کد خبر: ۶۴۹۶۰
تعداد نظرات: ۱۵ نظر

حکیم مهر: جلسه هم‌اندیشی دامپزشکی با بخش خصوصی با حضور معاون سلامت، رئیس اداره تشخیص و درمان، اعضاء صنف داروخانه ها و درمانگاه های دامپزشکی استان، در محل سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، «دکتر صیاد غلامی» رئیس اداره تشخیص و درمان، هدف از برگزاری این جلسه را برقراری ارتباط مؤثربخش دولتی با فعالان بخش خصوصی در حوزه دامپزشکی اعلام کرد و خواستار رعایت اخلاق حرفه‌ای توسط همکاران در جهت ایجاد اعتمادسازی بیشتر بین حوزه‌های مختلف این مجموعه شد.

 در ابتدای این جلسه دکتر غلامی ضمن تشکر از صنف داروخانه و درمانگاه ها بدلیل ارائه خدمات شبانه روزی به دامداران و حل مشکلات آنها، به وضعیت عرضه دارو بدون نسخه  در استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه نمی توان این واقعیت که دارو بدون نسخه توسط داروخانه ها عرضه می گردد را کتمان کرد و این موضوع بدون همکاری دامپزشکان شاغل در داروخانه امکان پذیر نیست و باید ضمن احترام به حقوق صنفی همکاران، از فروش دارو و واکسن به صورت سی سی فروشی پرهیز کرد و دامداران نسبت به تهیه دارو از داروخانه‌های دامپزشکی با نسخه و تجویز دکتر دامپزشک اهتمام لازم را داشته باشند.  

مرادی رئیس صنف داروخانه ها در ادامه افزود، برگزاری این جلسات در راستای هم‌اندیشی و تبادل‌نظر سازنده بین مسئولین اداره کل  و بخش خصوصی بوده که با تکیه بر خرد جمعی متصدیان این حوزه برای رفع معضلات پیش روی فعالان این بخش صورت می گیرد.

در پایان دکتر محمدزاده رئیس صنف درمانگاه داران بیان داشت: با توجه به بحث خشکسالی، دامداران بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت هستند که لازمه آن هماهنگی بیشتر بین درمانگاه و داروخانه خواهد بود.

غلامی در پایان ضمن اعلام حمایت کامل از همکاران بخش خصوصی، عنوان داشت: مجموعه دولتی به عنوان حامی و پشتیبان بخش خصوصی این آمادگی را دارد تا در جهت رفع موانع کسب و کار و مشکلات پیش روی داروخانه ها و درمانگاه ها اقدام نماید و در کنار این موضوع نظارت های عالیه خود در جهت حفظ و حراست از حقوق بهره برداران را در دستور کار دارد و با متخلفین این حوزه برخورد خواهد کرد.

گفتنی است در حال حاضر در استان کرمانشاه، 95 داروخانه، 81 مرکز درمانی تمام وقت، 1 مرکز واکسیناسیون مستقل و همچنین 11 شرکت پخش دارو و واکسن در حال فعالیت می باشند.

 

انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
4
5
فروش داروی قاچاق توسط برادران کلینیسن رو چطور؟؟؟
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
یه کلینیسن دو ویال دارو تو مطبش باشه که با ۸۰۰روش مختلف زیرآبشو میزنین، خواهشاً خاستین جواب بدین ناشناس جواب ندین با اسم و فامیل باشه
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
1
6
با سلام داروخانه جنب مطب من با دخل روزانه ده میلیون تومن و ذخیره و فروش انواع داروی قاچاق و بدون نظارت حتی حاضر نمیشه سر سوزن با مطب دار ها همکاری کنه ، حالا ما صبح تا شب بخایم اعتراض کنیم به نظام و اداره و ... همشون اصلا مهم نیس واسشون .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
شاید حرف شما در مورد بخشی از داروخانه ها صدق کنه٫ و البته بیشتر در مورد مراکز فروش داروی قدیمی صدق کنه٫ ولی متاسفانه کلینیسین هایی هستن که با اطلاع همگان دارو میفروشن و حتی نسخه دیگه نمی نویسن٫ خودشون درمان و دارو و همه چی رو بدست گرفتن. شکایت های من داروخانه به خودش و به شبکه به جایی نمی‌رسه. تهش ختم میشه به همین مسایل که داروخانه باید با نسخه دارو بده! باشه. من میشینم نسخه بیاد. ولی نمیاد که ...
مسایل باید ریشه یابی بشه. نمیشه صرفا یکجانبه یقه داروخانه رو گرفت
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
کلینیسینی که به دارو فروشی افتاده دیگه عاصی شده ، چون کاراش و حرفاش به جایی نمی‌رسه حاضره ریسک کنه ، دامدار ۵قلم دارو میاد میخره میشه یک میلیون تومان سودش هم که ماشالا عالیه برای داروخونه اما حاضر نیستن بگن خب بزا به همکارم یه خیر برسونم اونم ۴۰هزار تومن گیرش بیاد، اما نمیکنن ۹۰درصد ،ایشالا که قانون جدید مجوز داروخونه دامپزشکی آزاد بشه و هر منطقه ده تا بزنن که این بساط آنتی بیوتیک فروشی جمع بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
2
4
خیلی جالبه داروخانه های انسانی خیلی راحت بدون نسخه فروش دارن و کسی هم نمیگه مجرمن ولی ظاهرا دام از انسان بالاتر بوده و ما خبر نداشتیم.چندتا داروخانه منطقه ما هست که توسط دیپلم بدون مسئول فنی اداره میشه کسی هم کاریشون نداره.موندم این قوانین تاربخی رو با کدوم علم و دانش و تجربه آقایون وضع میکنن.تنها دلیلشم منافعی هست که میبرن.امیدوارم نظام دست از این قوانین بی دلیل و بی منطق برداره.و همچنین ادارات دامپزشکی که بدتر از نظام هستن.
با سپاس
پاسخ ها
سعید
| Singapore |
۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
کدوم داروخونه انسانی بدون نسخه ویزیت می‌کنه ، تهش چهار تا مسکن هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
فروش دارو بخصوص انتی بیوتیک ها بدون نسخه چه انسانی و دامی جرم هست
استفاده از محصولات دامی و عدم رعایت Withdrawal time تعداد کثیری از افراد را بدون اطلاع دچار مقاومت های دارویی می کند پس در این مورد نحوه توزیع دارو که در هیچ کشور توسعه یافته یا در حال توسعه، شبیه ایران نیست و این روش توزیع تیشه به ریشه صنعت دام کشور ، بهداشت جامعه و اینده شغلی دامپرشکان زده و نحوه توزیع دارو را نسبت به مصرف انسانی با اهمیت تر کرده است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
"کدوم داروخونه انسانی بدون نسخه ویزیت می‌کنه ، تهش چهار تا مسکن هست " !!!!!!!!!!!!
آقای سعید؛
1. یا خواب تشریف دارید.
2. یا تو یه مملکت دیگه سیر می کنید.
3. یا بیدارید و خواب تشریف دارید.
جالبه.
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
