کد خبر: ۶۶۳۴۷

حکیم مهر: علت تلفات غیر طبیعی فک های خزری مشخص نبوده و همچنان در دست بررسی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر منتظمی» مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه علت تلفات غیر طبیعی فک های خزری مشخص نبوده و همچنان در دست بررسی است، گفت: چون لاشه فُک‌های خزری کشف شده متلاشی شده اند برای تشخیص کارایی ندارد.

او افزود: علت اصلی تلفات فک‌های خزری در سال‌های گذشته معمولا در تور افتادن صیادان و یا خفه شدن بود، اما در تلفات اخیر هیچ آثاری از این موارد مشاهده نشده که کمی نگران کننده است.

منتظمی با بیان اینکه سریع‌تر باید علت این تلفات مشخص شود، گفت: منتظر هستیم که اگر در منطقه لاشه سالم تری پیدا شود نمونه برداری انجام گیرد.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: یک لاشه مجدا امروز کشف شد تا تعداد تلفات به ۱۵ مورد برسد.

منتظمی با بیان اینکه یک تیم دامپزشکی امروز وارد منطقه خواهد شد تا موضوع مورد بررسی قرار گیرد، گفت: منتظر داده‌های بیشتری هستیم تا علت این تلفات شناسایی شود.

او افزود: این فک‌ها در معرض خطر انقراض بوده و حفاظت از آن‌ها برای ما بسیار مهم است.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: گستره زیادی از سواحل استان گیلان تا مازندران لاشه فک‌های خزری دیده شده است.

 

نظر شما
ادامه