کد خبر: ۶۷۲۴
تعداد نظرات: ۸۷ نظر
تا قبل از این، در صورتی که حیوانی دچار این عارضه می‌شد، اقدام به یوتینازی (کشتار به روش انسانی) می‌کردند؛ اما از این پس با توجه به موفقیت‌آمیز بودن جراحی، می‌توان بر روی دیگر حیوانات درگیر با این بیماری نیز، عمل را انجام داد که پیشرفت بسیار خوبی برای علم دامپزشکی کشورمان به شمار می‌رود...

حکیم مهر - تیمی از دامپزشکان ایرانی طی یک عمل جراحی بی‌سابقه در خاورمیانه، توموری 300 گرمی را از جمجمه و بافت مغز یک قلاده سگ خارج کردند.

 

راست به چپ : دکتر فتاحیان - دکتر ملوک‏پور

 

دکتر هومن ملوک‌پور، جراح دامپزشک و عضو تیم جراحی این عمل در تشریح این عمل بی‌سابقه گفت: تا قبل از این انجام این جراحی، عمل انجام شده در علم دامپزشکی، منحصر به بعضی کشورهای اروپایی و آمریکا بود و سابقه انجام آن در خاورمیانه به علت نبود تخصص و وسایل خاص جراحی مغز و اعصاب، گزارش نشده است.

به گفته وی تا قبل از این، در صورتی که حیوانی دچار این عارضه می‌شد، اقدام به یوتینازی (کشتار به روش انسانی) می‌کردند؛ اما از این پس با توجه به موفقیت‌آمیز بودن جراحی، می‌توان بر روی دیگر حیوانات درگیر با این بیماری نیز، عمل را انجام داد که پیشرفت بسیار خوبی برای علم دامپزشکی کشورمان به شمار می‌رود.

ملوک‌پور خاطرنشان کرد: این جراحی منحصر به فرد، 17 شهریورماه جاری طی مدت هفت ساعت توسط تیم جراحی کلینیک دامپزشکی دکتر هومن و به سرپرستی دکتر حمید رضا فتاحیان، استادیار بخش جراحی علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی انجام و طی آن تومور و بافت استخوانی درگیر با سرطان به طور کامل برداشته شد.

وی تصریح کرد: این تومور که در آزمایشات هیستوپاتولوژی از نوع اوستئوسارکوما و بسیار بدخیم و حمله کننده به بافتهای دیگر گزارش شده بود، از حدود پنج ماه پیش بر روی جمجمه حیوان شروع به رشد کرد که بعد از گرفتن ام آر آی و عکسهای رادیوگراف مخصوص جمجمه و بعد از مشورت بین متخصصان تیم جراحی، سرانجام ریسک عمل را پذیرفته و تصمیم به جراحی حیوان گرفتند.

ملوک‌پور تصریح کرد: حال عمومی حیوان در حالی که حدود یک هفته از این جراحی سنگین بر روی مغز و جمجمه اش می‌گذرد، خوب است و حیوان به 80 درصد فعالیتهای روزمره خود بازگشته و ظرف مدت کمتر از یک ماه به طور کامل بهبودی خود را به دست خواهد آورد.

این جراح دامپزشک در پایان انجام این عمل را موفقیتی بزرگ در حوزه علوم دامپزشکی کشور و مقدمه‌ای برای انجام جراحی‌های مشابه روی گونه‌های مختلف حیوانات در ایران عنوان کرد.

 

 

 

انتشار یافته: ۸۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
متخصص جراحی دامپزشکی
|
-
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
0
2
با سلام خدمت جناب آقای دکتر ملوک پور و دکتر فتاحیان
در مورد خبر ذکر شده به نقل از شما چند ابهام وجود دارد که چنانچه مرتفع نگردند از دید یک متخصص جراحی که تجربیاتی نیز بر روی جراحی های مغز انسان به دلیل همکاری در 2 طرح تحقیقاتی با همکاران متخصص جراحی مغز و اعصاب داشته ام این خبرکاملا تبلیغاتی و بدون پشتوانه علمی به نظر می رسد.لذا خواهشمندم به سوالات اینجانب پاسخ دهید
1- در خبر عنوان شده ،ذکر گردیده این جراحی بدلیل نبود تخصص و امکانات در خاورمیانه بی سابقه بوده است. این ادعا بر چه پایه ای عنوان شده؟ (با یک بررسی ساده می توان این مورد را رد کرد)
2- انجام جراحی روی مغز احتیاج به امکاناتی دارد که قطعا شما بهتر از اینجانب از آنها اطلاع دارید . خواهشمندم توضیح دهید در کلینیک شما امکانات زیر که لازمه جراحی مغز است وجود دارد یا خیر؟
الف)الکتروکوتر بای پولار
ب)دستگاه بیهوشی استنشاقی با گاز ایزو یا سوو فلوران( بخش جراحی دامهای کوچک دانشگاه تهران هنوز به این دستگاه تجهیز نشده)
ج) دستگاه کپنوگراف( بخش جراحی دامهای کوچک دانشگاه تهران هنوز به این دستگاه تجهیز نشده)

