کد خبر: ۶۶۵۰۱
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
رئیس نظام دامپزشکی استان خراسان رضوی:
«دکتر غلامرضا قنبری» افزود: میانگین خروجی‌های سالانه دانشگاهی رشته دامپزشکی در خراسان رضوی حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ فارغ‌التحصیل است ...
 

حکیم مهر: رییس شورای نظام دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: رغبت نداشتن بانوان دانش‌آموخته دامپزشکی در حوزه درمان و کلینیک‌های دامپزشکی با وجود تعداد بیشتر دانش‌آموختگان زن نسبت به مردان، از چالش‌های عمده پیش روی حوزه دامپزشکی است.

به گزارش حکیم مهر، «دکتر غلامرضا قنبری» در گفت وگو با خبرنگاران به بیان مشکلات افراد فارغ التحصیل رشته دامپزشکی پرداخت و گفت: فارغ‌التحصیلان دامپزشکی دو مشکل عمده دارند؛ اولین مشکل عدم تناسب فضای کسب و کار دامپزشکی برای بانوان است. بی‌میلی بانوان به حضور در کشتارگاه‌ها و مزارع پرورش دام و طیور برای ارائه خدمات دامپزشکی دلایل عدیده‌ای دارد که از آن جمله شرایط خاص کاری این حرفه و دوری مسافت این مراکز با شهر است .

وی بیان کرد: این در حالی است که طی سال‌های گذشته بیشترین دانش‌آموختگان حوزه دامپزشکی کشور را بانوان تشکیل می‌دهند .

قنبری تصریح کرد: فعالیت بانوان در مراکز دامپزشکی و سایر مکان‌های مرتبط با آن دشوار است که این موضوع از طریق سازمان سنجش و مجلس قابل پیگیری است. دومین مشکل نیز نبود توانمندی و مهارت کافی در فارغ‌التحصیلان است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون سه هزار و ۵۰۰ نفر فعال در حوزه دامپزشکی شامل دولتی، دانشگاهی و خصوصی عضو نظام دامپزشکی خراسان رضوی هستند که در بخش های مختلف نظیر کلینیک‌های دامپزشکی، درمانگاه‌ها، مراکز مایه‌کوبی و داروخانه‌ها فعالیت می‌کنند .

دکتر قنبری دریافت حقوق ناظران بهداشتی مستقر در کشتارگاه‌ها از کارفرمایان این مراکز را از دیگر چالش‌های این بخش در راستای نظارت و تامین بهداشت عنوان کرد و گفت: بر این اساس اگر ناظران بهداشتی خطا و کاستی را گزارش کنند، ممکن است از نظر صنفی و کاری برای آنان مشکل ایجاد شود که باید این چالش از طریق راهکارهای قانونی برطرف گردد.

رئیس شورای نظام دامپزشکی خراسان رضوی، اظهار کرد: بخش خصوصی و صنفی قسمت بزرگی از نظام دامپزشکی استان را به خود اختصاص داده است. میانگین خروجی‌های سالانه دانشگاهی رشته دامپزشکی در خراسان رضوی حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ فارغ‌التحصیل است.

وی درباره ارتباط مالی مسئولان فنی و بهداشتی با کارفرما گفت: در خصوص عملکرد مسئولان فنی و بهداشتی در واحدهای تولیدی و خدماتی پیگیری‌های متعددی انجام شده است. یکی از مواردی که خراسان رضوی پیشگام اجرای آن شد، اجرای ماده ۱۹ قانون نظام دامپزشکی کشور بود که طبق آن روابط مالی میان مسئول فنی و بهداشتی با کارفرما باید کاملا قطع شود تا مسئولین مرتبط وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند زیرا وابسته بودن مالی مسئول فنی و بهداشتی به کارفرما مسئول مرتبط را تحت فشار گذاشته و تاثیر منفی بر عملکرد آن خواهد گذاشت.

قنبری افزود: خراسان رضوی اولین استانی است که برای جلوگیری از این مساله اقدام به اجرای ماده ۱۹ قانون نظام دامپزشکی کرده است.

