کد خبر: ۶۵۰

دکتر مریم جوادی متخصص تغذیه گفت: افرادی که هفته ای یک بار ماهی مصرف می کنند بسیار کمتر از کسانی که این ماده ی غذایی در بسته غذایی آنان قرار ندارد به آلزایمر مبتلا می شوند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از خاصیت های ماهی پیشگیری از بیماری قلبی است گفت: میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی در میان افرادی که ماهی و فرآورده های آن را مصرف می کند کمتر است.

جوادی افزود: افراد چاقی که با استفاده از برنامه ی غذایی مناسب و ورزش اقدام به کاهش وزن می کنند و در برنامه غذایی خود ماهی دارند سریع تر به وزن مناسب می رسند.

جوادی ادامه داد: مصرف ماهی در دوران بارداری و شیر دهی نیز نه تنها در حفظ سلامت مادران موثر است بلکه به افزایش ضریب هوشی و بلند قد شدن نوزاد کمک می کند.

وی در خصوص بیماری های شایع در دوران سالمندی نیز گفت: یکی از بیماری های شایع افراد سالمند پوکی استخوان است و چنانچه این افراد در برنامه ی غذایی خود انواع ماهی ها به خصو ساردین و کیلکا را قرار دهند می توانند از این بیماری جلوگیری کنند.

این متخصص تغذیه درباره ی تفاوت ماهی با گوشت قرمز گفت: ماهی به خلاف گوشت قرمز فاقد تری گلیسیرید بوده و موجب افزایش چربی و کلسترول خون نمی شود.

وی با بیان اینکه مصرف ماهی باعث کاهش فشار خون می شود افزود: مصرف ماهی در کاهش فشار خون، گواتر، آلزایمر، پارکینسون، افزایش حافظه کوتاه مدت استحکام بافت استخوان، رفع کمبود کلسیم و ویتامین د و سکته مغزی نیز موثر است.

جوادی تاکید کرد: این ماده غذایی به دلیل داشتن آهن در پیشگیری از بروز کم خونی موثر بوده و به راحتی قابل هضم است.

 

 

نظر شما
ادامه