د) کتتر داخل عروقی برای بررسی فشار خون حین عمل
ه) اتاق جراحی با فشار مثبت

3) استئو سارکوما تومور بافت استخوانی است (البته با قابلیت متاستاز به بافتهای مجاور) بنابراین آیا بهتر نبود عنوان خبر را جراحی روی استخوان جمجمه ذکر می فرمودید تا جراحی روی مغز؟
4)با توجه به اینکه در تصویر رادیوگراف درگیری بافت مغز قابل تشخیص نیست چرا تصویرMRI که درگیری مغز را نشان می دهد در خبر شما نیامده است؟(درصورت امکان آنرا به خبر خود اضافه نمائید)
5) توموری با وزن 300 گرم درمغز سگ بی تردید توموری بزرگ محسوب می شود . چگونه می توان با گذشت یک هفته عنوان کرد حیوان 80% فعالیت سابقش را به دست آورده ؟ و اساسا این درصد با چه معیاری سنجیده شده؟
5)همانطور که میدانید تصویر تومور 300 گرمی مذکور ، MRI و CT scan بعد از عمل لازمه ارائه این خبر است که متاسفانه بدلیل نبود آن قضاوت در مورد جراحی را ناممکن می سازد (درصورت امکان آنرا به خبر خود اضافه نمائید)
با تشکر از شما
vetsian
|
-
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
0
1
بازهم شاهد یک شو تبلیغاتی از همکارانمان بودیم.
احسان رجبی
|
-
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
0
0
انشاءالله که 20 درصد باقی سلامتی اش را هم بدست می آورد.
کلینیسین دامپزشک
|
-
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
0
1
ممنون دکتر. مدتی بود نخندیده بودم
رزیدنت
|
-
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
0
1
به قول حکیم مهر: دامپزشکی با ادعاهای تمام ناشدنی
کلینیسین
|
-
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
0
0
امیدوارم جهت اثبات صحت و سقم این ادعا بتوان با صاحب حیوان هم صحبتی انجام داد.
دامپزشک همکار
|
-
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
0
1
بابا دکتر دست برداررررررر!!!!!!!!!
دامپزشک/بخش دولتی
|
-
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
0
2
امیدوارم صداقت برای ما دامپزشکان الویت اول باشد .
به امید روزی که به دور از نگاه تبلیغاتی شاهد پیشرفتهای بزرگی در امر درمان حیوانات خانگی در کشورمان باشیم.
کاکاوند
|
-
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
0
0
بابا دیگه انقدر هم جراحی مغز بی حساب و کتاب نیست . به نظر میاد کل استخوان جمجمه برداشته شده . خوب این سگ که اگه انگشت به پوست سرش بخوره ضربه مغزی می شه.
m
|
-
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
0
1
بنده به عنوان متخصص جراحی و عضو هیئت علمی دانشگاه تمام موارد ذکر شده در کامنت نخست را علمی و منطقی میدانم و از ....... انتظار دارم با هر قیمتی با آبروی دامپزشکی بازی نکنند. و امیدوارم حیوانات بی گناه به دلیل تبلیغات ناصحیح طعم دردناک تیغ را تجربه ننمایند.
m
|
-
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۵
0
0
با سلام
آقای دکتر لطفا در صورت امکان توضیح بفرمایید ، استئوسارکوما که مشخصا تومور استخوانی می باشد با چه رفرانس و تکنیکی از سایر تومورهای استخوانی مانند استئومیلیت تفریق داده شده و آیا تومور مغز هم از نوع استئوسارکوما تشخیص داده شده است؟!!!
دکتر علی حسینی
|
-
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۵
0
0
این عمل از چندین سال قبل در بخش نورولوژی و نوروسرجری دانشکده دامپزشکی دانشگاه آنکارا توسط Prof.Dr. Omer Besalti و هم در بیمارستان خصوصی VTM شهر آنکارا انجام می شود. یعنی این عمل نه در خاور میانه بی سابقه است و نه جدید!
