کد خبر: ۶۵۱۴۹
تعداد نظرات: ۷ نظر

حکیم مهر: مدیرکل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، از ارتقاء سلامت مرغ و فرآورده های حاصل از آن خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر محمدحسین عزیزی» گفت: گوشت مرغ به عنوان یکی از مهم‌ترین و متنوع‌ترین منابع پروتئین مورد توجه افراد جامعه است و اهمیت مصرف گوشت مرغ، ارتقا سلامت و کیفیت آن بسیار از دیدگاه بهداشتی، تغذیه‌ای و اقتصادی برای مراجع ناظر، تولید کنندگان و نهایتاً مصرف کنندگان مورد توجه است.

وی افزود: مصرف مرغ اغلب توسط قطعه بندی ها و به صورت بسته بندی تولید و عرضه می‌شود، در مصارف صنعتی و در کارخانه‌های فرآورده‌های گوشتی نیز از مرغ به عنوان ماده اولیه مصرفی در انواع فرآورده استفاده می‌شود، بنابراین حفظ و ارتقای سلامت بهداشتی محصول و رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی مراجع ناظر مربوطه در تمامی مراحل تولید تا عرضه، ضامن سلامت مصرف کنندگان این گروه از محصولات غذایی است.

مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: از نظر ایمنی و بهداشت این فرآورده به صورت خام، مرغ‌های تولیدی با توجه به دستورالعمل ابلاغی مربوط به ارتقای سلامت مرغ و با توجه به درجه بندی‌های مختلف که موارد اساسی در سلامت آن لحاظ شده است.

وی با تاکید بر اینکه از منظر بهداشتی مصرف گوشت مرغ با چربی کمتر و پروتئین بالاتر به لحاظ سلامت مصرف مورد توجه سازمان غذا و دارو است، گفت: توسعه عرضه مرغ سایز که دارای چربی کمتری باشد می‌تواند در ارتقا و سلامتی افراد بسیار مؤثر باشد.

عزیزی افزود: تولید کنندگان این عرصه ملزم به رعایت حدود مجاز مندرج در ضوابط ملی هم برای گوشت مرغ به صورت خام و هم در محصولات فرآوری شده هستند. در این فرآورده‌ها رعایت تمامی ویژگی‌های فرآورده نهایی با توجه به نمونه برداری‌های ادواری از محصولات تولیدی در کارخانه‌های مذکور و همچنین توسط ناظرین بهداشتی از سطح عرضه، مرتباً کنترل و پایش و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
خواجه در بند نقش ایوان است...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
0
5
تنها و تنها و تنها نشان ضعف ماست و قدرت آنها
...................
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
0
1
شما بجای دخالت در امور دامپزشکی در مورد روغن ،تراریخته ها کنسروجات باقیمانده سموم در میوه و سبزیجات و برنج و… مورد دیگر نظر بدهید این سازمان متولی و متخصص دارد و واقعا جای تاسف از روابط عمومی سازمان است که جلوی موازی کاری ها را بگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
اتفاقاً این سازمان متولی و متخصص ندارد که این است اوضاع
سازمان مرغی که گوش به حرف دلال و کشتارکن باشد باید کنار گذاشته شود
کیانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
0
1
اگر دامپزشکان در امورات سازمان غذا و دارو دخالت میکردند چه رفتاری ازشون میدید. بدون شک میگفتن در حیطه کاری مربوط به خودتون باشید و در مسایلی که بهتون مربوط نیست دخالت نکنید. اما همه در امور تخصصی دامبزشکی صاحب نظر هستند.
توکل نیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
0
0
یادش بخیر . در اوایل دهه هفتاد که با سیاست های دوراندیشانه سازمان دامپزشکی کشور شبکه های دامپزشکی در جستجوی محل کشتارگاه یا بیغوله های سنتی مرغ بودند بازرسان بهداشت حتی نمیدانستند که با حوضچه های اب و مرغ داخل مرغ فروشی ها چه کنند و تنها در فکر امضای کارت تندرستی مرغ فروشان و احیانا کاشی کاری مرغوب تر مرغ فروشی ها بودند. حالا که همه چیز گل وبلبل است دوباره فیلشان یاد هندوستان افتاده!
ناشناس
|
Canada
|
۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
0
2
وقتی سازمان دامپزشکی بجای عمل به وظایف بهداشتی که وظیفه ذاتیش هست ، تبدیل به تلفات شمار مرغداری ها برای جهاد میشه و مسئول معرفی مرغداران به تعزیرات و خلاصه هر کاری جز وظیفه ذاتی بهداشتیش ، معلومه که باید وزارت بهداشت ورود بکنه . چرا نکنه ؟!
مرغداری ها هم که یک دکتر واقعی دارند و یک دکتر الکی به نام مسئول فنی برای امضا و آمار صوری به اداره کل . وقتی قانونگذار یک روز هم ویزیت و معاینه بالینی نکرده ، نتیجش میشه این دست تصمیمات بی ارزش در جهت دیتاسازی برای مراجع بالادستی.
هیچ در هیچچچچچ
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
دقیقا

تا سازمان به وظایف ذاتی خود برنگردد اوضاع بدتر خواهد شد،
نظر شما
ادامه