اتفاقا آقای ناشناس شما خواب تشریف دارین ۴تا قرض استامینوفن و ژلوفن از داروخونه انسانی گرفتین میگین داروخونه انسانی همه چی گرفته ،اتفاقا جدیدا سیستم آنلاین نسخ بر خط گذاشتن خیلی هم پیچیده تر شده واسشون ، این همه اصرار فروش داروی بی نسخه توسط داروخونه ها اصلا عجیبه ، خیلیا که جای مخفی دارن واسه داروی قاچاق و داروهایی که دست دامدار میدین تا یک میلیون میرسه با سود عالی اما حاضر نیستن همکارشون که داخل مطب نشسته ۴۰هزارتومن برای یه ویزیت ساده گیرش بیاد، واقعا بی انصافی تا کجا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
شاهد بودم که اخیرا داروخانه های انسانی برای سگ وگربه هم بدون نسخه دارو میدن، مواردی مثل عفونت چشم وگوش وپوست واسهال و.. واین درحالیکه که باتوجه به تمایل عموم به نگهداری از حیوانات خانگی وبا وجود دردسترس بودن داروهای دام کوچک در داروخانه های دامی، این داروخانه ها سهم بسیار ناچیزی در نسخه های دام کوچک دارندوکلینیسینهای محترم دراین زمینه تمایلی به همکاری باداروخانه های دامی ندارند
دامپزشک بیکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
1
0
جالبه،آماری که اعلام شده خنده داره.در استان۹۵ داروخانه دامپزشکی وجود داره و ۸۱ مرکز درمانی.
یعنی به ازا هر داروخانه کمتر از یک مرکز درمانی وجود داره.این یعنی فاجعه برای دامدار،داروخانه،مرکز درمانی و سیستم ناظر بر این مجموعه.
همکارانی که در صدد مقایسه داروخانه پزشکی و دامپزشکی هستند به آمار تعداد مراکز درمانی و مطبهای پزشکی نسبت به تعداد داروخانه های انسانی توجه کنند.
در این اوضاع نابسامان آیا داروخانه دامپزشکی باید منتظر باشد تا اون کمتر از یک مرکز درمانی که سهمش میشه براش نسخه بفرسته.از این موضوع هم غافل نشید که بسیاری از نسخه ها هدایت شده به داروخانه های خاص هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
1
3
با سلام متاسفانه کلینسین ها البته برخی از آنها مشریان را به سمت داروخانه های خاصی به خاطر زد و بند مالی میفرستن و نسخه تنها یک برگ جهت گول زدن دامدار می باشد و برخی از آنها هم خرده فروشی دارو و واکسن می کنند و جالبه یه تخلف آشکار اینکه برخی از آنها مرکز وابسته یعنی هم درمان و هم واکسن کار میکنند و تازه مسئول فنی مرغداریها نیز می باشند و خیلی از استانها بخاطر این سیاست اشتباه دادن مجوز واکسن به درمانگر (دادن دو مجوز به یک نفر) مراکز مایه کوبی عملا تعطیل شد بخاطر این تبعیض و تخلف آشکار .
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
0
1
6 ساله داروخانه دارم کلا تو این 6 سال 20 تا نسخه از نزدیک ندیدم، کلینیسین عزیز دارو رو یا خودش تهیه میکنه و یا نسخه از داروخانه انسانی و یا حداکثر با داروخانه طرف قرارداد خودش میفرسته.
شاهین خرازی
|
United States of America
|
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
0
0
خانه از پای بست ویران است عزیز دل وقتی ظرفیت داروخانه را بر میدارند و در هرجا و هر زمان داروخانه میدهند بدون توجه به تعداد دام و کلنگ - فقط فرشته های عالم میتوانند برای داروخانه نسخه بدهند و زمان به سرعت میگذرد و تاریخ دارو میگذرد لذا این فساد بیشتر خواهد شد وقنی کمیسیون ماده 2 الکی است و حتی داروخانه و مجوز آن برای سازمان نظام و دانشگاه آزاد نون و آب دارد وقنی آمو زش هر 4 امیتاز 120 هزار تومان است و اصلا مهم نیست که مرتبط باشد یا نه وقتی آموزش ننگش در گاو برای داروخانه 5 امیتاز دارد وقنی خیلی ها اینطور امتیاز میآورند و از هر گوشه و کنار داروخانه سبز می شود ترا به خدا ادای پس ماند آنتیبیوتیک و غیره را در نیاورید
نظر شما
ادامه