کد خبر: ۶۵۸۶۳
تعداد نظرات: ۴۳ نظر
گزارش اختصاصی حکیم مهر از جزئیات هزینه‌های راه‌اندازی مشاغل دامپزشکی:
«دکتر عباس نعمت‌الله» می‌گوید: اگر برای تجهیزات داروخانه ۱۰۰ میلیون تومان و برای خرید داروی اولیه ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شود، تازه می‌توان به راه‌اندازی یک داروخانه خرده‌پا امیدوار بود ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: راه‌اندازی یک مرکز بخش خصوصی در حرفه دامپزشکی، به طور متوسط چقدر پول می‌خواهد؟ این سوالی است که قطعا ذهن بسیاری از فارغ‌التحصیلان دامپزشکی و علاقه‌مندان به این حرفه را به خود مشغول می‌کند.

به گزارش حکیم مهر، اولین نکته‌ای که فرد خواهان تاسیس داروخانه دامپزشکی، کلینیک دامپزشکی، آزمایشگاه دامپزشکی یا مراکز مایه‌کوبی باید به آن توجه کند، میزان سرمایه اولیه مورد نیاز است. در این گزارش تلاش داریم تا به جزئیات مساله در خصوص داروخانه‌های دامپزشکی ورود کرده و به این پرسش نسبتا مهم پاسخ دهیم.

طبق تعریف داروهای دامپزشکی شامل فراورده‌های ساده یا مرکب هستند که به منظور تشخیص، پیشگیری، کنترل و درمان بیماری‌های دام و حیات وحش، به کار می‌روند و کلیه فراورده‌های تقویتی، تحریک‌کننده، ویتامین‌ها و مانند آن که فهرست آنها از سوی سازمان اعلام و منتشر می شود را شامل می‌شوند. از جمله مواد بیولوژیکی، مواد ضدعقونی کننده و سموم دامپزشکی.

همچنین داروخانه دامپزشکی به مرکزی اطلاق می‌شود که بر اساس سیاست‌ها، ضوابط حاکمیتی، دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های سازمان برای نگهداری و فروش (نسخه‌پیچی) داروهای دامپزشکی، مواد ضدعفونی کننده و سموم دامپزشکی در محدوده جغرافیایی تعیین شده، به صورت تمام‌وقت تاسیس شده و فعالیت می‌کند.

در این میان مجوز یا پروانه تاسیس، مجوزی است که در قالب سیاست‌ها و ضوابط حاکمیتی سازمان برای متقاضی واجد شرایط تاسیس داروخانه دامپزشکی توسط سازمان نظام صادر می‌شود. مسئول فنی نیز فردی واجد شرایط است که با اخد مجوز، مسئولیت اجرای ضواہط و مقررات اعلامی از سوی سازمان را در داروخانه دامپزشکی بر عهده دارد. مسئول فني جانشین فرد واجد شرایطی است که در غياب موسس یا مسئول فتی به صورت موقت در داروخانه دامپزشکی فعالیت می‌نماید.

الزامات تاسیس داروخانه دامپزشکی چیست؟

محل تاسیس داروخانه دامپزشکی و انبار مربوطه، باید دارای سند مالکیت یا اجاره‌نامه رسمی حداقل به مدت یک سال باشد. داشتن انبار، اختیاری است لیکن در صورت نیاز باید واجد شرایط اختصاصی باشد. انبار باید در محل داروخانه با جداسازی آن یا همجوار با داروخانه دامپزشکی قرار داشته باشد. محل تاسیس و استقرار داروخانه دامپزشکی، باید در محل جغرافیایی مناسب و فاصله کافی از واحدهای دارای احتمال آلایندگی اعم از بیولوژیکی، شیمیایی و فیزیکی و یا دارای حساسیت بهداشتی باشد. یعنی حداقل ۲۰۰ متر با دامداری‌ها، مرغداری‌ها، آبزی‌پروری‌ها و سایر موارد مشابه، حداقل ۲۵۰ متر با کارخانه‌های جوجه‌کشی، کارخانه‌های خوراک دام، طيور و آبزیان، مزارع مرغ مادر و مراکز اصلاح نژادی و حداقل ۳۰۰ متر با میدان دام، کشتارگاه‌های دام و طیور، کارگاه‌های عمل‌آوری پوست و چرم، کارگاه‌های تبدیل ضایعات و سایر کارگاه‌های مشابه، قرار داشته باشد.