به گفته استاد عزیزمان این عمل تحت بیهوشی عمومی استنشاقی انجام نگرفته و لوازم و وسایل مورد نیاز عمل نوروسرجری در کار نبوده است، به عنوان کسی که تاکنون در بیش از 20 عمل نوروسرجری (مغز و نخاع) دستیار بودم، کمی این خبر برایم ابتدایی و تبلیغاتی آمد. بهرحال امیدوارم تمامی امکانات به گونه ای باشد که شاهد انجام این عملیات در کشور عزیزمان ایران باشیم.
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۶
0
0
با سلام - ضمن تشکر از همکارانی که نسبت به انعکاس چنین خبرهایی از موضوعات علمی دامپزشکی در جامعه حساسیت نشان داده و از اعتبار علمی این رشته دفاع می نمایند، من نیز به عنوان یک همکار مواردی را در رابطه با این خبر متذکر می شوم:
1- همانطور که از گزارش مشخص می باشد و در تصاویر نیز مشهود است و سایر همکاران نیز در اظهارنظرهای خود عنوان نموده اند استئوسارکوم یک تومور بافت استخوانی است که در این مورد استخوان جمجمه را درگیر نموده است و اطلاق تومور مغزی که به مفهوم درگیری بافت مغزی می باشد اشتباه می باشد.
2- همانطور که یک نفر از همکاران به طنز ولی به درستی عنوان نموده اند در چنین مواردی که بخشی از استخوان جمجمه برداشته می شود ضروری است که برای حفظ ساختار محافظتی جمجمه از پروتزهای مخصوص استفاده شود که در این مورد متاسفانه مورد استفاده قرار نگرفته است.
3- در مورد تجهیزات مورد نیاز برای جراحی های مغز مجال و نیازی برای توضیح نمی باشد چزا که اساسا این جراحی بر روی مغز نبوده است ولی لازم به ذکر است که یکی از ضروری ترین تجهیزات میکروسکوپ جراحی با حداقل لوپ های چشمی جراحی می باشد. ضمنا برای اطلاع همکاری که در خصوص تجهیزات بیمارستان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران مواردی را عنوان نموده بودند متذکر می شود که بیمارستان دامهای کوچک دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران دارای دستگاه بیهوشی Drager مدل Fabius Plus و مجهز به vaporizer ایزوفلوران می باشد و همچنین این بیمارستان دارای دستگاه های مونیتورینگ بیهوشی از جمله دستگاه کاپنوگراف نیز می باشد. اگرچه این تجهیزات از اولیه ترین تجهیرات مراکز جراحی است و اصولا از جمله تجهیزات خاص جراحی مغز نمی باشند.
4- با توجه به اینکه استئوسارکوم یکی از بدخیم ترین تومورهای سگها می باشد و از احتمال متاستاز بالایی برخوردار است لذا موضوع ضرورت انجام این جراحی مورد بحث جدی است زیرا در بسیاری ار موارد دلیل توصیه به مرگ از روی ترحم (اتانازی) نه به خاطر عدم مهارت یا عدم دسترسی به تجهیزات بلکه به خاطر پیش آگهی بیماری است.
5- در خصوص طول مدت زمان جراحی نیز احتمالا اشتباه تایپی رخ داده است که در غیر اینصورت در مورد این جراحی قطعا اغراق است و اغراق در موضوعات علمی شایسته نمی باشد.
6- موارد دیگری نیز در این خبر درج شده است که بسیار قابل تامل است از جمله عدم سابقه انجام چنین عمل جراحی در خاورمیانه با وجود مراکز دانشگاهی مجهز در برخی از این کشورها به دلیل عدم وجود امکانات و انجام آن در یک کلینیک دامپزشکی خصوصی در ایران با حداقل امکانات !!
در انتها به عنوان یک دامپزشک از کلیه همکاران دامپزشک استدعا دارم از رسانه ای کردن مواردی که می تواند منجر به وهن دامپزشکی کشور شود جدا پرهیز نمایند زیرا مثلا در این مورد خاص که خبر در خبرگزاری ایسنا منعکس شده است حتما مورد توجه همکاران جامعه پزشکی کشور نیز قرار گرفته و به اعتبار علمی دامپزشکی کشور که به همت والای بزرگان این رشته در کشور بوجود آمده خدشه وارد می سازد. یک همکار
م.
|
-
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۶
0
0
............
م. رزیدنت جراحی
|
-
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۶
0
0

