کد خبر: ۶۵۸۶۶

حکیم مهر:‌ رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی خراسان جنوبی از فعالیت ۶۰ مرکز بخش خصوصی در حوزه دامپزشکی در استان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، «دکتر صباغ زاده» رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۶۰ مرکز در بخش خصوصی در حوزه دامپزشکی در استان فعالیت دارند که در ۵ ماهه نخست امسال هزار و ۲۰۰ بازدید از سوی دامپزشکی از این مراکز صورت گرفته است.

وی افزود: این مراکز در زمینه درمان دام‌های سبک و سنگین، واکسیناسیون دام‌ها و طیور، صدور گواهی‌های بهداشتی و پلاک کوبی جهت حمل دام فعالیت دارند.

صباغ زاده ادامه داد: مراکز بخش خصوصی شامل بیمارستان دامپزشکی، درمانگاه، مرکز مایه کوبی، داروخانه و آزمایشگاه است.

رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مراجعات صورت گرفته به این مراکز در ۵ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش داشته است تصریح کرد: هدف از فعالیت این مراکز خدمت رسانی به دامداران و مرغداران استان در حوزه شناسایی و پیشگیری از بیماری است.

وی با بیان اینکه مراکز بخش خصوصی در حوزه دارو و درمان دام و طیور از سوی دامپزشکی رصد و پایش می‌شوند عنوان کرد: این مراکز توسط دامپزشکی از نظر تأمین دارو و واکسن‌ها در چرخه توزیع، نظارت بر دارو و واکسن‌ها از نظر تاریخ تولید و انقضاء و نگهداری در زنجیره سرد مناسب پایش می‌شوند.

 
نظر شما
ادامه