 وضعیت تابش نور آفتاب در داروخانه دامپزشکی و انبار مربوطه باید قابل کنترل بوده و از تابش نور مستقیم محفوظ باشد و در صورت قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور آفتاب دارای سایه‌بان مناسب باشد. مساحت داروخانه دامپزشکی باید حداقل ۲۰ متر مربع با حداقل ارتفاع ۲/۷ متر و در صورت استفاه از انبار با حداقل مساحت ۱۵ متر مربع و ترجیحا در ورودی و خروجی انبار یکی باشد و برای نگهداری سموم مورد مصرف دامپزشکی، فضای اختصاصی به مساحت حداقل ۴ متر مربع در نظر گرفته شود.

 کف و دیوار داروخانه و انبار، باید کاملا صاف و قابل ضدعفونی باشد. داروخانه و انبار باید دارای سیستم تهویه با نصب هواکش به تعداد کافی و بر اساس قدرت هوادهی مجهز به قاب توری یا کرکره بوده و در نقاط مناسب نصب شده باشد. داروخانه و انبار باید متناسب با منطقه جغرافیایی محل استقرار، مجهز به سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی باشد. در داروخانه و انبار شرایط استاندارد برای نگهداری دارو از نظر دما و رطوبت به ترتبب معادل ۲± ۲۳ درجه سانتیگراد و رطوبت نسبی ۵% ± ۵۵ می باشد. همچنین داروخانه دامپزشکی برای نگهداری داروهای مشمول نگهداری در زنجیره سرد (۸-۲ درجه سانتیگراد) باید مجهز به یخچال متناسب با ظرفیت مورد نیاز باشد.

از طرفی داروخانه دامپزشکی و انبار باید مجهز به ترموگراف و رطوبت سنج بوده و یخجال داروخانه دامپزشکی، باید دارای دماسنج و ترموگراف باشد. همچنین داروخانه دامپزشکی باید دارای قفسه‌بندی مطلوب و متناسب با حجم داروها، پیشخوان، سرویس روشویی و تابلو بالای در ورودی، رایانه و لوازم جانبی آن، تلفن ثابت و دستگاه نمابر باشد. سیستم رایانه‌ای داروخانه دامپزشکی باید امکانات لازم برای ارتباط با سامانه خدمات الکترونیکی دارویی دفتر امور دارو و درمان سازمان و اداره کل، آرایه خدمات الکترونیکی و ارسال گزارش‌ها را داشته باشد. انبار داروخانه دامپزشکی، باید قفسه بندی شده و از پالت های مناسب (ترجیحا پلاستیکی و یا فلزی ضد زنگ)، استفاده نماید.

سرمایه  اولیه، دستکم ۵۰۰ میلیون تومان

 «یکی از اصلی‌ترین کارها برای راه‌اندازی داروخانه دامپزشکی، خرید یا اجاره ملک است که هزینه آن نسبت به محل واقع شدن، متفاوت است»؛ این را رئیس انجمن صنفی داروخانه‌های دامپزشکی استان تهران و عضو هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی داروخانه‌های دامپزشکی سراسر کشور به حکیم مهر می‌گوید: «قدم بعدی تجهیز داروخانه است که این مرحله شامل قفسه‌بندی، خرید پالت، حداقل ۲ میز، یک کامپیوتر، صندلی، یک نرم‌افزار حسابداری و یخچال برای نگهداری داروهاست که هزینه تهیه این اقلام، در این شرایط بازار دست‌کم ۱۰۰ میلیون تومان می‌شود.»