باسلام
امیدوار نیستم نظرم را در سایت منعکس کنید چرا که از جهت گیری و موضع گیری نظرات مشخص است.
می خواستم یک جوابیه ای بدهم که اکثر نظرات همکاران دامپزشک علامه و فیلسوف را پوشش دهد.
اولا یکسری از همکاران ..... که قضیه را بسیار خنده دار و شو تبلیغاتی عنوان کردند لطفا به ....ادامه دهند که خدا پدر موسس حرفه دامپزشکی را بیامورزد که اگر .... دامپزشک نمی شدند، ... عزیزانی که فرق ..... را درک نمی کنند لطفا در مورد جراحی مغز نظر ندهند. لازم به ذکر است صاحب بیچاره این حیوان حداقل درب 3 تا 5 کلینیک و بیمارستان مجهز دام های کوچک را زده است ( البته بماند هر که ...... بیمارستان دامپزشکی تاسیس می نماید) واز همین همکاران علامه دهر رشته پر افتخار دامپزشکی که برخی جرات اعلام اسم خود را حتی نداشته اند تشخیص زگیل داده اند و بسیار جالب تر از اینکه برخی دیگر از جراحان نامی که حتی به خود زحمت خواندن یک صفحه از تکس جراحی را نداده اند و نام کتابهای مرجع جراحی را نیز نمی دانند، از این عارضه نمونه برداری کرده اند. اما مثل اینکه نمونه را در ظرف غذای حیوانات پانسیونی خود گذاشته اند تا ارسال به ازمایشگاه.
البته از متن نظرات مشخص است که بازهم نام دکتر فتاحیان عزیز بر روی برخی از افراد سنگینی نموده است. چرا که به عنوان بهترین جراح دامپزشک ایران در حال حاضر مطرح و مورد احترام بسیار زیاد اهالی متخصص پزشک که یکی از همکاران ابراز نگرانی از اطلاع آنها از این خبر نموده است می باشد. آبروی دامپزشکی را ... عده ای .... ..... برده اند که اصول گچ گیری را نمی دانند، وای نه اصول گچ گیری جای خود آناتومی جراحی را نمی دانند در این حال در رفتگی کشکک و اصلاح شکستگی لگن، پیوند پوست، پارگی رباط صلیبی ،.. می تواند عبا رات نا مانوسی برای این جراحان اهل فن باشد.
دکتر حسینی عزیز همکار محترم ......: شما هنوز وضعیت کاری مشخصی بعد از این همه مدت ندارید یعنی هم دامپزشک اسبید و هم سگ و گربه. آیا توجه دارید در طب اسب حداقل و حدودا 5 هزار صفحه مطلب وجود دارد که دامپزشک این فیلد باید خوانده باشد، آموزش دیده باشد و سپس طبابت. شما دستیار کدام جراح در جراحی مغز و نخاع بوده اید؟ .............. تا چه حد تنگ نظری در این مردم رسوخ نموده است، تا کی داوطلبان علوم تجربی ورود به دانشگاه ها به هوای پزشکی وارد دامپزشکی شوند و حسرت چند تا تست غلط و نزده خود باشند، تا کی به جز عده معدود و قلیلی از صدائی که از گوشی میشنوند مشکوک به قلب یا روده می شوند.
آخه برادر من آقای کاکاوند انطور که به نظر می رسد کل جمجمه برداشته شده است؟؟؟ مگر شما صاحب نظرید که می گویید به نظر من. چرا با خواندن نصفه نیمه جزوات درسی در شب امتحان و اخذ مدرک .... دکتراااااا به خود اجازه نظر دادن می دهیم.
من تمام این نکات را فارغ از عملکرد علمی و تبلیغاتی این واقعه و فراتر از آن می بینم . من این طور قضاوت می کنم که در این مملکت مملو از دانشکده دامپزشکی، دامپزشکان با سواد و علمی، اساتید و هیئت علمی هائی که هر ماه مقاله در ژورنال های معتبر چاپ می کنند و تمام همت خود را برای رشد و پرورش دانشجویان صرف می کنندو در میان اساتید معروف و چهره جهانی ایران، جراحی جوان با سواد،علمی و با جرات توانسته با قبول ریسک جراحی توسط صاحب بیمار جمجمه را برای اولین بار در ایران طبق اصول باز کند، توموری با منشاء استخوان که به داخل سر و سینوس ها حمله کرده را برداشته و حیوان را مجدد ریکاور نماید. این دوستانی که از امکانات بیهوشی و تخصصی دم می زنند چرا که دارند دست به این اعمال نزدند. مگر تجربه همکاری با جراحان اعصاب در طرح تحقیقاتی نداشته اید؟ مگر دستیار تعداد جراحی نوروسرجری نبوده اید؟ وهن دامپزشکی را کسانی ایجاد می کنند که نام خود را .......... گذاشته اند و با وجود تمامی امکانات موجود در همان مراکزی که نام برده اند 20 سال است که تاثیر ......... پایان نامه می کنند و با ....... قرار داد مدام العمر بسته اند که ......... که دلشان بخواهد بر روی آن پیاده کنند و در تمامی کنگر های ترجیحا اروپائی و آمریکائی به خرج بیت المالی که توسط پول دانشجو یان بیچاره تامین شده شرکت کنند، فرصت مطالعاتی اخذ نمایند و در کشور مطبوعه به جای کسب علوم جدید بستر سازی اخذ اقامت را آغاز نمایند و اما اینکه حداقل یک دست شستن اصولی جراحی را به دانشجو آموزش نمیدهند ( چرا که خود نمی دانند)
در آخر از استاد به حق جراحی دامپزشکی ایران دکترحمیدرضا فتاحیان عاجزانه خواهشمندم میز گردی با موضوع این جراحی به شکل مناظره و یا بحث آزاد ترتیب دهند و دعوت کنند از جراحان دامپزشکی که حداقل 10 نه خیلی زیاده 5 عمل جراحی اعصاب ( برداشت ...... جزو جراحی اعصاب نیست لطفا دقت فرمایید) با مستندات انجام داده اند و حداقل یک مقاله بررسی کلینیکی ( بررسی ........ نیز قبول نیست) در جراحی اعصاب چه در دام بزرگ یا کوچک یا خیلی کوچک در ژورنال های خارجی( داخلی هم قبوله) چاپ کرده اند جهت تبادل نظر و گقتگوی علمی.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۶
0
0
آقای م.رزیدنت جراحی
1. بذار متخصص جراحی شدی بعد نظر بدهید.
2. همین شما هستید که باعث میشوید جامعه پزشکی به ما دامپزشکان بخندند.
3. من هم خواشمندم که یک جلسه پرسش و پاسخ با تمام مستندات و همین حیوانی که به قول بعضی ها ریکاوری هم شده است ترتیب دهید .
م.
|
-
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۶
0
0
با سلام و احترام / ضمن تشکر از بازدید و اظهار نظر شما / نظراتی که حاوی توهین یا ایراد اتهام باشد قابل انتشار نخواهد بود. حکیم مهر

