کد خبر: ۶۶۰۴۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

حکیم مهر: استاد کالج کشاورزی دانشگاه تگزاس ایالات متحده با تأکید بر ضرورت کاهش تماس با طیور به دلیل خطری که برای سلامتی دارد گفت: مردم باید اقدامات احتیاطی ساده‌ای را پس از بازدید یا تمیز کردن مرغداری‌ها، یا حتی لمس پرندگان ، تخم مرغ و گوشت آن‌ها انجام دهند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از افکارنیوز، «کووال» افزود: سالانه صد‌ها عفونت سالمونلا رخ می‌دهدکه در برخی پرندگان این عارضه بدتر است، اما افراد زیادی به ویژه افرادی که هنوز تازه وارد زمینه پرورش طیورشده اند، وجود دارند که نسبت به این موضوع آگاه نیستند، بنابراین اقدامات ساده لازم برای جلوگیری از عفونت را انجام نمی‌دهند.

از جمله توصیه‌های او این است که کودکان زیر ۵ سال، افراد مسن و کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند هرگز نباید طیور را در دست بگیرند؛ زیرا احتمال عفونت بیشتر است و می‌گوید بزرگسالان و کودکان نیز نباید طیور را ببوسند که این کار مثل «بازی با آتش» است.

کووال ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه لازم پس از تماس با مرغ یا تخم مرغ یا کار در در محیط آنها، باید شامل شستن دست‌ها با صابون و آب گرم در حداکثر دمای قابل تحمل همچنین نیاز به تعویض لباس‌ها و کفش‌ها باشد؛ همچنین تخم مرغ‌های تازه را کاملاً با آب گرم آبکشی کرده و قبل از نگهداری در یخچال، با دستمال کاغذی یا پارچه‌ای که به دست یا سطوح آشپزخانه برخورد نمی‌کند، خشک کنید.

کارشناس آمریکا تأکید کرد: مرغداران همچنین می‌توانند با عدم تقسیم ابزار مورد استفاده در انبار‌ها با سایر پرورش دهندگان از مرغ خود محافظت کنند و در صورت لزوم به اشتراک گذاری این ابزار‌ها، قبل از استفاده باید آن‌ها را به خوبی تمیز و استریل و کفش‌ها و لباس‌ها را باید تعویض کرد.

کووال با تأکید بر اهمیت خرید پرندگان را از منابع معتبر گفت: اکثر پرندگان بیش از ۲۰۰۰ نوع سالمونلا را حمل می‌کنند. براساس این گزارش، علائم سالمونلا شامل تب، گرفتگی معده و اسهال است که بین ۶ ساعت تا ۶ روز پس از قرار گرفتن در معرض عفونت ظاهر می‌شوند و این بیماری معمولاً تا یک هفته طول می‌کشد.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
6
1
پس بوسیدن و لیسیدن سگ اشکال ندارد ولی بوسیدن طیور خطرناک است؟؟؟!!!! کل اروپا و آمریکا سگ و گربه و خوک در خانه مردم مثل فرزندشان عجین است بعد بوسیدن مرغ خطرناک شد؟!!!! حکیم مهر به جای انتشار این خزعبلات کمی در انتشار مطالب دقت کن.
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
پروفسور سگ و گربه هم بیماری های خاص خودشون رو دارند اما چون حیوان خانگی هستن بار میکروبی کمتری دارن. بله درسته بوسیدن یک سگ یا گربه ولگرد توی کوچه یا بیابان ممکن است خطر ابتلا به درماتوفیتوز یا توکسوپلاسموز و ... افزایش دهد. اما نمی شود این را به سگ و گربه های خانگی اتلاق کرد.
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
0
1
ریاست محترم سازمان دامپزشکی

خواهشاً در تحقق عدالت، کسانی که مدرک فنی دارند و در پست اداری شاغل هستند و تسری با ضریب بالای ۳ می گیرندرا به قسمت فنی رهنمون فرمائید. نمی شود که کار اداری کرد و تسری فنی گرفت. همکاران فنی می فرمایند قسمت اداری نباید تسری با ضریب بیشتر از یک دریافت کنند بفرض گفته هایشان صحیح پس لطف کنن در حوزه ای کار کنند که تسری با ضریب بالای ۳ حقشون هست . قسمت اداری بالای یک تسری حرامه حرام
نظر شما
ادامه