کد خبر: ۶۶۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی گیلان به منظور شناسایی تقلبات عسل تجهیز شد.

دکتر علی بشری معافی در خصوص نگرانیهای مردم در استفاده از عسل به علت تقلبی بودن آنها گفت: عسل‌های تقلبی در بازار گیلان کم است.

وی افزود: البته عسل کوهی یا عسلی که زنبور آن شکر مصرف نکرده باشد، در بازار وجود دارد، اما قیمت بسیار بالایی دارد. همچنین عسل‌هایی که زنبور برای تهیه عسل از آب شکر هم استفاده می‌کند و در بازار وجود دارد، تقلبی نیست، اما نسبت به عسل کوهی از کیفیت پایین‌تری برخوردار است.

مدیرکل دامپزشکی گیلان خاطرنشان کرد: آزمایشگاه سازمان دامپزشکی گیلان مجهز به دستگاه‌های شناسایی و تشخیص تقلبات عسل است و اگر افرادی به عسل‌های خریداری شده شک دارند، می‌توانند با مراجعه به سازمان از سلامت آن اطمینان حاصل کنند.

وی اظهارکرد: عسل‌های موجود در بازار برای سلامت انسانها ضروریست و توصیه می‌شود حتما از این ماده شفابخش در غذای روزانه مردم مصرف شود.

بشری تصریح کرد: یک نوع عسل صنعتی از چین وارد شده که در بازار استان مشاهده نشده است، اما هشدار داده می‌شود در تولید این عسل هیچ موجود زنده‌ای به نام زنبور دخیل نیست و فقط نام عسل را یدک می‌کشد که مصرف آن هم توصیه نمی‌شود.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
1
1
به عنوان یک دامپزشک شاغل در بخش غذا، معتقدم که سازمان دامپزشکی در امر نظارت بر بهداشت و کنترل عسل کوتاهی می کند. این بخش زمینه بسیار خوبی برای اشتغال همکاران دارد که متاسفانه حتی در دانشکده های دامپزشکی نیز تدریس آن جدی گرفته نمی شود. همین دیروز یک شیشه عسل خریدم که روی آن مجوز همه نوع سازمانی از موسسه استاندارد تا FDA آمریکا را داشت، الی مجوز سازمان دامپزشکی کشور را !!
تازه برخی از شیشه ها هم که شماره ای را می زنند که ظاهرا از دامپزشکی گرفته اند، فقط می نویسند شماره مجوز!! ، قدرت خدا اسمی از دامپزشکی نیست!!
سالها پیش که دانشجو بودم و آنوقت ها نظارت دامپزشکی بر روی تخم مرغها ضعیف بود، به یکی از مسولین وقت سازمان گفتم چرا بر روی تخم مرغ نظارت نمی کنید؟ پاسخ داد: می خواهی برای ما درد سر درست کنی ؟!! امیدوارم ریشه چنین تفکراتی، امروز در سازمان دامپزشکی خشکیده باشد.
نظر شما
ادامه