شما هم سانسور می کنید؟؟ در این فضائی که همه از سانسور و سانسور چی خسته شدند شما چرا؟ بگذارید تمام نظرات کامل منعکس شود و درد دامپزشکی مطرح گردد.
ناشناس
|
-
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۶
0
0
با سلام و عرض ادب خدمت آقای دکتر فتاحیان و دستیاران
آقای دکتر با اینکه اینجانب همیشه شما را به عنوان استاد خود میدانستم انتظار این حرکت صرفا تبلیغاتی را از شما بعید میدانستم.شما با این خبر ...... ما جراحان دامپزشکی را ...... و ... عام وخاص قرار دادید.خواهشمندم از این پس بیشتر توجه بفرمایید.
متخصص جراحی دامپزشکی(نویسنده کامنت اول)
|
-
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۶
0
0
همکار محترم جناب آقای م رزیدنت جراحی
تعصب شما بر روی استادتان بسیار قابل ستایش است. اما خاطر نشان مینمایم در بحث علمی جایی برای وارد نمودن احساسات وجود ندارد و مطمئنا درصورت بالاتر رفتن تجربه کاریتان به این نکته واقف خواهید شد که اساسا تبلیغات بی پایه و اساس به بنیان یک امر خدشه وارد می نمایند و هدف افراد از بیان انتقاد از این خبر صرفا جلوگیری از بسط این نوع تبلیغات بوده است. به شما نیز توصیه می کنم به جای عصبانی شدن و زیر سوال بردن سواد دیگران، همان مواردی را که خودتان در متن کامنت به آن اشاره کردی( مطالعه رفرانس، نوشتن مقاله و ...) به کار گیری تا در آینده شاهد پرورش یک جراح قابل باشیم.
رزیدنت جراحی
|
-
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۶
0
0
با سلام
بابا دستت درد نکنه حکیم مهر تو این همه نظر فقط نظر ما رو سانسور کردین. من فقط گفتم چرا ....... خودشو رزیدنت معرفی کردند (از متن نامه مشخص بود که یکی از افراد گروه جراحی بوده است) و بجای تعیین شرایط برای مناظره که ........ مدارک موجود را برای شما ارسال کنند تا اطلاع رسانی کنید. این انتقادها بدلیل تنگ نظری نیست بلکه بدلیل شناختی است که از شما دارند. ممنون که بازم سانسور می کنید
رزيدنت جراحي
|
-
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۶
1
0
همكار گرامي م. رزيدنت جراحي
...............از نوع نظرات شما مشخص است كه اطلاعات كاملي از حيوان مورد بحث داريد و رابطه نزديكي با همكاران جراح اين مورد لذا بهتر نبود بجاي توهين به ديگران فقط با استفاده از اطلاعات علمي خود و با ذكر منبع به سوالات درست مطرح شده پاسخ مي داديد.
رزیدنت جراحی
|
-
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۶
0
0
با سلام
من واقعا متعجبم که دکتر ملوک پور بجای جواب به سئوالات و ابهامات این جراحی (شو تبلیغاتی) به ................ روی آورده است( .............) .............. اظهار نظر همکاران بدلیل تنگ نظری یا حسادت نیست بلکه............... و می خواهند به خودشان ثابت کنند که فقط برای یکبار هم که شده اشتباه کرده اند ولی پاسخ شما آنها را دلسرد نمود. همکار عزیز بجای دعوت به مناظره بهتر است مدارک مربوط به این سگ را به سایت حکیم مهر ارسال نمایید تا خوانندگان خود قضاوت کنند چون این شرایطی که برای شرکت در مناظره گذاشته اید را نه دکتر فتاحیان دارد نه خود شما
دامپزشک
|
-
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
0
0
جناب م.رزیدنت جراحی گرامی،
چرا به صحرای کربلا می زنید؟ مشکلات ریشه دار دامپزشکی حالاحالا ها حل شدنی نیست. لطفا فقط مستندات خودتون رو راجع به این مورد ارائه بدین. باتشکر
کلینیسین
|
-
|
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
0
0
جناب آقای م
بهتر است به جای مجادله، خودتان به مواردی که اشاره نمودید عمل می کردید. ..........................پیشنهاد میزگرد ،پیشنهاد خوبی است که شما عاجزانه از استادتان درخواست نموده ایدو بی تردید جامعه جراحان دامپزشکی از این پیشنهاد استقبال می نماید
مدیریت کلینیک پردیس
|
-
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
0
0
با سلام
شایان ذکر است انجام این عمل جراحی برای اولین بار در ایران دو جنبه دارد:
1- خود عمل جراحی از نگاه علمی
2- مانور رسانه ای و تبلیغاتی آن

