کد خبر: ۶۶۸۰۱

حکیم مهر: ۳۸ راس کل و بز وحشی به دلیل ابتلا به طاعون نشخوارکنندگان در مازندران تلف شده اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «ابراهیمی» مدیر کل محیط زیست مازندران با بیان اینکه تلفات کل و بز وحشی به دلیل ابتلا به طاعون نشخوارکنندگان ازشهریور ماه در جنوب غرب و غرب استان اتفاق افتاد گفت: در این مدت لاشه ۳۸ راس کل و بز وحشی که به دلیل طاعون نشخوارکنندگان تلف شده بودند کشف و دفن بهداشتی شده است.

او افزود: پایش مناطق تحت نظارت محیط زیست استان با کمک جوامع محلی و دامداران همچنان در حال انجام است.

مدیر کل محیط زیست مازندران با بیان اینکه نیاز به کمک بیشتر برای پایش همه مناطق احساس می‌شود، ادامه داد: بحران‌های بهداشتی تنها برای حیات وحش نیست و امکان سرایت آن به سایر جوامع و گونه‌ها وجود دارد.

ابراهیمی گفت: همکاری دستگاه‌های اجرایی در این خصوص خوب بوده است.

استفاده از نیروهای سپاه و بسیج برای برخورد با شکارچیان

مدیر کل محیط زیست مازندران گفت: شکار، صید و صدور پروانه شکار و صید بر اساس مصوبه هیات دولت از سال ۱۳۹۹ به مدت ۵ سال ممنوع اعلام شد و قبل از آن نیز شکار چارپایان وحشی ممنوع شده بود که این ممنوعیت ادامه دارد.

ابراهیمی با بیان اینکه طبیعت ظرفیت برداشت بیشتر را دیگر ندارد، ابراز امیداری کرد ممنوع کردن شکار فرصتی برای احیای جمعیت حیات وحش باشد.

او گفت: متاسفانه همزمان با ورود پرندگان مهاجر به تالاب‌های استان شاهد افزایش فعالیت شکارچیان و صیادان غیر مجاز نیز هستیم.

مدیر کل محیط زیست مازندران با بیان اینکه هماهنگی‌های خوبی بین محیط زیست دستگاه قضاییه و فرمانداری‌های برخی مناطق برای برخورد با مصادیق شکار و صید انجام شده است، گفت: برای برخورد با متخلفان علاوه بر امکانات محیط زیست از نیرو‌های سپاه وبسیج نیز برای برخورد با مصادیق شکار و صید استفاده خواهد شد.

ابراهیمی گفت: برخورد با شکارچیان و صیادان غیرمجاز امسال تشدید خواهد شد و هیچ جایی در استان برای متخلفان محیط زیست امن نخواهد بود

او با بیان اینکه محیط زیست با کمک نیرو‌های انتظامی و قضایی اشد مجازات را برای شکارچیان در نظر خواهد گرفت از مردم نیز خواست همانند گذشته موارد تخلف را به ادارت محیط زیست یا حتی پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.


نظر شما
ادامه