کد خبر: ۶۶۱۱

حکیم مهر - شبکه دامپزشکی شهرستان تهران طی ایام ماه مبارک رمضان یک میلیون و 410 کیلوگرم از آلایشهای دامی را ضبط کرد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان تهران در گفتگو با خبرنگار ایانا درباره ماه رمضان و نظارتهای این شبکه بر مواد پروتئینی خام دامی کشور گفت: در ماه رمضان نظارتها به صورت ویژه انجام می شود.

دکتر رحمان میرزایی افزود: یک سری از اکیپهای ویژه مسئول نظارت بر فرآورده های خام دامی عرضه شده در سطح شهر هستند.

وی خاطرنشان کرد: اکیپهای مشترکی نیز همکاری نزدیکی با سازمان میادین میوه و تره بار دارند که نزدیک به 60 درصد نظارتها به صورت مشترک انجام می شود.

میرزایی با اشاره به همکاری با مراجع قضایی تصریح کرد: طی 28 روز گذشته نزدیک به 420 اکیپ روز تشکیل شد که بازدیدهای مشترک و اختصاصی انجام دادند.

وی ادامه داد: حدود یکهزار و 260 نفرروز کارشناس در این اکیپ فعالیت کردند.

 بازرسی 9 هزار و 321 واحد در ایام رمضان

این مقام مسئول یادآور شد: در این مدت نزدیک به 9 هزار و 321 واحد مورد بازرسی قرار گرفت و علاوه بر آن 600 دستگاه خودروهای حامل مواد خام دامی که جزو سیستم زنجیره فرد محسوب می شوند، مورد بازدید قرار گرفت.

میرزایی تاکید کرد: 495 مورد نمونه برداری از مواد خام دامی در سطح تهران انجام شد.

وی از ضبط یکهزار و 400 تن از آلایشهای مرغ، گوشت قرمز و... خبر داد و اظهار داشت: حدود سه هزار و 110 کیلوگرم از آلایشهای ضبط شده به علت مشکلات بهداشتی معدوم شد و مابقی به چرخه مصرف پیوست.

میرزایی درباره نوع آلایشهای ضبط شده گفت: تخم مرغ، گوشت قرمز، مرغ و سایر آلایشهای خوراکی از موادی محسوب می شود که در این مدت مورد ضبط و بررسی قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: نزدیک به 141 مورد تخلفات بهداشتی در این مدت صورتجلسه شده است که تعدادی به مراجع قضایی ارجاع و مابقی با آموزشهایی که توسط کارشناسان دامپزشکی داده شده است، مورد اصلاح قرار گرفته است.

 شکایتهای مردم به شبکه دامپزشکی به 99 مورد رسید

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان تهران از ثبت 99 مورد شکایت مردمی خبر داد و خاطرنشان کرد: 24 مرکز مورد شکایت به دلیل وجود مشکلات بهداشتی پلمپ شد که تعدادی از آنها پس از رفع نواقص فک پلمپ شد.

وی تصریح کرد: همکاران این شبکه یک سری از نظارتها را در پایانه های مواد خام دامی از ساعت سه تا 10 صبح انجام می دهند.

میرزایی یادآور شد: میدان بهمن که عمده فروش مرغ تهران در آن انجام می شود، در طول روز مورد بازدید قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: بازدیدهای شبانه نیز از کشتارگاهها به صورت مرتب انجام می شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: نظارت نزدیک به 250 مرکز درمانی دامپزشکی در تهران، دو بیمارستان دامپزشکی، 20 داروخانه، دو آزمایشگاه تشخیص طبی دام، هشت سردخانه نگهداری گوشت قرمز، مرغ و ماهی، 14 شرکت بسته بندی فرآورده های خام دامی و فروشگاههای زنجیره ای رفاه، اتکا و هایپر از جمله مراکزی است که توسط همکاران این شبکه تحت مراقبت است.

 

 

نظر شما
ادامه