کد خبر: ۶۴۹۷۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
مدیرکل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی:
«دکتر وهاب پیرانی» افزود: درکشور پتانسیل قابل توجهی از نظر تولید دارو، مکمل، واکسن، پیش‌مخلوطهای افزودنی، سموم و ضدعفونی‌کننده‌ها وجود دارد...

حکیم مهر: اقدامات دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور در حمایت از تولید داخلی و تحقق شعار سال (تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها) اعلام شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر وهاب پیرانی»، مدیرکل دفتر دارو و درمان این سازمان اعلام کرد: درکشور پتانسیل قابل توجهی از نظر تولید دارو، مکمل، واکسن، پیش‌مخلوطهای افزودنی، سموم و ضدعفونی‌کننده‌ها وجود دارد؛ بطوری‌که در حال حاضر 221 کارخانه تولید اقلام یادشده در کشور فعال هستند.

وی با بیان اینکه با توجه به وظیفه این دفتر در سیاست‌گذاری، نظارت، ارزیابی، اظهارنظر، ممیزی، تدوین ضوابط و دستورالعمل‌های مربوط به استانداردها و ضوابط فنی و اجرایی مرتبط با تولید و نظارت بر کارخانجات تولیدی و حمایت از تولید داخلی در جهت تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها در یکسال اخیر اقدامات قابل ملاحظه ای در جهت حمایت از تولید داخلی و توسعه صادرات و استفاده از ظرفیت خالی کارخانجات دارویی بعمل آمده است، به برخی از آنها اشاره می شود:

- تشکیل کارگروه هماهنگی تولید با حضور اعضاء سندیکا تولیدکنندگان و صادر‌کنندگان و برگزاری جلسات هر دو هفته یکبار در دفتر معاونت که در ظرف 2 ماه اخیر تصمیمات مهمی در این کار گروه اتخاذ و ابلاغ شده و در رونق تولید موثر بوده  است از جمله:

- تمدید اعتبار IVC های مواد اولیه وارداتی به مدت 4 سال (قبلا یکساله بوده)

- تمدید مدت اعتبار IVC محصولات براساس اعتبار پروانه تولید (به مدت 4سال)

- عدم الزام ساخت بچ اول براساس تغییرات سورس و تأیید براساس IVC کد شرکت یا شرکت‌های دیگر و یا   IRC وزارت بهداشت

- تشکیل کمیته ویژه صادرات ذیل کارگروه فوق و اقدام ویژه درخصوص درخواست‌های صادراتی

- حمایت تعرفه‌ای از تولیدات داخلی

پیرانی با بیان اینکه اقدام مهم دیگر در حوزه حمایت از تولید تدوین و ابلاغ دستورالعمل شرایط و ضوابط فنی و بهداشتی صدور و تمدید مجوز ساخت مکمل‌ها و پیش مخلوط‌های ‌افزودنی به خوراک دام، طیور و آبزیان، یا به اختصار  iranian veterinary supplements number(IVSN)بوده است افزود: این ابلاغیه توسط رئیس سازمان دامپزشکی کشور به استان‌ها ابلاغ شده است که اجرای ضوابط و الزامات این دستورالعمل، می‌تواند تحول عظیمی در حوزه تولید مکمل و پیش مخلوط‍‌های خوراک دام در کشور ایجاد کند.

مدیرکل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: بر مبنای این دستورالعمل تمام کارخانجات تولیدکننده مکمل و پیش مخلوط‌های افزودنی براساس چک لیست و الزامات و روش مشخص طبقه‌بندی شده و صدور مجوز ساخت برای یک یا چند گروه از 5 گروه اصلی مکمل‌ها و افزودنی‌ها صورت می‌پذیرد و کارخانجات می‌توانند در صورت احراز شرایط هر گروه، نسبت به تولید محصولات مختلف تحت همان گروه اقدام نمایند.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
وت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
0
3
یکی دیگر از موانع تولید و پیشرفت در کشور پیاده کردن قوانین منسوخ و الکی در کلینیک ها و داروخونه هاست خصوصا در ....... کشور.
گماردن مدیرانی که حاضرن برای ارتقای شغلی خودشون کل بخش خصوصیو نابود کنن به بهانه پیاده کردن قانون.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
4
3
جا داره از اقدامات ارزنده مدیر کل محترم دارو و درمان تشکر بشه زیرا که از وقتی حضور پیدا کرده اند بسیاری از مشکلات اساسی این دفتر رو دارند دونه به دونه بر طرف میکنند
درود بر مدیران کل توانمندو شجاع
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
0
3
«تمدید در کد ivc مواد اولیه وارداتی به مدت 4 سال»، تسهیل در واردات محسوب می شه و ذاتا به نفع تولید نیست و به کام کشور صادر کننده است که راحت تر مواد اولیه دارویی را به ایران صادر کند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
0
0
اخیرا یکی از بزرگترین و خطرناک ترین موانع تولید و پیشرفت در بخش خصوصی دامپزشکی استان ........... توسط مدیر کل محترم برکنار شد.
انشاءاله که خیر باشد
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
0
0
سلام ودرود برشما
با آرزوي توفيق روز افزون براي شما وهمكاران گرامي،به نظر ميرسد بيش از هرچيز ايجاد ساختاري پاسخگو ودر دسترس بودن عزيزان كارشناس همراه با راهنمايي در خصوص روند پروانه ها و... ميتواند كارگشا بوده وازمراجعات
غير ضرور جلوگيري كند
با تشكر 400/04/13
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
1
1
مانع بزرگ ...... افراد در ادارات دولتی هستند که مانع به وجود آمدن پویایی و فعالیت بخش خصوصی با تفسیر به رای که از قوانین دارند متاسفانه هر اداره در هر بخش یک برداشت متفاوت از روح قانون دارند و در آخر هم بعد از گذشت مدتها بدون در نظر گرفتن هزینه های بخش خصوصی به راحتی عنوان میکنند که مشکل شماست؟ همین
نظر شما
ادامه