 «دکتر عباس نعمت‌الله» با تاکید بر اینکه قفسه از جنس MDF یکی از واجبات داروخانه دامپزشکی است، ادامه می‌دهد: «بنده حدود ۷ ماه پیش ۳۰ میلیون تومان برای تجهیز داروخانه به قفسه هزینه کردم که قطعا الان این رقم به ۵۰ میلیون تومان رسیده است. در کنار آن قفسه و یک عدد میز نیاز داریم که حداقل کامپیوتر، پرینتر و دستگاه فکس را روی آن قرار دهیم. دستگاه فکس و پرینتر را هم اگر بخواهیم از مدل‌های چند کاره بخریم، حداقل ۱۰ میلیون تومان است. یک کامپیوتر معمولی نیز الان ۱۰ میلیون تومان قیمت دارد. میز و حداقل ۵ صندلی هم حدود ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد. قدم بعدی پالت، رطوبت‌سنج، دماسنج و یخچال است. الان یک یخچال کوچک که بتوان ۴ قلم دارو در آن قرار داد، کمتر از ۲۰ میلیون تومان نیست. یخچال داروخانه بنده از نوع ایستاده است که این مدل گران‌تر هستند اما ما همان یخچال معمولی که مردم استفاده می‌کنند را در نظر می‌گیریم. اینها نیازهای اولیه و سرمایه‌ اولیه است که همراه با خرید اولیه دارو، دست کم ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون می‌شود.»

این داروخانه‌دار دامپزشکی تصریح می‌کند:‌ «مثلا هر یک عدد داروی اکسی ۲۰ درصد ایرانی ۷۵ هزار تومان و خارجی آن ۳۰۰ هزار تومان است که ۴۰ عدد از آن  ۱۲ میلیون تومان می‌شود. همچنین قیمت یک درکسین یک میلیون تومان است و داروخانه‌دار اگر بخواهد حداقل ۵ درکسین بخرد، باید ۵ میلیون تومان هزینه کند. لذا اگر برای تجهیزات ۱۰۰ میلیون تومان و برای خرید داروی اولیه ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شود، تازه می‌توان به راه‌اندازی یک داروخانه خرده‌پا امیدوار بود که نمره آن از بین یک تا ۱۰، عدد ۲ یا ۳ خواهد بود.»

دکتر نعمت‌الله ضمن اشاره به نیروی انسانی مورد نیاز برای راه‌اندازی داروخانه دامپزشکی می‌گوید: «اگر صاحب داروخانه نخواهد هیچ نیرویی جذب کند، باید خودش در داروخانه بایستد، خودش کارگر باشد و بار خالی کند، فروشنده باشد، خودش به ادارات دارایی و مالیات و بانک برود. داروخانه ما ۵ نفر کارمند دارد و ما ماهیانه حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان هزینه جاری از جمله حقوق و اجاره داریم.»

وی در پایان خاطرنشان می‌کند: «هزینه اخذ پروانه و تاسیس داروخانه‌ دامپزشکی در استان تهران حدود ۳ میلیون تومان و هزینه تمدید پروانه مسئول فنی نیز سالیانه ۲۵۰ هزار تومان است که البته رقم سنگینی به حساب نمی‌آید.»

یک داروخانه‌دار دامپزشکی دیگر: راه‌اندازی داروخانه دامپزشکی مقرون به صرفه نیست

یک داروخانه‌دار دامپزشکی دیگر در گفت‌وگو با حکیم مهر اظهار می‌دارد: «از سال ۹۲ پروانه فعالیت به داروخانه‌های دامپزشکی نمی‌دهند. اگر نظام مجوز بدهد، راه‌اندازی داروخانه دامپزشکی برای برخی داروها نیاز به یخچال دارد و ملزومات دیگر شامل پیشخوان، قفسه و... است، اما مشکل اصلی اینجاست که راه‌اندازی داروخانه دامپزشکی اصلا مقرون به صرفه نیست. کمااینکه اگر بخواهید داروهای دام بزرگ بفروشید، باید در روستاها و شهرک‌های اطراف تهران که اجتماع دام زیاد وجود دارد، مثل شهرهای ورامین و شهریار فعالیت کنید که آنجا هم شرایط خاص خودش را دارد و برخی افراد آنجا را مونوپل کرده‌اند.»

