کد خبر: ۶۷۲۲۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
یکی از امضاکنندگان طرح صیانت حیوانات در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«حسن همتی» افزود: این کلیات طرح است. جزئیات طرح تغییرات زیادی خواهد کرد. کلیات طرح بررسی شده و فعلا در جزئیات مانده است ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: «برخی افراد در جامعه سگ‌های خود را با زنجیر یا بدون زنجیر رها می‌کنند. زمانی هم که این سگ‌ها به دیگران خسارت وارد و آنها را زخمی می‌کنند یا حداقل می‌ترسانند، کسی جوابگو نیست و صاحبان سگ نیز با قلدری جواب مردم را می‌دهند»؛ این را یکی امضاکنندگان طرح «صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر» در گفت‌وگو با حکیم مهر می‌گوید.

 «حسن همتی» تصریح می‌کند: «اولویت ما فعلا مشکلات اقتصادی، سیاست خارجی و مطالبات اصلی مردم در مورد معیشت است و نه طرح صیانت.»

حکیم مهر: فلسفه طرح «صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر» چیست؟

این طرح به منظور حفظ جامعه از گزند حیوانات است. اگر خاطرتان باشد مدتی پیش یک نفر یک قلاده سگ را در منطقه‌ای از تهران بیرون برده بود و فکر می‌کنم یکی دو نفر را گاز گرفته بود و هیچ کس هم مسئولیت آن را گردن نمی‌گرفت. اما قانون این مساله را سفت و سخت کرده است. سگ نجس است و حکم شرعی دارد. به خاطر اینکه گزندی به دیگران نرساند، این طرح مطرح شده است. اگر دقت کنید در روستاها هم سگ وجود دارد، اما چرا تا الان کسی کاری به کار آنها نداشته است؟ برخی افراد در جامعه سگ‌های خود را با زنجیر یا بدون زنجیر رها می‌کنند. زمانی هم که این سگ‌ها به دیگران خسارت وارد و آنها را زخمی می‌کنند یا حداقل می‌ترسانند، کسی جوابگو نیست و صاحبان سگ نیز با قلدری جواب مردم را می‌دهند. بارها از این موارد دیده شده است. این طرح درخصوص این موارد است و قصد محدودیت سازی غیرعلمی و غیرکارشناسی برای مردم ندارد.

حکیم مهر: اما در این میان قشر زیادی از جامعه صاحب سگ‌های کوچک، گربه یا خرگوش هستند که قطعا تهدیدی برای جامعه به شمار نمی‌روند.

خیر، گربه و خرگوش آسیب چندانی ندارند.

حکیم مهر: اما در این طرح به شکل مستقیم به آنها اشاره شده است. مثلا اگر کسی بخواهد خرگوش خود را به کلینیک دامپزشکی ببرد، باید ده‌ها میلیون تومان جریمه بدهد.

این کلیات طرح است. جزئیات طرح تغییرات زیادی خواهد کرد. کلیات طرح بررسی شده و فعلا در جزئیات مانده است.

حکیم مهر: چه زمانی قرار است جزئیات آن بررسی شود؟

نمی‌دانم. متن طرح‌ها در نوبت قرار می‌گیرند و با اولویت به آنها رسیدگی می‌شود. این طرح در اولویت نیست.

حکیم مهر: طرح در اولویت قرار ندارد؟

خیر. اولویت ما فعلا مشکلات اقتصادی، سیاست خارجی و مطالبات اصلی مردم در مورد معیشت است. این طرح در اولویت نیست. طرحی است که آمده و بررسی هم می‌شود و در اولویت هم نیست و مطمئنا زمان زیادی هم می‌برد تا نوبت به آن برسد. از طرفی به شکل جزء به جزء کارشناسی می‌شود.

