کد خبر: ۶۴۹۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: نامه منتشر شده در فضای مجازی درباره کشتار حیوانات از جمله‌ سگ‌ها و گربه‌ها درست نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «مصطفی صالحی» روز جمعه در قزوین درباره نامه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر کاهش جمعیت سگ‌ها و گربه‌ها گفت: این مکاتبات از سال‌های گذشته وجود دارد و اقداماتی نیز در شهرداری‌ها انجام می‌شود؛ اما نامه‌ای که در فضای مجازی منتشر شده این شائبه را ایجاد کرده که این موضوع کشتار حیوانات بوده و درباره همه سگ‌ها و گربه‌ها صدق می‌کند.

وی افزود: درباره سگ‌ها و گربه‌ها ابتدا زنده گیری صورت می‌گیرد و صرفا سگ‌ها و گربه‌هایی که دارای بیماری و یا هاری به تشخیص دامپزشکی هستند، معدوم سازی انجام می شود که این امر یک روش درست است و در سایر استان‌ها نیز براساس دستورالعمل وزارت کشور درحال انجام است.بنابراین شائبه کشتار و عقیم سازی دسته‌جمعی این حیوانات صحیح نیست.

صالحی درباره معدوم سازی گربه‌ها گفت: وجود گربه‌ها نیز برای شهر دارای اهمیت است؛ ولی طبق آزمایشات دامپزشکی گربه‌ها نیز دارای تست مثبت هاری بودند و در سطح شهر و پارک باراجین از این موارد داشتیم؛ به همین دلیل این اقدام انجام شده است؛ البته باید ابتدا زنده گیری صورت گیرد و بعد اقدامات دیگر در صورت لزوم انجام شود.

نامه‌ای از مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین در فضای مجازی منتشر شده که اعتراض دوست‌داران و فعالان محیط زیست را به دنبال داشت.

در این نامه با قید فوری و مهم از شهرداران خواسته شده که نسبت به زنده گیری و اتلاف و مرگ با ترحم سگ‌ها و گربه‌ها اقدام و گزارش اقدام را به این دفتر ارسال نمایند.


 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
0
0
واقعا جای تعجب داره که حکیم مهر ........ها و .........های شهرداری چی ها را بدون دلیل ومدرک منتشر میکنه
نظر شما
ادامه