کد خبر: ۶۵۴۵۷

حکیم مهر: بخشدار مرکزی خلخال گفت: در بارش روزهای گذشته 50 راس دام سبک عشایر در سیلاب تلف شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «سید عیسی کریم‌پور» با اشاره به بارش‌های اخیر و سیلاب در بخش مرکزی و مناطق مختلف روستاهای شهرستان خلخال اظهار کرد: بارش باران و طغیان رودخانه‌ها در بخش مرکزی شهرستان خلخال خسارت فراوانی به روستائیان و عشایر ایم منطقه وارد کرد.

وی افزود: در مناطق عشایری خلخال بیش از ۵۰ راس دام سبک تلف و در چندین ییلاق نیز مسیرهای عبور عشایری از گل‌و‌لای مسدود شده و تردد امکان‌پذیر نیست.

بخشدار مرکزی خلخال با توجه به ادامه بارش‌ها و احتمال طغیان دوباره مسیل‌ها و رودخانه‌ها از عشایر و روستائیان خواست تا از اسکان و حرکت در مسیر رودخانه برای چرای دام‌ها پرهیز نمایند تا وضعیت بارش‌ها به صورت عادی بازگردد.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان خلخال نیز تصریح کرد: خسارت به عشایر شهرستان خلخال در دست بررسی است.

«سعید ذهتاب» با اشاره به اینکه عشایر شهرستان خلخال در دامنه عجم در مسیر بارش‌های خزری قرار داشته و در دو روز گذشته نیز حجم بارش‌ها شدت داشته از عشایر خواست تا در استقرار دام‌ها و چرای آن در مسیل‌ها هوشیاری لازم را داشته باشند.

وی اذعان کرد: در بررسی‌های اولیه در ییلاق‌های زردنم،  ییلاق طویستان و سجهرود بخش خورش رستم، تالش دره در بالا دست روستای لرد و قزل بلاق میانرودان و ییلاقات دامنه آق داغ خلخال راه‌های عشایری، بیشترین خسارت را دیده است.

رئیس اداره راهداری وحمل و نقل جاده‌ای شهرستان خلخال نیز بیان کرد: محور خلخال به هشجین و هشجین ـ سرچم و هشجین به برندق در سیلاب پاکسازی شد.

«خسروی» با اشاره به مسدود شدن مسیر تونل ۱۱ و ۱۲ در راه اردبیل ـ سرچم ـ زنجان گفت: بعد از چند ساعت تلاش این مسیر از ریزش سنگ که به خاطر بارش باران شدید ایجاد شده بود پاکسازی و جریان تردد در آن برقرار شد.

رئیس راهداری خلخال تصریح کرد: با تلاش همکاران راهداری شهرستان خلخال علاوه بر پاکسازی مسیرهای اصلی از گل‌ولای سیلاب روزهای گذشته، راه روستایی آق سو، کزج، مزرعه، خط پرست، کبودچی، سوسهاب نیز دچار خسارت کرده و در بیشتر روستاهای شهرستان خلخال نیز جاده‌های بین مزارع به‌دلیل روان‌آب سیلاب قابل تردد نیست.

 


نظر شما
ادامه