در خصوص جنبه دوم افرادی که مسئول می باشند پاسخگو هستند اما در خصوص جنبه اول جناب آقای دکتر فتاحیان در کلینیک و مرکز جراحی دامپزشکی پردیس به عنوان سرپرست آن همه روزه پاسخگو همکاران متخصص و رزیدنت های محترم میباشند. 88030091 021
دامپزشک از آمریکا
|
-
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
0
0
آفرین بر جسارت دکتر فتاحیان عزیز همیشه منتظر این لحظه بودم که در ایران سر آمد باشی که هستی.
همکاران عزیز می دانید اگر اینجا در بخش خصوصی دامپزشکی به این عمل دست بزند چقدر تقدیر و تمجید می شود. دست از لجاجت و خود بزرگ بینی بردارید و کار کنید.
جمعی از دانشجویان دامپزشکی
|
-
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
0
0
سلام
تبلیغاتی که راه افتاده متاسفانه شایسته منش و لیاقت دکتر فتاحیان نبود و دوستان مسئول باید پاسخگو باشند اما مگر می شود به علم، لیاقت و افتادگی دکتر فتاحیان شک نمود. حضور ایشان برای جامعه جراحی دامپزشکی غنیمت است انشا الله شاهد موفقیت های چشمگیر تر برای این استاد عزیز باشیم.
هئت علمی دانشگاه
|
-
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
0
0
با سلام
بابا این آقا یا خانم م رزیدنت درد ها رو بیان کرده که تو دل خیلی از خاک خوردهای این عرصه مونده آفرین بر این صراحت و جرات. ضمنا دکتر فتاحیان عزیزم نیز دست به کار بزرگی زده آفرین و درود بر تو جوان ایرانی. جراحی مغز دامپزشکی در ایران توسط ایشان تازه کلید خورده عزیزانی که از امکانات بیشتر و علم و تجربه بالاتر برخوردارند، کمک کنند این راه ادامه پیدا کند.
استاد یار دانشگاه
|
-
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
0
0
دکتر ملوک پور عزیز که علاقه خاصی به رسانه ای کردن اخبار دامپزشکی دارند ( که اصلا کار بدی نیز نیست) می بایست در انتخاب متن علمی خبر از دکتر فتاحیان مشورت می کردند. چون با توجه و دقتی که از حمید رضای عزیز سراغ دارم متن علمی گزارش توسط ایشان EDIT نشده.
جراحی مورد نظر به نظر می رسد که عارضه تومور استخوانی جمجمه بوده که به داخل کاسه سر متاستاز داده و ایشان تخلیه نمودند که واقعا بر جسارتشان احسنت. لذا همکاران محترم را به بخش جراحی مغز کتاب اسلتر جلد یک رجوع می دهم که جراحی Craniectomy یا Craniotomy در جراحی های کاسه سر و مغز طبقه بندی می گردد.
دامپزشک
|
-
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
0
0
سئوالات مشخصی از آقای دکتر فتاحیان مطرح است که غالب آنها در نظرات بینندگان قابل مشاهده اند.
خواهشمندیم آقای دکتر قبول زحمت نموده و به جای اینکه تک تک به سوالت افراد پاسخ دهند ،یکبار به تمامی سئوالات مطرحه در سایت پاسخ دهند تا مجارله خاتمه یابد. در ضمن مشخصا با مدرک اطلاعی از شرایط کنونی حیوان به مخاطبین ارائه نمائید.
ناشناس
|
-
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
0
0
نمیدونم چرا خود آقای دکتر به سوالات پاسخ نمیدهند و از وکلای خود(کلینیسینها و رزیدنتها) استفاده می نمایند
همکار
|
-
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
0
0
یکبار غفلت، یک عمر پشیمانی
استاد یار دانشگاه
|
-
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
0
0
سلام
بیائید حداقل ما خودمان را قبول داشته باشیم در جامعه هنوز خیلی ها شک دارند دامپزشکی لیسانسه یا فوق دیپلم. به قرآن محمد دیدم:
استاد جراحی دانشگاه 50% عمل های رحم و تخمدان او فتق داده- جراح دامپزشک که ادعا داره تست تشخیصی رباط صلیبی بلد نیست بگیره چه برسد به تثبیت آن- استاد تمام جراحی یکی از بهترین دانشگاه های ایران عارضه دیسکو پاتی رو سندرم وبلر تشخیص داده و توصیه به یوتا نازیا کرده- خیلی اوضاع خرابه حالا دکتر فتاحیان که سواد و تعهدش بر همگان اثبات شده است فصلی نو را رقم زده. به جای نظرات نا امید کننده و برخ کشیدن تجهیزات مراکز خود و کم لطفی دست به دست هم داده و حیثیت از دست رفته دامپزشکی را برگردونیم
عضو هیئت علمی
|
-
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
0
0
کسی در مورد شخصیت آقای دکتر فتاحیان انتقادی نکرده که دوستان به صرافت افتاده و در دفاع از ایشان بسیج شده اند. بحث اینجاست که چطور یک متخصص به این آسودگی اجازه می دهد، اخباری بدون پشتوانه علمی به ایشان منتسب شود و حتی خود را در قبال پاسخگویی به عده قابل توجهی از همکاران که به حق سئوالاتی اساسی را مطرح نموده اند مسئول نمی داند.
به هر حال به نظر اینجانب از ماحصل این بحث درسهایی بزرگ عاید همه ما دامپزشکان شد که یکی از مهمترین آنها این است که بدانیم همیشه باعده ای بی اطلاع که هرجه ما می گوییم ، انها چشم و گوش بسته بپزیرند مواجه نیستیم و باید نسبت به عواقب کفتارمان آگاه باشیم. همچنین معتقدم اعتبار افراد که در اکثر مواقع با ممارست به دست می آید به راحتی ممکن است با یک عمل نسنجیده به طور کامل از بین برود. پس بنابر این بهتر است همکاران، ابعاد اخبار مربوط به خود را پیش از رسانه ای کردن به طور کامل بررسی کننند تا مانند این موضوع خاص منجر به سلب اطمینان از ایشان نگردد(تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد). مساله مهم دیگری که در حواشی این خبر جلوه گر است ، متاسفانه نبود academic ethics است. با بررسی مجدد نظرات بینندگان متوجه می شویم این بحث با پرسش چند سئوال علمی و به طور مودبانه ای آغاز گردیده ولی بعد از اظهار نظر آقای م - رزیدنت که به جای دفاع علمی و منطقی از جراح این عمل، بیشتر به تخریب و زیر سئوال بردن سایر همکاران پرداختند ( اثرات بد دفاع کردن خیلی بیشتر از تخریب کردن است) شکل نظرات نیز تغییر محسوسی به خود گرفت و بیشتر به اشخاص پرداخته شد تا به نفس عمل.
