کد خبر: ۶۶۷۳۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علی‌صفر ماکنعلی» در خصوص مشکلات کشتارگاه‌های برخی استان‌ها از جمله البرز به علت عدم وجود مرغ زنده برای کشتار، گفت: متاسفانه در گذشته آمایش سرزمین انجام نشده است ...
 

حکیم مهر: روز پنجشنبه ۲۹ مهرماه جلسهای با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، مدیرکل دامپزشکی استان البرز، معاونین و رؤسای ادارات ستادی استان البرز و تشکلها و تعاونیهای مرغداران در سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان البرز برگزار شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، در این جلسه «دکتر علیصفر ماکنعلی» رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: با توجه به بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در برخی کشورها از جمله هندوستان که سویه  H5N1 شیوع پیدا کرده است، تهدید بیماری در کشور ما نیز جدی است.

وی افزود: یکی از نقاط خطر برای تولیدکنندگان طیور، باغ‌های پرندگان است که لازم است تولیدکنندگان طیور و پرسنل این واحدها از ورود به باغ‌های پرندگان اجتناب نمایند .

دکتر ماکنعلی در خصوص تولید مرغ در کشور گفت: با تصمیمات اتخاذ شده در حال حاضر مشکلی در تامین گوشت مرغ در کشور وجود ندارد و در روز گذشته دو میلیون و ۲۱۸ هزار قطعه طیور معادل ۵ هزار و ۳۸۶ تن گوشت مرغ در کشتارگاه‌های سراسر کشور تولید شده است .

وی در خصوص مشکلات موجود در کشتارگاه‌های برخی استان‌ها از جمله البرز به علت عدم وجود مرغ زنده برای کشتار گفت: متاسفانه در گذشته آمایش سرزمین انجام نشده است و در برخی استان‌ها مانند استان البرز ظرفیت کشتارگاه‌ها بیشتر از تولید مرغ گوشتی استان است .

رییس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: تولید در کشور پراکنده است و سازماندهی شده نیست .

در ادامه گزارشی در خصوص میزان تولید طیور استان و میزان واکسیناسیون گله‌ها علیه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، سن گله‌ها و اقدامات در پیشگیری از بیماری‌های طیور به رییس سازمان دامپزشکی کشور ارائه شد .

در پایان رؤسای تشکل‌ها و تعاونی‌ها به ارائه نقطه نظرات خود در راستای بهبود تولید و رفع موانع تولید پرداختند و سؤالات رؤسای تعاونی‌ها و تشکل‌ها پاسخ داد .

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
1
3
آنفولانزای H5N1 در‌ تیرماه در هند بود و تنها یک کیس انسانی هم گزارش شد چون وضعیت قرنطینه باعث شد که گسترش پیدا نکنه و سر و ته‌ ماجرا ختم شد. حدسم اینه که می‌خواهید به دامپزشکان القا کنید که ............ زمستان هم نزدیکه اگر آنفولانزایی آمد یا کمبود مرغ بود .......... بگویید دیدید ما گفتیم آنفولانزا هست هیچ کس گوش نگرفت وگرنه دلیل دیگری برای این کار نمی بینم.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
1
3
آنفولانزا در تیرماه در هند گزارش شد که فقط یک کیس انسانی گزارش شد که ختم به خیر شد. الان ۳ ماه گذشته و هیچ کیسی مشاهده نشده. ............. فعلأ آنفولانزایی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
0
3
سلام.فکری به حال انتقالیهای بی ضابطه و با رابطه کنید. بخدا نظامیها هم ۵ سال که منطقه محرومند بعدش انتقالشون میدن به شهر خودشون.آخه خانواده ما چه گناهی کردند.تا کی غریبی بکشیم.اگر امکانش نیست پس چرا بعضیها نیومده تو سیستم با پارتی بازی و توصیه انتقالی میگیرند و میرن. وقتش نیست یه سر و سامانی به این موضوع بدید و یه مقدار هم مارو درک کنید.
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
0
2
زمستان دراه میاد و شروع شد که بقیه را مقصر کنند
نظر شما
ادامه