کد خبر: ۶۴۹۵۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
رئیس مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی:
«دکتر محمد حبیبی» این اقلام را شامل کیت‌های PCR، آبزیان، آنتی‌ژن و آنتی‌سرم، باقیمانده دارویی، دام، کیت طیور و کیت‌های تشخیص سریع اعلام کرد ...

حکیم مهر: آخرین لیست کیت و آنتی‌ژن‌های ارزیابی شده در مرکز ملی تشخیص آزمایشگاههای مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور منتشر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر محمد حبیبی» رئیس مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاههای مرجع و مطالعات کاربردی این سازمان اظهار داشت: کیت‌های PCR، آبزیان، آنتی ژن و آنتی سرم، باقیمانده دارویی، دام، کیت طیور و کیت‌های تشخیص سریع از جمله این کیت‌هاست که فهرست آنها و آنتی ژن‌های ارزیابی شده را می توانید از لینک های زیر دانلود فرمایید.

PCR

آبزیان

آنتیژن و آنتیسرم

باقیمانده دارویی

دام

کیت طیور

کیتهای تشخیص سریع


انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
سعید صادقی -مرکز ملی تشخیص سازمان دامپزشکی کشور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
0
0
با سلام وادب واحترام -درود وتبریک وخسته نباشید به مدیر کل محترم ویکایک کارشناسان وهمکاران مرکز ملی تشخیص .همواره موفق وموید باشید . در پناه حق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
1
1
دکتر جان اون کیت کرونا که رئبس محترم سازمان فرمودند رو کی رونمایی میکنید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
با توجه به رخداد اخیر پاندمی ویروس 2019SARS-nCoV2 ، اقدامات اجرائی جهت راه اندازی آزمون کیفی ردیابی ژنوم این ویروس با استفاده از روش RT-PCR و Real-Time RT-PCR اجرا شده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر محمد حبیبی» رئیس مرکز تشخیص، آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی این سازمان امروز اعلام کرد: با توجه به رخداد اخیر پاندمی ویروس 2019SARS-nCoV2 ، و نظر به پیش بینی‌ها و برنامه ریزی‌های سازمان دامپزشکی کشور در ضرورت بررسی موارد ارجاعی مشکوک و دارای تعاریف بیماری COVID-19 مرتبط با حوزه فعالیت این سازمان، و اهمیت تشخیص سریع و دقیق و با حساسیت ویژه مورد نیاز در ردیابی و شناسایی ویروس مذکور، مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی مطابق با آخرین اطلاعات و تجربیات منتشر شده مراجع بین المللی تا تاریخ 10 اسفند ماه سال 1398، نسبت به تکمیل اقدامات اجرائی جهت راه اندازی آزمون کیفی ردیابی ژنوم این ویروس با استفاده از روش RT-PCR و Real-Time RT-PCR اقدام نموده است.

وی افزود: بر این اساس کلیه پروتکل های اعلام شده توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) به عنوان مرجع امر قرارگرفته و بدین منظور تمامی نیازمندی های اجرایی این آزمون از قبیل تجهیزات و لوازم مورد نیاز، مواد آزمایشگاهی آزمون که در قالب یک مجموعه، (کیت)، شامل پنلی از پرایمرها و پروب‌های مربوطه، آنزیم، کنترل‌ها و سایر مواد مورد نیاز مطابق با استاندارد همراه با روش اجرائی گردآوری و تنطیم شده و این آزمون راه اندازی گردید. این مجموعه صرفا جهت استفاده در مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور و آزمایشگاه های تحت پوشش تهیه گردیده است.

حبیبی با یادآوری این نکته که محصولات تجاری تشخیص آزمایشگاهی جهت ردیابی ژنوم ویروس 2019SARS-nCoV2 عرضه شده در قالب یک مجموعه، (کیت)، باید حتما دارای تائیدیه رسمی مراجع جهـانی از جمله سـازمـان بهداشت جهـانی (WHO ) همانند آنچه در آخرین بروزرسانی Emergency Use Listing (EUL) ، 7 آوریل سال 2020 منتشرشده است، باشند یا تائیدیه مراجع قـانونی کشور را داشته باشند، افزود: این امـر علاوه بر زمان بر بودن بعضـا در مواردی با محدودیت‌هـایی روبرو است. همچنین هرگونه خطا و اشتبـاه در استفـاده از موارد تـائید نشده از جمـله آنچه در بیـانیه Medical Product Alert N°3/2020 مورخ 31 مارس 2020 سازمان بهداشت جهانی ذکر گردیده است، می‌تواند تبعات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
بعله همبن رو عرض کردم خدمتتون
همكار سازماني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
1
0
كجايي كه ببيني توي يكي از استانهاي پيشرو در واگذاري امورات آزمايشگاه به آزمايشگاههاي همكار كذايي از آني ژنهاي فاقد اعتبار براي آزمايشات رپيد تست استفاده ميكنن و با افتخار در برگ جواب آزمايش مارك آنتي ژن فاقد اعتبارشون رو هم براي تبليغ مي نويسن. ........
پاسخ ها
همکار بخش خصوصی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
کجایی که ببینی در همان استان کارمند طماع اداره کل اقدام به تاسیس غیر قانونی آزمایشگاه دربخش خصوصی کرده و علاوه بر اینکه با سوء استفاده از اختیارات دولتی چند سال بدون پروانه کار کرده ، یواشکی نمونه های شخصی را به آزمایشگاه بخش دولتی برده و آزمایش کرده و حتی زحمت خرید آنتی ژن فاقد اعتبار را هم به خود نداده است و همواره به دلایل مبهم !!! قلدرمابانه سعی در له کردن آزمایشگاه‌های بخش خصوصی دارد.
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
0
0
سلام خداقوت ايكاش فكري هم براي كوتاه كردن جوابدهي نمونه هاي بيوبچ توليدي كارخانه هاي داروسازي ميشد
گفته ميشود 2 ماه ولي تا 3ماه هم طول ميكشدبعداز 2 ماه تازه اعلام هزينه يا معرفي به آز مايشگاه معتمد انجام ميشود حتي براي موارد تك ماده اي وبسته بندي مجدد كه توليد داخل بوده وهمه چيزش مشخص است
در همه جا هنگام اخذ نمونه تاريخ جوابدهي مشخص ميشود بجز ..... با آرزوي توفيق روز افزون براي شما وهمكاران محترمتان
400/04/13
نظر شما
ادامه