کد خبر: ۶۶۵۱

حکیم مهر - مدیر کل دارو، درمان و آزمایشگاه‌های سازمان دامپزشکی گفت: نحوه توزیع واکسن طیور در استان‌ها بر مبنای جوجه‌ریزی است و استان‌ها با توجه به میزان جوجه‌ریزی واکسن دریافت می‌کنند.
دکتر سید مصطفی عزیزیان در جلسه بررسی معضلات و مشکلات داروخانه‌‌ها و واحدهای توزیع کننده دارو اظهار داشت: در حال حاضر کشور با کمبود واکسن روبروست و بر این اساس نحوه توزیع واکسن در استان‌ها با توجه به میزان جوجه‌ریزی آنها صورت می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: دارو در ایران با اصول روز داروسازی تولید می‌شود
وی تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود در زمینه داور و درمان بخش دامپزشکی، مسئله تخفیف‌ها است که این سازمان‌ تولیدات شرکت‌های دارای تخفیف‌های غیر متعارف را نظارت و ارزیابی می‌کند و صحت و سلامت آنها را مورد آزمایش قرار می‌دهد.
مدیر کل دارو، درمان و آزمایشگاه‌های سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه سازمان دامپزشکی در صدور مجوز راه‌اندازی کارخانجات تولید کننده دارو و درمان محدودیتی ندارد، اظهار داشت: این سازمان محدودیتی در صدور مجوز راه‌اندازی کارخانجات جدید ندارد و به تمام متقاضیان دارای شرایط مجوز لازم را ارائه خواهد کرد.
عزیزیان ادامه داد: معضل عرضه نسخه و داروی غیر مجاز یکی دیگر از مشکلات موجود در این بخش است که باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.
وی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی، کشتار مرغ بالای سه کیلوگرم در کشتارگاه‌ها را مجاز نمی‌داند،‌ خاطر نشان کرد: مدت زمان لازم برای پرورش یک مرغ گوشتی 45 روز است و گوشت مناسب برای مصرف، گوشتی است که در این بازه زمانی کشتار شود، چرا که بعد از این مدت میزان مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و داروها در مرغ بالا می‌رود و گوشت مرغ برای مصرف مناسب نیست.

وی همچنین در حاشیه سفر یک روزه خود به استان مرکزی اظهار داشت: اداره دارو، درمان و آزمایشگاه‌های سازمان دامپزشکی کشور به دنبال این است تا اصول داروسازی در کشور را با اصول روز جهان تطبیق داده و سطح کیفی تولیدات را افزایش دهد.
عزیزیان تصریح کرد: در حال حاضر دو کارخانه تولید واکسن و 35 کارخانه تولید دارو در کشور فعالیت دارند که میزان تولیدات این کارخانه‌‌ها در حال حاضر پاسخگوی نیاز کشور است.
مدیرکل دارو، درمان و آزمایشگاه‌های سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه هم‌اکنون دو کارخانه داروسازی در کشور در حال احداث است، ادامه داد: یک کارخانه جدید نیز مراحل پایانی خود را سپری می‌کند.
عزیزیان گفت: هیچ محدودیتی در این اداره برای‌ افرادی که متقاضی سرمایه‌گذاری در راه‌اندازی کارخانه باشند وجود ندارد.
وی در ادامه از برنامه‌‌ریزی به منظور افزایش سطح کیفیت تولیدات دارویی خبر داد و ابراز داشت: به دنبال این هستیم با افزایش سطح نظارت‌ها توسط بخش دولتی سطح کیفیت تولیدات را افزایش دهیم.
مدیرکل دارو، درمان و آزمایشگاه‌های سازمان دامپزشکی کشور نظارت بر ارتقا کیفیت و کمیت داروهای وارداتی را از دیگر برنامه‌‌های این اداره در سال جاری عنوان کرد.
به گفته وی در حال حاضر 100 قلم دارو در بخش دام و طیور در کشور تولید می‌شود.
مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی نیز گفت: ماهانه بالغ بر 2 میلیون و 500 هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان صورت می‌گیرد که میزان واکسن اختصاص یافته به این استان با توجه به این حجم کافی نیست که می‌طلبد مسئولان سازمان در این زمینه بازنگری کنند.
دکتر سیدسعید حسینی اظهار داشت: استان مرکزی یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور در زمینه تولید محصولات دام و طیور است که بخش قابل توجهی از تولیدات این استان به استان‌های دیگر صادر می‌شود.
وی بیان داشت: خوشبختانه رشد بخش خصوصی در استان در امور مربوط به دامپزشکی از میانگین کشوری بالاتر است و  بخش عمده‌ای از وظایف این اداره به بخش خصوصی واگذار شده است.
گفتنی است در این جلسه پیرامون جلوگیری از عرضه داروی خارج از شبکه، تاخیر در پرداخت هزینه‌های داورخانه‌ها، قیمت‌گذاری غیر استاندارد در بخش دارو، قاچاق دارو، سرعت بخشیدن به صدور مجوزها و ... بحث و تبادل نظر شد.

 

نظر شما
ادامه