کد خبر: ۶۶۱۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی گفت: هوشمندسازی زنجیره غذایی با کمک سرپرست معاونت امور تولیدات دامی اجرا خواهد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، «علی‌اکبر متکان» سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی در مراسم معارفه سرپرست معاونت امور تولیدات دامی این وزارت، اظهار کرد: حوزه دام و طیور از زیربخش‌های مهم کشاورزی کشور است و نقشی اساسی در تامین سبد پروتئینی کشور و معیشت مردم دارد.

وی با اشاره به سختی های تنظیم بازار محصولات پروتئینی کشور، گفت: در راستای عملیاتی شدن برنامه وزیر جهاد کشاورزی برای حوزه دام و طیور امروز مسئول این حوزه تغییر کرد اما از مشاوره‌های دکتر رضایی معاون پیشین تولیدات دامی و تجربیات ایشان در بخش دام و طیور استفاده خواهد شد.

متکان با اشاره به اینکه مهندس دماوندی نژاد از خانواده جهاد کشاورزی است و با حوزه دام و طیور آشنایی کامل دارد، یادآور شد: از ایشان می خواهیم با عملیاتی ساختن برنامه های وزیر جهاد کشاورزی به صورت هوشمندانه و با توجه به اسناد بالادستی حوزه دام و طیور را به اهداف مد نظر وزارتخانه برساند.

وی ادامه داد: هدفمندسازی تولیدات دام و طیور می تواند نقش به سزایی در ارزش افزوده داشته باشد.

به گفته سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی، اگر این زنجیره ارزش در حوزه دام و طیور کامل شود می توان بر مشکلات این حوزه غلبه کرد.

وی تاکید کرد: محصولات دام و طیور باید توسط صنایع تبدیلی به فرآورده تبدیل و به بازار عرضه شود.

متکان گفت: سازمان دامپزشکی لازم است نقش کلیدی خود را در جهت تامین منافع بهره برداران و مصرف کنندگان ایفا کند و همکاری بالایی با حوزه دام و طیور داشته باشد.

وی تصریح کرد: هوشمندسازی زنجیره غذایی با کمک آقای دماوندی نژاد ایجاد خواهد شد و این اقدام از طریق سامانه‌ای که به زودی راه اندازی می شود، قابل اجرا است.

مرغ لاین آرین احیا می شود

«حسین دماوندی‌نژاد» سرپرست معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این مراسم، با اشاره به مسئولیت های قبلی اش در معاونت امور دام اظهار کرد: در حوزه آموزش و ترویج و اقدامات انجام شده در حوزه گاو شیری بسیار خاص بوده است.

وی گفت: در زمان حضورم در شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر نیز در بخش تخصصی طیور، ظرفیت خوبی تحت پوشش مرغ لاین آرین قرار گرفت و در حال حاضر دانشمندان و کارشناس کشورمان مشغول فعالیت در حوزه گله مرغ لاین آرین (GGP) هستند تا با احیای واقعی این نژاد، انتظار مسئولان ارشد نظام و وزیر جهاد کشاورزی محقق شود.

دماوندی‌نژاد یادآور شد: دشمن در در ۴۲ سالگی انقلاب اسلامی، دو تحریم را برای کشورمان ایجاد کرد و تمام توان خود را در دنیا جمع کرد که حتی هیچ کشور دوست نیز نتواند به ما کمک کند و این تحریم ها در زمینه امنیت غذایی و بحث دارو بوده است.

وی با بیان این که از تشکل ها و استاتید برجسته برای همکاری دعوت جدی خواهد شد، خاطرنشان کرد: رویکرد نظام پس از رفع تحریم ها، رویکرد توسعه ای، حضور نسل جوان و به کارگیری فارغ التحصیلان  است.

تولید ماهانه ۱۱۸ تا ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه یکروزه

«مرتضی رضایی» معاون پیشین تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این مراسم، گفت: خدا را شاکرم که علیرغم تمام سختی ها در چندساله اخیر به خصوص در یک سال و نیم گذشته کمترین اثرات تحریم در تامین غذا برای مردم ایجاد شده است.

وی با تاکید بر وجود تنش های قیمتی در این حوزه، تصریح کرد: خوشبختانه  نقشه آمریکا و همدستانش برای به زانو در آوردن ایران  با تحریم ها موفق نبوده است و در حال حاضر به تولید غذا ادامه می دهیم.

رضایی گفت: امروز با تولید ماهانه ۱۱۸ تا ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه یکروزه، قیمت این نهاده کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: حوزه دام بخش بسیار حساسی است و زیر نگاه تیزبین مردم و مسئولین قرار دارد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
علی
|
France
|
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
0
0
یکی به این بگه ارین با ظریب تبدیل بالا چه منفعتی داره که احیا شه اینم از کاربلد اینها
نظر شما
ادامه