کد خبر: ۶۵۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رییس انجمن صنفی گاوداران استان تهران از تعطیل ‌شدن بالغ بر 50 درصد واحد‌های دامی استان تهران خبر داد و گفت: به دلیل سیاست‌هایی مبنی بر واردات بی‌رویه‌ی شیر خشک‌های خارجی و واردات قاچاق و رسمی گوشت‌های منجمد قرمز، صنعت دامپروری ضربه‌ی سنگینی خورده و اکنون از چهار هزار و 600 واحد دامی در استان تهران، دو هزار و 180 واحد دامی فعال است و بقیه تعطیل شده‌اند.

سید احمد مقدسی اظهار کرد: به دلیل مقرون به صرفه‌نبودن تولید شیر و هزینه‌های بالای تولید، روزانه سه گاو روانه‌ی کشتار می‌شوند تا هفت دام دیگر زنده بمانند، به طوری‌که 40 درصد از میزان تولید شیر کاسته شده است.

مقدسی با ابراز تاسف از این‌که کشورمان طی سال‌های قبل صادر‌کننده‌ی گوساله و شیر خشک بوده، اما با اتخاذ برخی تصمیم‌ها، تبدیل به وارد‌کننده‌ی شیر خشک و گوشت قرمز شده است، گفت: این سیاست عامل نابودی سرمایه‌گذاری‌های این صنعت و از بین‌رفتن اشتغال‌های ایجاد شده گردید؛ که البته گوش شنوایی هم نیست.

به گفته‌ی وی کارخانه‌های لبنی خواستار افزایش قیمت محصولات خود هستند که پس از ماه رمضان این افزایش قیمت در سازمان حمایت از تولید‌کننده و مصرف‌کننده بررسی خواهد شد.

رییس انجمن صنفی گاوداران استان تهران در پاسخ به این‌که بازار مصرف کشش افزایش قیمت شیر و محصولات لبنی را ندارد، تصریح کرد: مردم ایران چهار برابر میانگین جهانی نوشابه مصرف می‌کنند و هر بطری نوشابه را 900 تومان می‌خرند و توانایی خرید نوشابه را با افزایش قیمت اعمال شده دارند و هیچ کاهش مصرفی در این میان نداشته‌اند، اما قدرت خرید شیر به عنوان محصول سلامتی را ندارد؟!

مقدسی تصریح کرد: هم‌چنین اگر مسوولان مربوطه می‌خواهند مردم ارزان بخورند، باید یارانه بدهند نه این‌که هزینه‌ی ارزان خوردن مصرف از جیب تولید و به ضرر تولید‌کننده تامین شود.

به گفته‌ی وی، در حال حاضر هر کیلو شیر با کیفیت در استان تهران 560 تومان خریداری می‌شود، در حالی‌که هزینه‌ی تمام‌شده‌ی با 10 درصد سود برای دامداران 680 تومان است.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین حسام واعظی
|
-
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
0
0
حرفهای شما کاملا درست و کارشناسی شده است. امیدوارم گوش شنوائی هم باشد . با این گرانی علوفه چگونه ادامه می دهید؟
نظر شما
ادامه