کد خبر: ۶۵۴۹۸
 

حکیم مهر: آیا سگ ها می توانند هندوانه بخورند؟ اگر بخواهیم کوتاه جواب بدهیم بله! اما چند نکته برای دادن این خوردنی خوشمزه به سگتان وجود دارد که بایستی بدانید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ITpet ، این مادۀ غذایی سرشار از ویتامین های مفید برای حیوانتان است و علاوه بر این 92 درصد هندوانه از آب تشکیل شده که می تواند در فصل گرم تابستان او را حسابی سرحال آورد. با این حال زیاد هر چیز خوبی هم می تواند مضر باشد.

هندوانه چه فایده ای برای سگ ها دارد؟  

هندوانه سرشار از مواد مغذی مفید مثل پتاسیم و ویتامین های آ، ب6 و ویتامین سی است. همچنین غنی از فیبر است که برای هضم مفید است. اگر چه هندوانه قند نسبتاً بالایی دارد اما فیبر موجود در آن مانع از آزاد شدن قند در جریان خونی بدن می گردد. همچنین منبع لیکوپن که یک آنتی اکسیدان مفید برای جلوگیری از سرطان است می باشد.

هندوانه کالری و سدیم پایینی دارد و فاقد چربی و کلسترول است که این ویژگی از آن یک تشویقی بسیار مفیدتر از تشویقی های بازاری مصنوعی می سازد.

در چه مواردی هندوانه برای سگ ها ضرر دارد؟  

هندوانه را نباید به عنوان بخشی از وعدۀ اصلی غذایی به سگتان بدهید. سگ هایی که هندوانۀ زیاد می خورند علاوه بر شکم درد علائمی مثل اسهال یا سایر التهابات گوارشی را نشان می دهند. بهتر است در دادن هندوانه به سگتان اعتدال را رعایت کنید به خصوص اگر اولین بار است که آن را امتحان می کند. می توانید در رابطه با مقدار مناسب آن برای سگتان با دامپزشک مشورت کنید.

نکته: برخی قسمت های این میوه می تواند برای سگتان مضر و خطرناک باشد !

دانه های هندوانه می تواند برای سگتان خطرناک باشد. شاید یکی دو تا مشکلی نسازد اما خوردن تعداد زیادی دانه منجر به انسداد مجاری گوارشی می گردد. سگ های نژاد بزرگ شاید قادر باشند که آنها را دفع کنند اما برای سگ های نژاد کوچک قطعاً با انسداد مجاری گوارشی می تواند خطرساز باشد.

پوست هندوانه نیز برای سگ ها مضر است. از آنجایی که پوست سبز هندوانه سفت است و سخت جویده می شود ممکن است سگ ها آن را نجویده قورت دهند و مشکلات روده ای برایشان به دنبال داشته باشد. در اینجا هم سگ های نژاد کوچک بیشتر در معرض خطرند.

پیش از آنکه به سگتان هندوانه و یا هر نوع غذای انسانی بدهید باید با دامپزشک حیوانتان مشورت کنید که تا چه اندازه مجاز هستید. سگ ها نیازهای غذایی متفاوتی دارند و برخی شرایط جسمانی خاصی دارند و سلامت آنها ممکن است در شرایطی باشد که هندوانه انتخاب مناسبی برایشان نباشد.

چنانچه دامپزشک ممانعتی برای این کار ندید، حتماً هسته ها و پوست هندوانه را خوب بگیرید و بعد به سگتان بدهید.

شما می توانید این تکه های پوست و هسته گرفتۀ هندوانه را در فریزر منجمد کنید و یک بستنی یخی خوب برای فصل تابستان سگتان درست کنید!

به خاطر داشته باشید که فراورده های خوراکی شیرین که اسانس هندوانه دارند اصلاً انتخاب خوبی برای سگ هایتان نیستند. آنها غنی از شکر و مواد شیمیایی مضر هستند که برای سلامت حیوانتان خطر دارند. بنابراین منظور از هندوانه فقط خود میوۀ هندوانه است!

ترجمه: ندا ترابی

 

نظر شما
ادامه