این داروخانه‌دار دامپزشکی با اشاره به گرانی نهاده‌های دامی، تصریح می‌کند: «هیچ یک از دامداران تمایل به نگهداری دام ندارند و خبر موثق از یک داروخانه معتبر و قدیمی دارم که فروش آن به یک‌هشتم تقلیل پیدا کرده است، چراکه گاوداری‌ها جمع کرده‌اند، مرغداری‌ها دیگر جوجه‌ریزی نمی‌کنند و نهاده‌های دامی گران هستند. فروشگاه باید طبق تعرفه دولتی بفروشند و هیچ کس جوجه نمی‌ریزد.»

وی با بیان اینکه تنها ۱۰ درصد از درآمد داروخانه‌های دامپزشکی از محل فروش دارو و حدود ۹۰ درصد از محل پت‌شاپ است، خاطرنشان می‌کند: «امروز قیمت داروهای دامپزشکی حدود ۵ برابر شده است و داروخانه‌دار اگر فقط بخواهد ویترین خود را پر کند، باید ۲۵۰ میلیون تومان هزینه کند. خود ویترین و قفسه مثلا برای فضای ۲۴ متری داروخانه و ۱۶ متری انبار، نزدیک ۵۰ میلیون تومان می‌شود و خرید ماشین‌های اداری و یخچال نیز حدود ۲۵ میلیون تومان می‌شود.»

این داروخانه‌دار دامپزشکی می‌افزاید: «پرسنل مورد نیاز برای داروخانه دامپزشکی شامل حداقل یک نفر موسس و مسئول فنی است که این فرد می‌تواند به شکل ۲ شیفت کار کند و اگر نتوانست حداقل یک نفر نیروی خدماتی لازم دارد.»

وی با توضیح اینکه برای دریافت پروانه داروخانه دامپزشکی باید اقدام به جذب امتیاز کرد، ادامه می‌دهد: «یک نفر که خودش دکتر دامپزشک است و امتیاز مسئول فنی دارد، می‌تواند پروانه تاسیس را کرایه کند که عرف آن هم حدود ۵ تا ۶ میلیون تومان است. به این شکل خودش مسئول فنی شخص پروانه‌دار می‌شود. یک روش دیگر هم این است که مثلا می‌گویند مادام‌العمر یا به مدت ۱۰ سال امتیاز تاسیس را می‌گیرم و خودم مسئول فنی می‌شوم.»

در پایان ذکر این نکته ضروری است که سیاست‌های سازمان در تاسیس داروخاته دامپزشکی عبارتند از، توسعه متوازن خدمات دامپزشکی، افزایش کمیت و بهبود کیفیت ثبت و گزارش عملکرد صدور مجوز و فرآیندهای کاری تاسیس داروخانه دامپزشکی به صورت الکترونیکی، بهبود شرایط اختصاصی محل تاسیس داروخانه و انبار برای نگهداری و عرضه دارو در راستای حفظ کیفیت و اثربخشی آن و  دسترسی منطقی دارو برای دامداران و انطباق عرضه، تجویز و مصرف داروهای دامپزشکی، مواد ضدعفونی کننده و سموم پزشکی با ساختار مراکز درمانی دامپزشکی. اما باید مراقب بود که شرایط مالی سخت این روزهای کشور، مانع از دست‌یابی به این اهداف نشود.

 