به هر حال برای کارشناسان فن نکاتی که باید مشخص می شد، روشن شده( هر چند می توان ادعا کرد از همان نخست نیز روشن بود)اما امید می رود این رویداد آخرین مورد از این دست باشد و همکاران در انتخاب نوع و محل تبلیغ خود ( به لحاظ سطح آگاهی مخاطب )دقت لازم را مبذول نمایند تاکمتر شاهد این نوع مجادلات بین همکاران باشیم.
دانشجوی دامپزشکی
|
-
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
0
0
از عزیزانی که علاقه مند به دریافت پاسخ می باشند لطفا دعوت می کنیم که سر کلاس تخصصی جراحی اعصاب دکتر فتاحیان که برای رزیدنت ها برگزار می شود حضور بهم رسانند.
ما افتخار می کنیم به حضور ایشان در این دانشکده
دوستدار حیوانات
|
-
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
0
0
می خواستم بگم دکتر فتاحیان به کسانی که باید جواب پس می داده، انجام داده و کسانی که باید ایشان را تایید می کردند هم انجام شده، شما بروید علم و سوادتان را به 20% ایشان برسانید سپس پاسخ بخواهید؟؟؟؟
پزشک متخصص و صاحب حیوان
|
-
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
0
0
با سلام
متوجه شدم دکتر فتاحیان عزیز بازم دست به کاره علمی بزرگ زده و مورد بی مهری برخی از همکارانش قرار گرفته. از تمامی همکاران دامپزشک خود می خواهم سعه صدر علمی پیشه کنند و صورت مسئله را پاک نکنند. باعث خنده پزشکان ما را کسانی رقم می زنند که عارضه ویروسی بر روی قرنیه گربه مرا سوختگی تشخیص می دهد؟! شکستگی استابولوم و دررفتگی ساکروایلیاک سگ دوستمان را cage-rest می دهند چون توان جراحی آن را ندارند ( این مسئله در پزشکی بسیار حل شده و عادی است پزشک عمومی دست به جراحی نمی زند و جراحان ما هم توان و علم متفاوت دارند)
رزیدنت اورتوپدی- پزشک
|
-
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
0
0
لااقل فهمیدیم که از این به بعد اگر حیوان زبان بسته ای درگیر ضایعات مغزی شود می دانیم به چه کسی ارجاع دهیم. دوستان دامپزشک لطفا همدیگر و سین جین نکنید، این مسئله رو به فال نیک بگرید و روش کار کنید
مدیریت کلینیک دامپزشکی پردیس
|
-
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
0
0
اصلاحیه:
دکتر فتاحیان مسئول بخش جراحی کلینیک دامپزشکی پردیس می باشد.
م-رزیدنت جراحی
|
-
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
0
0
برادر هیئت علمی سلام
من بر خود واجب می دانم که پاسخ شما را بدهم که دم از اخلاق علمی می زنید: شما نظرات همکاران عزیز قبل از بنده را علمی و مودبانه می بینید؟؟! پس از خواندن آنها انسان احساس می کند حداقل 50 نوروسرجن دامپزشک در ایران داشتیم و نمی شناختیم. لیکن به شما و تمامی اساتید به حق بگویم که: اگر ......... متوجه میشدید که این عمل دو جنبه متفاوت داشته: 1 - علمی 2- تبلیغاتی
اگر دوستدار علم و پیشرفت بودید بحمدالله موبایل اختراع شده و می توانستید با خود دکتر تماس بگیرید و از نظر علمی مجادله کنید ( اگر خود را در حد سواد ایشان می دانید) نه اینکه دوستان کاملا این خبر را طنز خنده دار و نشدنی فرض کنند و خود را دستیار 20 عمل جراحی نوروسرجری معرفی؟؟!!
نکته آخر را به تمامی دوستانی می گویم که از سخنان من بر آشفته شدند: اگر به خود نجنبید نسل جوان، با همت و با سوادی که با دنیای امروز در تماس است شما را به چالش می گیرد خواهشا از توهم مدرک وسمت بیرون آمده و سر تعظیم در آستان علم فرو بیاورید و عالم را عزیز بدارید.
اگر به خود اعتماد چالش علمی دارید با کلینیک پردیس طبق نظر مدیریت آن تماس بگیرید و سوالات را مطرح بفرمایید، همین امروز لطفا.
به دوستان رزیدنت و همکاران آینده عزیز خود عرض نمایم که انشا الله از خیل رزیدنت های نباشید که از سرتاسر کشور و دانشگا های بسیار بسیار معتبر و با وجود حداقل 5 استاد تمام جراحی، آمریکا اروپا رفته خواستار حضور در کنار دکتر فتاحیان و دیدن عمل های ..... چون: دررفتگی کشکک، پارگی رباط صلیبی، شکستگی ستون فقرات و ضایعات آن، برداشت لنز در کاتاراکت، ..... تثبیت شکستگی های پیچیده لگن، میلوگرافی و در آخر .......... و ....، می باشند اما برویم فکر کنیم Slatter خدا بیامرز 3000 صفحه تکسو 10 سال پیش نوشت که 100% آن در آمریکا و بلاد کفر و حداقل 50% آن در کشورهای دیگه پیاده شه نه که فقط خریداری بشه و در کتابخانه ها بایگانی. .........: کدوم از اساتید بحق جراحی ( بجز معدودی خیلی کم و محترم) در پی این هدف هستند که جراح پرورش بدهند: نوروسرجری، جراحی قلب و سینه و چشم بخوره تو سرمون همین بافت نرم و اورتوپدی را. با هرکه مشکل دارید، کینه می ورزید به علم احترام بگذارید و آن را سخیف نکنید
