کد خبر: ۶۶۲۱۴
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
 

حکیم مهر: نائب رئیس شورای اسلامی شهر همدان از آلودگی پارک‌های همدان به انگل توکسوکارا خبر داد و گفت: ۵۰ درصد پارک‌ها به انگل توکسوکارای موجود در مدفوع سگ‌ها و گربه‌ها آلوده هستند که سبب ایجاد بیماری کرم آسکاریس در انسان‌ می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «سعید نظری» در خصوص جولان سگ‌های بی سرپرست در شهر همدان اظهار کرد: کنترل حیوانات بی‌سرپرست شامل سگ و گربه برعهده شهرداری‌هاست و باید این وظیفه به درستی انجام شود.

وی با اشاره به مراقبت و جلوگیری از گسترش بیماری‌های انگلی و شماره‌گذاری حیوانات بی‌سرپرست توسط شهرداری‌ و انجمن‌های حمایت از حیوانات گفت: کمیسیون خدمات شهری و معاونت خدمات شهری برنامه‌های مناسبی برای سگ‌های بی‌سرپرست دارند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر همدان افزود: روز گذشته جلسه‌ای با دو انجمن حمایت از حیوانات همدان برگزار و مباحث  خوبی  در این زمینه مطرح و مقرر شد در هفته حمایت از  حقوق حیوانات  از ۷ تا ۱۴ مهرماه برنامه‌های علمی مختلفی با همکاری اساتید دانشگاه، انجمن‌های حمایت از حیوانات، شهرداری و سایر دستگاه‌های مرتبط برگزار شود.

وی گفت: اراده‌ای در شهرداری و شورای شهر وجود دارد که با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط، ضمن رعایت حقوق حیوانات، مراقب سلامت افراد جامعه به ویژه کودکان باشیم و با کنترل جمعیت حیوانات بی‌سرپرست، حفظ سلامتی مردم تضمین شود.

نظری با بیان اینکه متاسفانه تعداد بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات به ویژه سگ و گربه در حال افزایش است افزود: برخی از این بیماری‌ها آسیب‌های اقتصادی و بهداشتی زیادی به دنبال دارد.

وی تأکید کرد: افزایش جمعیت‌ سگ‌ها و انتشار فضولات آنها در پارک‌ها و حاشیه شهر بیماری خطرناک کیست هیداتیک را گسترش می‌دهد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر همدان افزود: برای مثال با آلودگی دام‌ها به کیست هیداتیک، احشا و جگر گوسفندان که یک ماده غذایی ارزشمند است به ماده‌ای خطرناک و فاقد ارزش تبدیل می‌شود و معدوم‌سازی آنها خسارت زیادی به دامپروران وارد می‌کند، انسانها نیز در صورت ابتلا، تا پایان عمر با آن درگیر خواهند بود.

وی با بیان اینکه پژوهش‌های خوبی در خصوص بیماری‌های انگلی ناشی از سگ و گربه در شهر همدان توسط پژوهشگری به نام دکتر سازمند انجام شده است گفت: طبق این تحقیق بیش از ۵۰ درصد پارک‌ها به انگل توکسوکارای موجود در مدفوع سگ‌ها و گربه‌ها آلوده هستند که سبب ایجاد بیماری کرم آسکاریس در انسان‌ها می‌شود.

نظری یادآور شد: ما نگاه جامعی به موجوداتی مانند سگ و گربه داریم زیرا همه مخلوقات خداوند متعال هستند و نمی‌خواهیم به آنها آسیب وارد کنیم.

وی با تاکید به اینکه کنترل و نظارت حیوانات به هماهنگی و آگاهی مردم نیاز دارد افزود: اطلاع‌رسانی دستگاه‌های مربوطه و سازمان‌های مردم نهاد در دستیابی به این مهم موثر است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به حمایت شهروندان داوطلب و علاقمند به حفظ حقوق حیوانات، در ادامه از آنها درخواست کرد همانند گذشته مساعدت‌های مالی و غیرمالی خود را به این مهم اختصاص دهند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه زنده‌گیری، علامت‌گذاری، درمان، نگهداری یا واگذاری نژادهای اصیل به دامداران و افراد متقاضی از جمله کارهای مراکز نگهداری حیوانات است گفت: طرح‌های خوبی طی چند سال اخیر در این خصوص اجرا شده و بنده نیز به عنوان عضو کمیسیون خدمات شهری؛ موضوع را جدی پیگیری می‌کنم.

