کد خبر: ۶۶۱۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: در این گزارش به معرفی رسومات عجیبی که در آن‌ها حیوانات را قتل عام می‌کنند، پرداخته شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، حیوانات هم مانند دیگر موجودات حق زیست و حیات دارند؛ اما بسیاری از انسان ها، این حق حیات را از آن‌ها گرفته و دست به کشتار و قتل عام آ‌ن‌ها می‌زنند؛ در صورتی که نمی‌دانند این عمل آن‌ها چه آسیبی به محیط زیست و طبیعت وارد می‌کند.

در این گزارش به برخی از این قتل عام‌ها پرداخته شده است.

به جز دانمارک در کدام کشور‌ها مراسم قتل عام حیوانات وجود دارد؟

 کشتار بی رحمانه ۱۴۲۸ دلفین سفید در جزایر فارو در دانمارک مجدد جنجال برانگیز شد. صحنه‌های این قتل عام به شدت دردناک و مشمئز کننده در حالی دست به دست می‌شود که بین شکارچیان و تماشاگران این شکار وحشیانه همه گروه‌های سنی و حتی کودکان نیز دیده می‌شوند. در حالی که فارونی‌ها ادعا می‌کنند که این عمل قانونی است، اما گروه‌های طرفدار حقوق حیوانات معتقدند این یک توحش نابخشودنی محسوب می‌شود. اهالی این جزیره دست به کشتار این جانوران به منظور استفاده از گوشت و چربی آن‌ها می‌زنند. برخی کاربران برای این کشتار دلفین‌ها با کنایه نوشته اند: «چون اروپایی‌ها بور و سفید هستند، اسم این کار بربریت و وحشیگری نیست و تامین گوشت است!» در ادامه به آیین برخی کشور‌ها که در آن حیوانات را قتل‌عام می‌کنند، پرداخته ایم.

ذبح نامتعارف در نپال

 

جشنواره «گادهیمای» یکی دیگر از مراسمی است که هزاران گاو و گوسفند در آن قربانی می‌شوند. این مراسم هر پنج سال طی دو روز در نپال برگزار می‌شود و از آیین مذهبی هندو در روستای «باریاپور» گرفته شده که معتقد است قربانی کردن برای الهه گادهیمای، شیطان را اسیر و به آن‌ها سعادت و خوشبختی ارزانی می‌کند. آن چه در این جشنواره با اعتراض مدافعان حقوق حیوانات مواجه شده شکل نامتعارف قربانی کردن است. در این جشنواره گاو‌ها را در محوطه‌ای جمع می‌کنند و آن‌ها را از پشت گردن می‌زنند. مدافعان حقوق حیوانات به دلیل خشونت قابل توجه این آیین از آن با عنوان بزرگ‌ترین کشتارگاه حیوانات در جهان نام می‌برند.

کشتن گاو‌ها بعد از مراسم گاوبازی در اسپانیا

 

مراسم گاوبازی در اسپانیا هم یکی از تفریح‌های معروف در دنیا محسوب می‌شود. مراسم «سن فرمین» در اسپانیا هر سال گردشگران زیادی را روانه این کشور می‌کند. در پایان این مراسم، گاوبازها، حیوان‌ها را دوره می‌کنند و با ضربات نیزه‌های تزیین شده و چاقو می‌کشند. به دلیل مخالفت‌هایی که با این مراسم شد، برگزاری جشنواره‌های گاوبازی در برخی از شهر‌های اسپانیا از جمله جزایر قناری ممنوع شد.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
2
7
مردم دانمارک جزوه شریف ترین و حیوان دوست ترین انسانها هستند آنچه به اسم دانمارک رخ میدهد در جزایر فارو است که دارای استقلال داخلی و مجلس و دولت محلی است ، و پادشاهی دانمارک قدرتی در کنترل سلاخی نهنگ های خلبان ندارد .
نظر شما
ادامه