انتشار یافته: ۴۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
2
12
تعرفه دکتر دامپزشک مسئول فنی داروخانه در سال ۱۴۰۰، ۱۱ میلیون تومانه..
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
الکی
دکتر
|
Romania
|
۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
5
23
اگر صرف نمی کند شما ببندید اجازه بدید ما باز کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
بفرمایید باز کنید
الان به همه‌پروانه میدن
۱۵۰ ویال فسفر ب ۱۲ میشه ۲۰ میلیون تومن
حداقل بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ قلم دارو نیازه.
این گوی و این‌میدان
ناشناس
| France |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
بنده دنبال جایگزین برای جابجایی هستم، در صورتی که سرمایه دارید و دنبال پروانه داروخانه هستید ، تماس بگیرید:
09389669965
ناشناس
|
France
|
۰۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
1
7
دنیا دیگه بدرد نمیخوره
دامپزشک.ناشناس
|
France
|
۰۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
3
9
بزرگترین اشتباه سازمان دامپزشکی رها سازی بی حد و حصر و تفویض رسیدگی و اختیارات به نظام دامپزشکی بود.چرا از زمانی نمی گویید که داروها سود پنجاه درصدی و آفر دارویی داشت؟ حالا که کل صنعت دامپروری به مشکل برخورده ............؟ از طرفی صدرور پروانه و خرید و فروش آن ارثیه ی پدری شده.چرا برای صدور پروانه ی مطب این همه امتیاز و کلاس و ظرفیت سنجی لازم نیست ولی برای داروخانه لازم است؟ زیر باد کولر یا پیش گرمای بخاری نشستن و تحویل یه کیسه دارو دادن کار مشکلی است؟ از روز اول داروخانه تافته ی جدا بافته از سایر رده های دامپزشکی است.دم از نسخه پیچی میزنید.کدام نسخه پیچی؟چرا میزان امتیازات برای فروش دارو از میزان امتیاز برای درمانگر که تمام مسئولیت مستقیم گردن اوست زیاد تر است؟پت شاپ و فروش واکسن و دست اندازی به حوزه ی سایر حیطه های دامپزشکی جای خود بماند.خالی کردن دارو را بهانه کرده آید ولی ابتلا به انواع بیماریهای زئونوز و ضربات فیزیکی ی دام برای درمانگران مسئله ای نیست؟ در ضمن اکسی ۲۰ درصد که همینجا نوشته آید ۳۰۰ هزار نیست.اخرین قیمت آنلاین فرانسه ۱۹۴ تومنه. ............... من یک درمانگر هستم.برای ppr انواع ضد انگل و لینکو و یا نسل مایکوزین یا اکسی و فلورفنیکل رو که فروختیم و جواب نداد تازه دامدار بی نوا رو به درمانگر یا مرکز واکسیناسیون معرفی میکنید.از فاوا هم شماره ی منو استخراج کنید تا زمان تمدید پروانه در استان خودم با من تسویه حساب کنند.بسیاری از داروخانه دارن جوان دارو رو از روی بروشور میفروشند.بدون کمترین تجربه و اطلاع.تمام فعالین حوزه ی دامپزشکی منظور من رو بخوبی میدانند. .............
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
دکتر عزیز
اون اکسی فرانسه که میفرمایید ۱۹۴ تومن
تقلبیه
اکسی ۲۰ درصد ۶ یورویی وجود خارجی نداره
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
شما جوری صحبت میکنی انگار همه مشکلات تقصیر داروخونه هاست.
برادر من یه نگاهی هم به برخی کلینیکهای غیرپاسخگو بنداز که فوج فوج دام به کشتن میدن و کسی هم پاسخگو نیست
برهان
| United States of America |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
عزیزمن شما بگو که درمانگران عزیزم دارند مثل نقل و نبات دارو تقلبی میدند به دامدار
ظاهرا خوب از قیمتا خبر دارید ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
نظام دامپزشکی یکی از بزرکترین اشتباهات عرصه دامپزشکی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
دوست عزیز که گفتی نطام دامپزشکی اشتباه بوده
خیر نظام دامپزشکی اشتباه نبوده
شما خودت اشتباهی هستی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
2
9
خیلی خوب بود
سپاس
لطفاً در گام بعدی
هزینه راه اندازی آزمایشگاه (پاتولوژی) رو بررسی بفرمایید
سهراب سپری یادت بخیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
2
8
سلام
بنده دکتری تخصصی دامپزشکی دارم.
به علت علاقه به درمان سراغ داروخانه نرفتم و درخواست مجوز درمانگاه و مرکز مایه کوبی کردم.
در شهر کوچک پدری خود هم ماندام.
حالا به صورت خلاصه هزینه کرد هایم برای راه اندازی درمانگاه رو ذکر میکنم.
۲۵ میلیون رهن. ماهی دو تومن اجاره.
میز و صندلی حدود ۱۲ میلیون.
یخچال ایستاده برای واکسن ها ۱۴ میلیون.
ست جراحی. جک مامایی. امسکولاتور. دستگاه سونوگرافی. میز جراحی. گوشی پزشکی. دما سنج. پی اچ متر و... حدود ۲۵۰ میلیون شدند.
هزینه ماهانه واکسیناتور که به علت خشکسالی و نبود درامد نتوانستیم درصدی به تفاهم برسم ماهانه ۵ میلیون تومان.
سود که بماند اما حقوقی در حد پایه کار هم برای خودم در پایان ماه نمی ماند.
چند ماه اول که وام های متعدد رو پس باید میدادم ماهانه از همسرم ۵ تومن قرض هم میکردم.

