کد خبر: ۶۶۷۷۳

حکیم مهر: عضو فراکسیون ورزش مجلس گفت: در حال حاضر وارد کردن اسب بدون اصل و نژاد میدان تاخت‌وتاز این صنعت پرسود را به مافیا داده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «محمد وحید» در آستانه برگزاری جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن، درباره سرمایه‌گذاری در پرورش اسب اصیل ایرانی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در صنعت پرورش اسب دو بخش را شامل می‌شود، یکی پرورش اسب و دیگری ورزش سوارکارى که هرکدام مقوله‌های جدا از هم و درعین‌حال مکمل یکدیگر هستند.

وی ادامه داد: در کشور ما حوزه پرورش‌دهندگان اسب در وزارت جهاد کشاورزی، معاونت جهاد سازندگی و امور دام هستند که حمایت باید از طرف آن‌ها صورت پذیرد تا شاهد رونق صنعت پرورش اسب در کشور باشیم و از واردات بی‌رویه اسب جلوگیری و از ژنوم اسب ایرانی محافظت نموده و به صادرات آن کمک کنیم.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان‌شمالی در مجلس گفت: در حال حاضر واردکردن اسب بدون اصل و نژاد میدان تاخت‌وتاز این صنعت پرسود را به مافیا داده است.

وحیدی ادامه داد: ژنوم اسب ایرانی یعنی حفظ خلوص نژادی اسب که یک کار تخصصی است و بر اساس آن برای اسب‌ها شناسنامه صادر می‌شود و روی بدن اسب میکروچیپ‌گذاری می‌‌کنند و این کار طبق همان شناسنامه اسب انجام می‌شود.

 

نظر شما
ادامه