کد خبر: ۶۶۶۲

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی خراسان رضوی، اردبیل، قم، قاین و نکا

 

کمک 60 میلیون ریالی کارکنان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی به مردم سومالی


 کارکنان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در اقدامی خداپسندانه، مبلغ 60 میلیون ریال وجه نقد برای این مهم به حساب 99999 هلال احمر جمهوری اسلامی ایران واریز کردند.
در راستای اهدای کمک های انسان دوستانه هموطنان ایرانی به مردم قحطی زده سومالی، کارکنان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در اقدامی خداپسندانه،مبلغ 60 میلیون ریال وجه نقد برای این مهم به حساب 99999 هلال احمر جمهوری اسلامی ایران واریز کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی این کمک ها نتیجه مساعدت کلیه کارکنان دامپزشکی در مرکز استان و شهرستان های تابعه بوده است.

 

-------------------------------

 

همکار اردبیلی بعنوان مربی اردوی تیم ملی تنیس روی میز ناشنوایان کشور انتخاب شد


بهنام رمضانی از پرسنل اداره کل دامپزشکی استان اردبیل بعنوان مربی تیم ملی تنیس روی میز ناشنوایان کشور انتخاب گردید.
سابقه 14 سال در ورزش تنیس روی میز ، کسب مقام دوم مسابقات بین المللی در خلیج فارس،  حضور در لیگ دسته یک و برتر مسابقات کشوری ،  احراز مقام سوم مسابقات کشوری بزرگسالان و کسب مقام قهرمانی مسابقات کارکنان کشوری از جمله افتخارات نامبرده در این رشته ورزشی است .

-------------------------------

 

با حضور استاندار قم یک کارخانه تولیدخوراک دام و طیور در استان قم افتتاح گردید


همزمان با هفته تعاون کارخانه تولید خوراک دام و طیور با حضور استاندار قم و مدیران و مسئولان استانی به بهره برداری رسید.
این کارخانه با سرمایه گذاری 40 میلیارد ریالی که 10 میلیارد آن در قالب تسهیلات بانکی بوده است احداث گردیده است. کارخانه فوق با ظرفیت 25 تن دان پلیت یکی از بزرگترین کارخانجات تولید دان آماده در سراسر کشور است.
استاندار قم در این مراسم نظام اقتصادی مبتنی بر تعاون را زمینه لازم برای رسیدن به عدالت اجتماعی و نیل به اهداف متعالی در نظام اسلامی توصیف کرد و خاطر نشان کرد سه رویکرد اقتصاد خصوصی، دولتی و تعاونی وجود دارد که اقتصاد تعاونی با آموزه های دینی و سیستم اقتصادی ما سازگار میباشد و ما را به اهداف نظام اسلامی نزدیکتر می کند.

 

--------------------------------

 

رئیس شبکه دامپزشکی قاین خبر داد:
پایان طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی قاینات


رئیس شبکه دامپزشکی قاین از پایان طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی قاینات ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد.
سید حبیب حسینی اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان بیش از 513 مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی قاین انجام شد.
وی افزود: در این راستا مقدار 900 کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی معدوم شد.
رئیس شبکه دامپزشکی قاین خاطرنشان کرد:  از 2 هزار و 850  کیلوگرم محموله مشکوک به بیماری نیز نمونه‌گیری صورت گرفته که پس از انجام آزمایش و اعلام نتیجه برای تعیین تکلیف به مراجع قضایی ارجاع می‌شود.
حسینی عملکرد اکیپ‌های نظارت بهداشتی دامپزشکی در برخورد با متخلفان را در شهرستان قاین بسیار خوب ارزیابی کرد.
وی با اشاره به عرضه فرآورده‌های خام دامی در شهرستان کنترل و نظارت‌های مستمر دامپزشکی را در ارتقای وضعیت بهداشتی مراکز مذکور حائز اهمیت دانست.
رئیس شبکه دامپزشکی قاین اظهار داشت: طی این مدت بیش از 73 دستگاه خودرو حمل فرآورده‌های خام دامی مورد بازدید قرار گرفت.
حسینی ادامه داد: در این راستا میزان 272 تن گوشت سفید، قرمز و تخم‌مرغ توسط کارشناسان دامپزشکی تحت بازرسی و کنترل بهداشتی قرار گرفت.
رئیس شبکه دامپزشکی قاین یادآور شد: همچنین در سه ماه نخست سال جاری 839 هزار و 254 نوبت سر دام سبک در شهرستان قاین علیه بیماری مشترک بین انسان و حیوان، واگیر و غیر واگیر دامی واکسینه شدند.
حسینی اظهار داشت: از این تعداد 342 هزار و 98 راس دام علیه بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان نظیر شاربن و تب مالت واکسینه شدند.

 

---------------------------------

 

مسئول شبکه دامپزشکی نکا:
8 قصابی‌ در نکا پلمپ می‌شود


مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان نکا گفت: هشت پرونده پلمپ قصابی‌های نکا در دست اقدام است.
محمد حسن مرتاضی در جلسه بررسی ساخت کشتارگاه صنعتی در نکا اظهار داشت: این قصابان  متخلف براساس شکایات فراوان مردمی مبنی بر غیر بهداشتی بودن قصابی‌ها پلمپ می‌شوند.
وی افزود: از این تعداد در حال حاضر یک پرونده به دادگستری راه یافته و بقیه در کلانتری‌های نکا است که در موعد مقرر رسیدگی می‌شود.
مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان نکا بیان داشت: با اخذ مجوز احداث کشتارگاه صنعتی شرق مازندران در نکا، بسیاری از مشکلات ذبح و حمل غیربهداشتی گوشت برطرف می‌شود و در این راستا، شهرداران، اتحادیه قصابان و مسئولان باید با جدیت وارد کار شوند.
وی با تاکید بر تعامل شهرداران یادآور شد: در حال حاضر تا احداث کامل این کشتارگاه، ماشین حمل گوشت در اختیار شهرداری‌های شرق مازندران قرار دارد تا گوشت سالم و بهداشتی به مردم تحویل شود.
مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان نکا ادامه داد: برای کنترل بیشتر بر قصابی‌ها اکیپ‌های مختلف در نظر گرفته شده و  برخورد با افراد متخلف انجام می‌شود که در این اواخر نیز با فروشندهایی که اقدام به توزیع گوشت در مغازه خواروبارفروشی می‌کرد، برخورد شد.
مرتاضی افزود: امیدواریم در برخورد با متخلفان برخورد  و جریمه مناسبی ازسوی مراجع ذی‌صلاح انجام شود که در همین راستا نیز ما در برخورد با متخلفان از طریق اماکن عمومی اقدام می‌کنیم.
معاون فرماندار نکا نیز در این جلسه با تاکید بر ارائه گوشت بهداشتی سالم به مردم، خاطرنشان کرد: باید در این راستا نظارت و کنترل بیشتر و بهتری انجام شود.
نجاتعلی سلیمی افزود: تسریع در تکمیل کشتارگاه صنعتی در نکا یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شهرستان است که باید با هماهنگی لازم با اتحادیه قصابان و در صورت لزوم با مشارکت آنان عملیاتی شود.
وی در پایان گفت: کشتار دام در دامداری‌ها ممنوع است و این اطلاع‌رسانی باید توسط مرکز بهداشت و درمان، دامپزشکی و جهاد کشاورزی انجام شود.

 

 

نظر شما
ادامه