کد خبر: ۶۶۶۳۱

حکیم مهر: کارشناس شبکه دامپزشکی بندر انزلی به همراه نماینده محیط زیست و مسئول مرکز حفاظت از فک خزری ایران نسبت به بازدید از تلفات و نمونه برداری آن ها اقدام و نمونه ها جهت انجام آزمایشات لازم به آزمایشگاه ارسال شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان گیلان، «دکتر موسوی» رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بندرانزلی با اعلام این خبر گفت:  به دنبال گزارش و مشاهده تلفات در چند قلاده فک خزری در سواحل، کارشناس شبکه دامپزشکی به همراه نماینده محیط زیست و مسئول مرکز حفاظت از فک خزری ایران نسبت به بازدید از تلفات و نمونه برداری آن ها اقدام و نمونه ها جهت انجام آزمایشات لازم به آزمایشگاه ارسال شد.

موسوی همچنین در ادامه افزود:  برخی از لاشه ها بیش از یک هفته از تلفات آن ها  گذشته بود دچار فساد شده و با موج دریا به ساحل رسیده بودند که ارزش تشخیصی نداشتند .

وی در ادامه گفت: فک خزری یک گونه پستاندار دریایی است که تنها در دریای خزر و رودخانه‌های منتهی به آن  زندگی می‌کند و به دلیل صید بی‌رویه و به هم خوردن شرایط زیستی ، آلودگی‌های محیطی و نوعی بیماری  ویروسی به این‌ گونه منتقل  ودر سال‌های اخیر موجب تلفات زیادی در آن ها شده است. 


نظر شما
ادامه