وی با بیان اینکه برای پیشبرد هرچه بهتر این امور با اداره‌کل دامپزشکی استان، معاونت بهداشتی و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان و دستگاههای ذیربط هماهنگی لازم انجام می‌شود بیان کرد: اراده‌ای قوی از سوی مسوولان و مردم برای کنترل سگ‌های بی‌سرپرست وجود دارد و دفاع از حقوق حیوانات باعث می‌شود این موجودات سالم بمانند و ناقل بیماری نباشند.

نظری عنوان کرد: اقدامات اثرگذار باعث می‌شود همزیستی ما با حیوانات به صورت سالم و بدون مشکل ادامه یابد.

انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
1
8
50 درصد پارکها هم آلوده به قشر مواد فروش و ساقی و لات و چاقو کش هستن...چرا اینهارو نمیگید؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
آفرین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
0
0
آقای نظری ، مدیر خدمات شهری باید گزارش بده
دکتر علیرضا سازمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
0
2
فرمایشات دکتر نظری مبتنی بر پژوهش همکارانم و من است:
http://ajcmi.umsha.ac.ir/Article/ajcmi-3195
البته در همین مقاله بحث شده است که آلودگی خاک پارکها در شهرها و کشورهای مختلف با درصدهای فراوانی مختلفی گزارش شده است.
امیدوارم با همکاری همه سازمانها و افراد دغدغه مند بتوانیم در کاهش آلودگیهای انگلی حیوانات نقش داشته باشیم.
ناشناس
|
Russian Federation
|
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
1
3
اقای مسئول این امار بر استناد کدوم طرح یا پژوهش هست؟؟یک نفر با شما دیدار کرده و برای بولد خودش کرد این توهم ذهنی خودشو گفته؟؟ایا شما باید منتشر کنید
Amir
|
United States of America
|
۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
0
6
درسته و شاید حتی آلودگی به تخم انگل بالاتر از این عدد هم گزارش بشه. ولی سوال مهم اینکه چند درصد از این تخم انگل ها فعال هستن و میتونن باعث آلودگی بشن؟ احتمالا کمتر از 1 درصد. در واقع شرایط آب و هوایی مثل آفتاب و خشکی باعث غیر فعال شدن لارو داخل تخم میشه و عملا تخم غیر فعال باقی میمونه که زیر میکروسکپ دیده میشه و باعث تفسیر اشتباه میشه. در غیر این صورت که همه باید مبتلا میشدن.
این تیتر ها و حتی چاپ همچین مقالاتی بدون تفسیر درست زمینه رو برای بهانه دادن به افراد و ارگان هایی که مخالف حیوانات خانگی هستن فراهم میکنه.

از طرف یک انگل شناس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
آفرین به نظر علمی و کارشناسی جنابعالی
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
0
4
این گزارشات مغرضانه ضمینه برخورد با صاحبان دامهای کوچک (بخصوص سگ ها ) را فراهم میکند اگر اینقدر آلودگی بالاست چرا شیوع این بیماریها در جمعیت انسانی ناچیز است ؟ ۹۰٪ پارکها در شهرهای بزرگ آلوده به مواد فروشان معتادین (صنعتی و سنتی) ارازل و اوباش و کارگران جنسی است چرا هیچ کس اعتراضی نمیکند ؟ زورشان فقط با همین زبان بسته ها میرسد ؟ مگر در کشور های دیگر سگ و گربه نگه نمی دارند یا حیوان ولگرد ندارند؟
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
0
1
عواقب این جور تیتر زدن رو میتونید در خبرگذاری فارس ببینید:
http://fna.ir/3r8z8
آلودگی ۵۰ درصد پارک‌های همدان به انگل حیوانات/ لزوم کنترل حیوانات بی‌سرپرست
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
0
1
این نوع تیتر زدن و‌مقاله نوشتن تنها یک هدف دارد و آن هم پرونده سازی و اماده مردن اذهان عمومی برای اجرای پروژه سگ کشی ولاغیر.
نظر شما
ادامه