کد خبر: ۶۶۶۱۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
رئیس اداره دامپزشکی آبادان خبر داد:
«اسداله عباسی» افزود: هم اکنون گروه‌های دامپزشکی به صورت ویژه با تهیه واکسن در حال واکسینه کردن دام‌های اهالی تا شعاع خاصی در منطقه هستند ...

حکیم مهر: بخشدار اروندکنار گفت: علت مرگ تعدادی از دام های سنگین در یکی از روستاهای دهستان نصار بخش اروندکنار در حال بررسی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «صادق جلالی» اظهار داشت: پس از اطلاع از مرگ دام‌های سنگین در یکی از روستاها با هماهنگی بخشداری و دامپزشکی موضوع به صورت میدانی بررسی شد.

وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد که علت مرگ این حیوانات بر اثر یک نوع بیماری بوده و ارتباطی با آب منطقه ندارد.

جلالی گفت: تاکنون آمار دقیقی از تعداد دام‌های تلف شده در دست نیست و موضوع در دست بررسی بیشتر است.

سرپرست دامپزشکی آبادان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا علت مرگ دام‌های سنگین در دهستان نصار را بیماری شاربن اعلام کرد و افزود: اقدام لازم برای واکسینه کردن دام‌های منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

«اسداله عباسی» افزود: هم اکنون گروه‌های دامپزشکی به صورت ویژه با تهیه واکسن در حال واکسینه کردن دام‌های اهالی تا شعاع خاصی در منطقه هستند.

وی افزود: ۲۰۰ دٌز واکسن برای تزریق تهیه و تا روز جمعه به دام‌های منطقه تزریق خواهند شد.

بیماری شاربن در گوسفند، بز و گاوها مشاهده می­ شود و عامل باکتریایی ایجاد کننده این بیماری اغلب از طریق خوراک و آب آلوده موجب بروز بیماری در دام­‌ها می­ شود.

اروندکنار در ۴۵ کیلومتری جنوب آبادان است و شغل اهالی منطقه دامداری، کشاورزی و صیادی است.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
2
6
من اصالتأ آبادانی هستم و زمانی میگفتن عروس خاورمیانه است ولی الان چی؟ از تشنگی و بی مسئولیتی به یک مخروبه تبدیل شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
چه ارتباطی به دامپزشکی داره؟
اگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
0
1
بیماری مورد نظر شاربن علامتی بوده نه شاربن
روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان
|
Finland
|
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
0
1
با سلام و عرض ادب
با توجه به رصد و پایش های صورت گرفته بیماری در منطقه شاربن علامتی بوده که متاسفانه خبرگزاری ایرنا مرکز آبادان به اشتباه از لفظ شاربن در درج خبر استفاده کرده، شایان ذکر است علیرغم اینکه با توجه به ضوابط واکسیناسیون علیه شاربن علامتی می باید توسط بخش خصوصی و صرف هزینه صورت پذیرد، با توجه به محرومیت منطقه تمامی دام های سنگین در شعاع مورد نظر توسط اکیپ های بخش دولتی دامپزشکی استان خوزستان علیه بیماری شاربن علامتی بصورت کامل واکسینه گردیده اند.
شایان ذکر است با توجه به رصد و پایش های صورت گرفته در منطقه اروند کنار آبادان خوشبختانه هیچ گونه تلفاتی بعد از واکسیناسیون رایگان اکیپ های بخش دولتی گزارش نشده است.
نظر شما
ادامه