتلا به کرونا در باغ وحش دهیوالا توسط کارمندانی که از این حیوان خاص مراقبت می‌کنند و قفس آن را نگهداری می‌کنند آلوده شده است.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، آزمایش این شیر ۱۱ ساله به نامThor  از نظر ابتلا به کرونا مثبت بود و توسط جراحان دامپزشکی و پزشکان تحت معالجه قرار می‌گیرد.

تحقیقات نشان داد ویروس کرونا می‌تواند از انسان به حیوانات منتقل شود و این اولین مورد ابتلای حیوانات به کرونا نیست، زیرا چندین ببر در باغ وحشی در ایالات متحده نیز به کرونا مبتلا شده اند.
در همین حال تاکنون هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد انسان از حیوانات باغ وحش کرونا گرفته این شیر آلوده به
COVID در سال ۲۰۱۳ از باغ وحش سئول در کره جنوبی به سریلانکا آورده شد و طی چند روز گذشته، این حیوان دچار مشکلات تنفسی شده و غذای خود را رد می‌کرد، که باعث شد مقامات باغ وحش آزمایش آنتی ژن و چندین آزمایش PCR انجام دهند.

همچنین گزارش شده است که هشت شیر ​​در چند باغ جانورشناسی در چنای تامیل نادو به ویروس کرونا  آلوده شده اند.

 
نظر شما
ادامه