منبع: ایسنا، ایرنا

 
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
دامپزشک خانم
|
United States of America
|
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
3
5
چرا واقعا قضاوت میکنید،من خودم در منطقه مرزی خدمت میکنم لا شرایط خیلی سخت ولی علاقه مند و از عهداش براومدم،همکلاسیهای دختر خودم همه کلینیک دارن و همه موفق تر از همکلاسیهای آقا هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
قسمت اول صحبتتون درست
ولی دوباره شما هم بحث خانم و آقا نکنید...
هرکی بهتر تلاش کنه موفق تره..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
دو قطبی کردن شغل و حرفه درست نیست. چرا برای حضور در رسانه اخبار نادرست منتشر میکنید. ................... لطفا خبر نادرست منتشر نکنید اقایان رئیس و مدیرکل.
سالار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
خاصیت رشته دامپزشکی طوری است که برای آقایون مناسب تر هست.این به این معنا نیست که خانم ها اصلا نمی تونن موفق باشند.کلینیک دام بزرگ شرایط خوبی برای یک دامپزشک زن ندارد.محیط روستایی هست و یک زن در شب در طویله چه کاری دارد؟همیشه که نمی شه با همراه رفت.دوما مردها چون می تونن خیلی راحت در هر جا کار کنند و مثلا در گاوداری های صنعتی کار کنند بهتر می تونن تجربه کسب کنند.البته زنها هم در گاوداری های صنعتی کار می کنند ولی کمتر هستن.یک کلینیسین وارد و با تجربه کسی هست که کارآموزی با یه دکتر به کیس های متعدد رفته و ثانیا در گاوداری های صنعتی کار کرده باشد.البته الان کار اونقدر ضعیف هست که دیگه جایی برای این حرفا نمونده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
1
1
آقای دکتر ماکنعلی لطفا بحث لحاظ یک طبقه اضافه و غیراستحقاقی و غیرقانونی را توسط معاون توسعه و رئیس اموراداری اداره کل دامپزشکی استان ............. در احکامشان را پیگیری و برخورد نمایید. ................
منم دامپزشک خانم هستم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
2
4
منم دامپزشک خانم هستم و درمانگاه دارم. اکثرا هم دام بزرگ میاد اینجا.
بحث دامپزشک خانم و آقا نیست البته همه میدانم در ولایت خراسان همه چیز فرق می‌کند ................. بماند آقا و خانم بحث امکانات هست. کلینیک های عمومی اکثرا فاقد امکانات هست و کمر فرد کلینیسین زیر بار هزینه ها دولا که هیچ خورد میشه.
برخلاف بقیه حرفه ها من هیچ حمایت مالی از طرف سازمان و نظام نمیبینم تا شاید بشود یک وام مثلا حداقل ۲۵۰ میلیونی ۴٪گرفت و کمی امکانات مثل دستگاه سونوگرافی و رادیوِلوژی و چند تست خوب به درمانگاه اضافه کرد. ما دردمون بی پولی و بی امکانات ی هست. دردمون کاهش شدید جمعیت دام هست. و گرنه حداقل بین همین همکارانم حداقل ۳۰ به ۵ درمانگاه ها خانم هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
همکار محترم چرا به جای استفاده از کلمه استان، از کلمه ولایت استفاده کردید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
2
0
ضمن تشکر از اقای دکتر قنبری شهرستان ها هنوز ماده ی ۱۹ خبری نیست
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
1
0
.................
بحث فعاليت بانوان فكر نكنم از اولويت ها صدم دامپزشكي در كشور باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
3
3
متاسفانه خانمها به علت نداشتن دوره خدمت وظیفه عمومی هم فرصتهای شغلی وهم فرصت دوره های تکمیلی راازاقایان گرفته اند
درنهایت این اقایان خواهندبود که بایستی جور خانم بودن انها رابکشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
1
4
خانمها درهمه رشته ها هستند وبه علت نداشتن خدمت سربازی ازاقایان جلوترهستند
کارهای سخت راهم اقایان باید انجام دهند
تنها می ماند ظلم به اقایان وظلم به انجام کار زیرا خانمها به علت داشتن شرایط خاص فقط فرصت رااشغال نموده اند
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
0
0
متاسفانه در حوزه ی دامپزشکی در خصوص استخدام مسئله ی جنسیت خیلی مطرح هست و خانم ها ی دانش آموخته ی دامپزشکی اغلب بیکار هستند اگر واقعا کار نیست چرا دانشگاه ها پذیرش میکنند دانشجوی دامپزشکی بیکارباشد به دلیل اینکه خانم استخدام نمیکنه اداره از طرف دیگر خانمی که لیسانس مدیریت صنعتی دارد با نامه ی بنیاد شهید استخدام اداره دامپزشکی میشود .
ناشناس
|
France
|
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
1
1
این همه حجم زن ستیزی چه معنی داره؟ چرا فکر‌می کنید زن قادر به انجام کاری نیست که یک مرد انجام می ده؟ ...............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
1
1
چرا واقعیت‌ها را نمی‌بینیم اینکه تعداد کمی از خانم ها مایلند کار کلنینیکال دام بزرگ انجام دهندحضور در مزارع و بویژه در کارگاه‌های که شرایط برای حضور خانمها مناسب نیست کشتارگاه‌ها و دامداری‌ها و کارگاه‌های دور از شهر بویژه دور شدن از محل زندگی بخاطر کمبود امتیاز اخذ مجوزها و رفت و آمد به شهرهای دور تر روزها و شبها و مخالفت‌های خانواده ها برای دختران مجرد و خانمهای خانواده دار یک واقعیت است چه ربطی به مخالفت با خانمها دارد اینها مشکل است برای اکثرا نه بعضها که مشکلی ندارند و حتی کسانی که با حقوق کم مجبور می‌شوند مدرک اجاره دهند یا سرکار کم بروند کسی نمی‌گوید اصلا خانمها نیایند متاسفانه تنها جواب هم برای این خانمها اینکه که می‌خواستید چشمهاتون را باز کنید دامپزشکی را انتخاب نکنید اینها یا باید در داخل بخش حل شود یا در سطحی بالاتر،
نظر شما
ادامه