حکیم مهر: آیا در این کارشناسی‌ها از بدنه دامپزشکی کشور هم استفاده می‌شود؟

کمیسیون از همه جا استفاده می‌کند. از همه کارشناسان بیرون و داخل، کمااینکه این طرح باید علمی، شرعی و کاربردی باشد.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
0
3
مار مثلا، من تو منطقه اونقدر دنبال آنتی ونوم گشتم نبود. طرح صیانت از حیوانات آزاد وحشی کنید، مثل قومی که تو مجلس آزاد هستند
همکار دام بزرگ
|
United States of America
|
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
0
7
جمله ایشان «« اگر خاطرتان باشد مدتی پیش یک نفر یک قلاده سگ را در منطقه‌ای از تهران بیرون برده بود و فکر می‌کنم یکی دو نفر را گاز گرفته بود و هیچ کس هم مسئولیت آن را گردن نمی‌گرفت»»
آها پس طبق نظر این جناب نانماینده بخاطر گاز گرفتن یک سگ یا بی مسئولیتی یک فرد، باید کل یک کشور از یک رفتار عادی محروم‌ کرد و شبیه زامبی‌ها کرد؟ خوب اگه اینجوریه سالیانه چند نفر سالیانه در اثر بی مسئولیتی یک گاودار در کشور به تب مالت دچار می شوند؟ تب کریمه کنگو چی؟ از آمار سل خبر دارید؟ ابولا؟ آنفولانزا؟ بوتولیسم؟ سالمونلا؟ ایشرشیا کلای؟ جنون گاوی و‌ گوسفندی؟ آبله؟ اکتیمای واگیردار؟ پاستورولوز؟ سارس؟ طاعون؟ لیشمانیوز؟ مالاریا؟ شاربن؟ و غیره چی از اینها خبری دارید؟ چرا گاو، گوسفند، مرغ را جزئ از این حیوانات خطرناک نگذاشتید و هیچ کس مسئولیتی قبول نمی‌کند؟ اگر شک دارید من حاضرم شخصأ شهادت بدهم که در دوره ۲۰ ساله کاری ام به تب مالت، سالمونلا، آنفولانزا، لیشمانیوز، و اکتیمای واگیردار دچار شدم و باید پرورش و فروش‌ و نگهداری هرگونه گاو و گوسفند و مرغ غیر‌ه غیر قانونی اعلام شود و از فردا هر کسی گوشت، مرغ، یا شیر خرید را باید زندانی بشه و اگر کسی در ماشینش پنیر پیدا شد ماشین را توقیف و خودش را جریمه نقدی و زندان کرد

— دوستان می‌دانم سخنم غیر منطقیه ولی با انسان بی منطق باید مثل خودش برخورد کرد تا درس بگیره زیرا نمیشه برای انسان بی منطق و کم تجربه دلیل عقلانی آورد‌و باید بهش درس داد تا علقل بشه —-
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
اگه اینجوریه پس باید اول هرچی گاو نژاد هلشتین هست نابود بشه جون نژاد این گاو از اسراییل وارد کشور شده.
Vet
|
Germany
|
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
0
4
تضاد عجیبی در سخنان و ظاهر این نماینده محترم هست. دم از مشکلات اقتصادی، معیشت مردم و غربزدایی می‌زند و پرچم کشور را در سمت چپ تصویر قرار داده در حالیکه چند سانتی متر آن‌طرفتر سمت راست تصویر با حروف انگلیسی نوشته شده و ساعت مچی ایشان تیسوت ۱۸۵۰ تمام اتوماتیک ( ساعت سوئیسی) است و پیراهنی که پوشیدند با توجه به طرح یقه در قسمت بالایی و طرح سر دست لرف لورن ( برند و طراح آمریکایی) است و کت ایشان هم با توجه به طرح دکمه سردست و برش یقه و خط سینه که در سمت چپ قرار گرفته (سمت راست تصویر عمود بر‌ آستین تا لبه کت) کت هوگو باس ( طراح و برند آلمانی) می باشد.
بعضی وقتها فکر می‌کنم شاید این تضادها یک کندی تلخه ولی افسوس که واقعیته
پاسخ ها
Vet
| Germany |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
اشتباه تایپی بود و اسم رالف لورن است
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
0
3
متأسفانه حرکت پوپولیستی زیاد شده است
کسی که اصالت خودش رو بخاطر منافع شخصی عوض میکند
خطرناک هست
نظر شما
ادامه