کد خبر: ۶۶۷۳

حکیم مهر - مسئولیت کانون هماهنگی فرآوری آبزیان به موسسه تحقیقات شیلات واگذار شد.

رییس موسسه تحقیقات شیلات ایران با اعلام این مطلب گفت: در جشنواره ملی علم تا عمل حدود 10 کانون جدید هماهنگی دانش و صنعت آبزی پروری ابلاغ شد که با توجه به آنکه توسعه مصرف فرآورده های شیلاتی جزو اولویتها محسوب می شود، فرآوری آبزیان در دستور کار قرار گرفت.

دکتر عباسعلی مطلبی افزود: در این جشنواره 10 کانون جدید در زمینه هماهنگی دانش و صنعت آبزی پروری ابلاغ شد که یکی از آنها در زمینه فرآوری آبزیان است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی صنایع تبدیلی سازمان شیلات، دامپزشکی، انجمنهای علمی و تخصصی، اتحادیه ها، سازمانهای نظام مهندسی و دامپزشکی، موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی از جمله اعضای این شورا محسوب می شوند که قرار است نقشه راهی در جهت افزایش فرآوری آبزیان را ارائه کند.

مطلبی ادامه داد: پس از مشخص شدن اعضای شورای هماهنگی، لیست آنها به معاونت ریاست جمهوری پیشنهاد می شود و حکم 19 نفره آنها صادر خواهد شد.

 ارائه طرح تولید نان مغزدار ماهی در جشنواره علم تا عمل

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به اهمیت بازار شیلات و کیفیت محصولات شیلاتی و افزایش تنوع در این محصولات قرار است کانون هماهنگی دانش و صنعت فرآوری آبزیان به فعالیت بپردازد.

وی یادآور شد: در این جشنواره پنج دستاورد تحقیقاتی در زمینه های تولید کیت تشخیص بیماری لکه سفید میگو، تولید پپتون از باقیمانده ماهیان دریایی و پرورشی با هدف ایجاد محیط کشت باکتریایی، طرح تولید نان مغزدار ماهی (اشترودل ماهی)، طرح مولدسازی و تکثیر مصنوعی ماهیان خاویاری و طرح استفاده از شیرابه های کود گاوی و کاربرد آن در آبزی پروری در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

گفتنی است، واگذاری این کانون در حاشیه جشنواره ملی علمی تا عمل به این موسسه واگذار شد.

 

 

نظر شما
ادامه