کد خبر: ۶۶۰۲۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی:
«دکتر سید بهمن نقیبی» افزود: علاوه بر این داروها و واکسن‌ها از طریق ارز نیمایی تأمین می‌شود که موجب اعتراض دامداران است ...

حکیم مهر: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه قبلا تشخیص و درمان بیماری دام از طریق نهادهای دولتی انجام می شد، گفت: با رشد دامداری های صنعتی این خدمات توسط سازمان دامپزشکی انجام نمی شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر سید بهمن نقیبی» عصر یکشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه دامداری فیروزکوه که با حضور فرماندار، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، «رضایی» معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی، «علایی» معاون امور عشایر وزارت جهاد، «فصاحت» مدیرکل جهاد کشاورزی استان، «حیدریان» مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری، «دکتر بابایی» مدیر کل دامپزشکی، «شفیعی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، میزبان معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر و جمعی از دامداران شهرستان فیروزکوه در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: به موازات رشد دامداری‌ها، ارائه خدمات در زمینه تشخیص و درمان توسط سازمان دامپزشکی صورت نمی‌گیرد.

نقیبی با اشاره به اینکه در گذشته با وجود تعداد محدود دامداری صنعتی، ارائه خدمات در بخش تشخیص و درمان و کنترل بیماری از طریق نهادهای دولتی صورت می‌گرفت، گفت: اما در حال حاضر با توجه به رشد دامداری‌های صنعتی، تشخیص و درمان توسط سازمان دامپزشکی انجام نمی‌شود که باید به آن توجه ویژه داشت.

معاون بهداشتی سازمان دامپزشکی بیان داشت: در بحث کنترل و پیشگیری، طی سالیان در خصوص ۱۰ بیماری ارائه خدمات رایگان توسط سازمان صورت می‌گیرد و در خصوص تعدادی نیز تأمین واکسن توسط دامداران صورت می‌گیرد.

وی افزود: علاوه بر این، داروها و واکسن‌ها از طریق ارز نیمایی تأمین می‌شود که موجب اعتراض دامداران است.

نقیبی اظهار داشت: ما متولی بحث سلامت سگ‌های گله و نگهبان هستیم، اما رسیدگی سگ‌های بلاصاحب بر عهده کارگروه مبارزه با ناقلین بیماری‌ها در شهرستان‌ها است.

 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
3
6
پیشنهاد تخصیص ارز نيمايی برای دارو واکسن های دامی توسط سازمان دامپزشکی پیشنهاد شد و ارسال گردید این نارضایتی نتیجه تصمیم حساب نشده سازمان دامپزشکی است که باید جوابگو باشد مستندات در سازمان وجود دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
3
6
بد صحبت کردند!
بیشتر شبیه شانه خالی کردن سازمان از انجام وظایف هست!
میتونند بگن که "سازمان مشارکت بخش خصوصی را افزایش داده" و از این نوع ادبیات.
................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
2
2
با سلام؛
"ارائه خدمات رایگان سازمان در خصوص ۱۰ بیماری " ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کودوم بیماریها و چه خدماتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
France
|
۰۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
1
0
باسلام.میشه گفت وظیفه سازمان فقط در حط صادر کردن چند مجوز ساده خلاصه میشه وکار خاصی انجام نمیده.چیزهایی هم که گفته میشه فقط ..........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
0
2
اگه ممکنه یه نفر این 10 بیماری و خدمات رایگانش رو توضیح بده حداقل مام متوجه بشیم!
پاسخ ها
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
1. بروسلوز 2. هاری 3. تست سل 4. تست مشمه 5. تست بروسلوز 6. آبله 7. طاعون 8. لمپی اسکین 9.شاربن 10. تب برفکی اغلب در واحدهای پرورش روستایی به شکل واکسیناسیون و انجام تست و واکسیناسیون در واحدهای صنعتی.
نظر شما
ادامه