همه این ها به کنار با درمانگرهای کاردان غیر مجاز و همین همکاران فوق الذکر داروخانه دار که فروش بدون نسخه دارو پیش کششان و با فروش واکسن کمر ما رو شکستن در مرحله ای هستم که کلا از زیستن پشیمان چه برسد به ....
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
اگه انقدر تو ضرری چرا نمیبندی مسئول فنی بشی
حقوقش ظاهرا از درامد شما بیشتره
............
خطاب به ناشناس مدعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
دادش تو اول جرات داشته باش بدون فیلتر شکن بیا نترس اونقدر تحفه نیستی که ipات رو بخواند بزنند.
بعدش این کسی که کامنت گذاشته هیچ جای کامنتش نگفته تو ضرر گفته خرج درمانگاه هم کم نیست.
همه وامی هم که بدن اونم بعد گرفتن مجوز میدن که ۵۰ تومن ۱۸ درصد بانک ملته که اونم باید خداتا ضامن ببری واسش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
دوست عزیزی که گفتی فیلتر شکنتو بردار.
بیا برداشتم
توهم زدی؟
فکر میکنی واقعا ادما مث خودت بیکارن درگیر این چیزا باشن جناب اقای با ادب؟
راجع به کسی که نمیشناسی درست صحبت کن و مودب باش.
یکم عقل داشته باش
فکر میکنی مطالب حکیم مهر مگه چیه که ادم بخواد بترسه از یه اظهار نظر ساده
حداقل به مدرکت نگاه کن و فکر کن و بعد حرف بزن جناب بقول خودت تحفه نطنز! گرچه فکر نمیکنم اصلا دکتر باشی
ناشناس
|
Poland
|
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
1
5
چرا پس مجوز داروخانه دامپزشکی تو استان ........ به کسی نمیدن؟ نکند دستهای پنهانی در کار است؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
دارن سرت کلاه میزارن. الان قانون میگه هر جا امتیازت رسید میتونی بزنی دیگه اشباع بودن و ... مطرح نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
1
4
هرکه طو طی خواهد جور هندوستان کشد هر بی زنسی جز دلالی سرمایه می خواهدولی چوب نباید لای چرخ کار دیگران ببی خود گذاشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
اون طاووس نبود؟
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
3
7
یه سوزن به خودت بزن
یه جوالدوز به همسایه
کلینیسین های بیسواد و کم سواد که خرج الکی رو دست دامدار میذارن و ۲۰ سی سی تزریق میکنن و پول ۵ تا ویال رو میگیرن و درمان رو ناقص و غیراصولی با نسخه های پر از آنتاگونیست تحویل دامدار میدن هم خیلی زیاده.
داروخونه دار ها خوب میدونن من چی میگم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
نه عزیزم.
ببین برو دادوخانه انسانی بگو مفنامیک اسید میخام اگه بدون نسخه دادن بعد بیا تز بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
کسی تز نداد جونم
ولی شما خوب بلدی مغالطه کنی
نگفتی قضیه بعضی کلینیسینهای بیسواد و کم سواد که خرج الکی رو دست دامدار میذارن و دارو میفروشن ک درمان غیراصولی و ناقص میکنن و نسخه های پر از جتی علط املایی میدن دست دامدار و گاهی حتی به دام سالم برای تلکه کردن دامدار داروی الکی تزریق میکنن چیه؟
ناشناس
|
France
|
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
3
0
با سلام خدمت عزیزان
بنده داروخانه دار هستم و موافقت جابجایی از اداره کل محترم اخذ نموده ام، اگر از همکاران جوان کسی سرمایه داره و به دنبال تاسیس داروخانه هست، موقعیت خوبی میباشد، برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره : ۰۹۳۸۹۶۶۹۹۶۵ تماس حاصل فرمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
.................... خوب جمعش کن بازار واسه بقیه بهتر بشه.اگه کسی بخواد راه بندازه نهایتا یه تخفیف عمده وسایل و داروهای که داری رو بزن بهش بفروش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
