کد خبر: ۶۵۶۱

حکیم مهر - مدیر توسعه بازار شرکت بورس کالای ایران گفت: برای آنکه بعد از ماه رمضان مرغ غیر منجمد در بورس کالا عرضه شود نیازمند تصمیم سازمان دامپزشکی در نوع بسته‌بندی این کالا هستیم.

عباس بنازاده از عرضه مرغ منجمد بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این امر به تصمیم‌گیری دامپزشکی در مورد بسته‌بندی این نوع مرغ بستگی دارد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه نمی‌توان مرغ منجمد را در بورس کالا عرضه کرد عرضه مرغ غیر منجمد با بسته‌بندی استاندارد و قابل عرضه در بورس امکان‌پذیر است.

وی درباره نظر سازمان دامپزشکی در مورد بسته‌بندی مرغ غیر منجمد گفت: هنوز دامپزشکی برای بسته‌بندی تصمیم‌گیری نکرده امااعلام کرده است برای بعد از ماه رمضان نوع بسته بندی را مشخص می کند.

اولین شرط برای عرضه مرغ تازه در بورس کالا، داشتن پروانه بهداشتی بهره‌برداری دامپزشکی برای کشتارگاه عرضه‌کننده این محصول است. همچنین باید مرغ غیرمنجمد به صورت قطعه‌بندی و بسته‌بندی طبق پروانه بهره‌برداری دامپزشکی عرضه شود.

سومین شرط عرضه مرغ گرم در بورس کالا نیز مورد تایید بودن سیستم حمل و نقل و کلیه ویژگی‌های ظاهری و میکروبی محصول است.

محصولی که در بورس کالا عرضه می‌شود باید دارای برند و هویت باشد تا قابلیت ردیابی و کنترل را داشته باشد که تنها راه آن بسته‌بندی محصول است.

مرغ گرم در همه استان‌های کشور به جز تهران به صورت بسته‌بندی عرضه می‌شود اما در تهران طی هفت سال اخیر به دلیل نبود همکاری عاملان بطور کامل اجرایی نشده است.

 

 

نظر شما
ادامه