سلام چرا شماره ایی که دادید بعد تماس بلافاصله قطع میشه.
مردم ازاری نکن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
2
0
سلام ببخشید اقای 09389669965 بگویید داروخانه برای کدام استان وشهرستانه با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
تماس بگیر دیگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
0
3
با سلام
در آمد داروخانه ها بالای ۵۰ میلیون است آیا؟؟؟؟
پاسخ ها
دندانپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
بستگی داره چطوری چک بزنی. اگه زیر گوش رییس دانشگاه علوم پزشکی بزنی همین حدوداست. اگه زیر گوش وزیر بهداشت بزنی میره بالای ماهی 100م
دکتر نیوشا جهانمردی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
اقای دندنپزشک بانمک که علاقه خاصی به زیرگوشی داری. اگه زیر گوش شما بزنیم چند میلیون؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
این چه دندانپزشکی است که همیشه در کامنت سایت خبری دامپزشکان حضور دارد؟
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
6
0
بابا به خدا این پول ها را بگذارید توی بانک راحت سودش را بگیرید، دیگه نه دنبال چک های برگشتی دامدار-مرغدار می دوید نه نگران جایی هستید. بیخیال مدرک دکتراتون بشید یه عمر با آرامش زندگی کنید و دوباره میگم کمتر بخورید ولی زندگی کنید. یه داروخانه هیچی سرمایه در گردش نخواهد راحت چند میلیارد می خواهد. اگر هم سرمایه نداشته باشی توان رقابت نداری توی این بازار. با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
چشم همین امروز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
0
3
واقعا درآمد داروخانه های دامی چه قدر است؟؟؟؟؟؟؟؟؟
که این همه طرفدار داره؟؟
دانشجوی دامپزشکی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
درامد داشت
تموم شد ته دیگشم خوردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
ماهی ۳۰۰ تا ۴۵۰ تومن خالص میمونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
0
5
.......................... همه میدونن داروخانه بهشت دامپزشکیه هرچند قبلا اوضاع عالی تر بود چون اشانتیون دارو ها و تخفیف ها و تاخیر دادن پول های شرکت ها بیشتر بود روزی چند ساعت سر میزنی بعدش یه کارگر میگیری اسم داروها رو یاد میگیره میشه دکتر و خودت میری دنبال کارهات
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
2
4
سلام ی سوال بنده نزدیک ۷ سال در انتظار داروخانه هستم که نشده.
بعد ی سری افراد داروخانه نمیخواند مثل اقا یا خانم که پست گذاشته و شماره داده یا اگهی تبلیغاتی توی خود حکیم پایین صفحه گذاشته و به قیمت کلان میخواهد بفروشد در صورتی که این افراد به دلیل عدم سود اوری داروخانه و مقرون به صرفه نبودن خواهان فروش به مبلغ کلان هستند.
اگه سود اور پس چرا میخوای بفروشی؟
اگه سودی نداره پس چرا این مبلغ میخوایند بفروشید(هر چیزی ی قیمتی داره نه قیمت تخیلی که بنده ۱۰ سال بدون برداشتن ی قرون تازه پولی که دادم و این پروانه را خریدم در بیارم)

راستی مسئولین دامپزشکی کسی که میخواد داروخانه را بفروشه ازش بگیرید بدید به کسی که خواهان هست ...........................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
دوست عزیز شما اگه امتیازت رسیده میتونی درخواست داروخانه در شهر مورد نظرت رو بدی
کدوم استانی؟
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
بزرگوار بنده رایگان جای خودم رو میدم به شما، مرد میدانی بسم الله : ۰۹۳۸۹۶۶۹۹۶۵ تماس بگیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
0
0
خیلی چرت و پرت دایی من ۱ سال پیش با ۷۰۰ میلیون تومان دامپزشکی زد و الان داره روزی ۹ میلیون درآمد در میاره
نظر شما
ادامه