ناشناس
|
-
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
0
0
جناب آقاي دكتر لطفي زاده
با سلام از آنجايي كه سايت خبري - تحليلي شما يك سايت علمي و تخصصي در زمينه دامپزشكي است و با سايت هاي صرفا خبري سياسي- اجتماعي كاملا متفاوت است انتظار مي باشد كه اظهار نظرها علمي باشد لذا ضروري است تا براي جلوگيري از تكرار آنچه به دنبال درج اين خبر در اظهارنظرها اتفاق افتاده است حتما نظرات افراد با نام واقعي و پس از تاييد هويت توسط راهبر سايت در سايت قرار گيرد زيرا اولا وقتي افراد با هويت واقعي نظر مي دهند از توهين به ديگران خودداري كرده و بيشتر رعايت ادب مي كنند و سعي مي كنند با رعايت اصول علمي نظر دهند. ثانيا يك نفر نمي تواند نظرات مشابهي را با هويت هاي ناشناس درج كند. ضمنا در چنين مواردي مخاطبين نظرات نيز در پاسخ گويي به نظر دهندگان بيشتر احساس مسئوليت مي نمايند. در ضمن وقتي هويت افراد احراز مي شود افراد با عناوين و القاب غير واقعي نظر نمي دهند. اميدورام با تدبيري كه در شما سراغ مي باشد براي اين مشكل راه حلي پيدا كنيد.
ع.م دانشجوی دامپزشکی
|
-
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
0
0
با تشکر از م-رزیدنت جراحی که اینگونه حرف دل مارا بازگو کرد....باشد که دوستان و دشمنان پند گیرند!!!!
دامپزشک
|
-
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
0
0
خیلی غم انگیزه! چرا اینجوری باحالت تمسخر راجع به misdiagnosis همکارا قضاوت می کنید؟ با این اموزش ضعیف دامپزشکی توی دانشگاه ها مون خصوصا راجع به دام کوچک وامکانات ضعیف پاراکلینیک دامپزشکی اگه misdiagnosis نباشه عجیبه. به نظر من این بحث نتیجه ای نداره چون کسی که باید بیاد و جواب بده کنار کشیده وما هم که جز مسخره کردن همدیگه کاری بلد نیستیم پس مناظره کردن هم به نظر بی فایده میاد.
فعال حقوق حیوانات
|
-
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
0
0
سلام
به امید موفقیت های چشمگیر تر دکتر فتاحیان عزیز- بابا دامپزشکان محترمی که 90% شما رو که در زمینه جراحی دام کوچک فعالید رو از نزدیک می شناسم، جراحانی که با پیچ گوشتی پشت ماشینشون پیچ و پلاک سفت می کنند و رو میز ناهار خوری خونه طرف جراحی می کنند- شما را به جان همان حیواناتی که متاسفانه مسئول جانشان هستید قسم میدم پا پیچ یکی دو نفری که طبق استاندارد کار می کنند نشوید.
صاحب سگ
|
-
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
0
0
دم از پشتوانه علمی میزنید که کار ...... ندارد؟! دندان سگ بدبخته منو از فک بالا مثل اسب کشیدن!!! کجا برم شکایت کنم از آقای دکتر ... هیئت علمی که با کلینیکها همکاری می کند. بازم خدا پدر {دکتر} فتاحیان بیمرزه یه جو وجدان و یه خروار سواد داره
جمعی از فارغ التحصیلان دامپزشکی
|
-
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
0
0
دم م-رزیدنت گرم. شیر مادرت حلال.
دامپزشک
|
-
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
0
0
با سلام
اگر یه نفر نظرات رو از اول تا آخر بخواند متوجه می شود بحث کاملا شخصی شده است و موضوع جراحی و سگ بیمار فراموش شده است. بنظر می آید فرصتی ایجاد شده تا زخم قدیمی سر باز کند و افراد بصورت ناشناس با هم روبرو شوند و حرفهایی که مدتها حناق شده بوده مطرح کنند. مسئله ساده است یک جراحی استخوان با هزار ابهام و سئوال وجود دارد که به هیچکدام پاسخی داده نشده است این مسئله چه ربطی به بقیه جراحها و رباط صلیبی و شکستگی لگن و ... دارد. بقیه که ادعایی نداشته اند شما که ادعا کرده اید باید جوابگو باشید، نه بقول یکی از خوانندگان نیرو بسیج کنید که دکتر چه علمی دارد و از هر دستش چه هنری می بارد. دکتر فتاحیان و دکتر ملوک پور عزیز وقت آن رسیده با ........... و اصلاح عنوان جراحی مغز به این موضوع خاتمه دهید البته اگر ...... به هدف خود ......... رسیده اید.
همکار
|
-
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
0
0
آقای دکتر ............تا قاءله ختم بخیر شه.
طرفدار حقوق حىوانات
|
-
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
0
0
جراحي رو توي كلينيك دكتر هومن انجام داده اند، اين اقا تبليغ كلينيك خودش رو ميكنه و شماره محل كارش رو تبليغ ميكنه؟؟؟
اون وقت ميكين دكتر ملوكبور تبليغات راه انداخته؟؟ اكر دكتر فتاحيان مسئول جراحي اين اقا بود، جرا جراحي هاي خاص رو توي كلينيك دكتر هومن انجام ميده هميشه ؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
0
0
واقعا جالبه، توی این بحث بجای اینکه تیم جراحی به سوالات مطرح شده پاسخ دهند پاسخگویی ها از رزیدنت های با نام اختصار شروع شد و کار به اظهار نظر و دفاع پزشکان بی نام رسید و حالا هم که دیگه کار به اظهار نظر حامیان حیوانات و و صاحب سگ رسیده که به دفاع از این جراحی بیایند معلوم نیست که پای این جماعت آخر را کی توی این بحث علمی بین دامپزشکان باز کرده!!! آیا بهتر نبود بجای استمداد گرفتن از پزشکان ناشناس و صاحبان سگ ها و حامیان حیوانات مجهول الهویه، با سند و مدرک علمی از این جراحی دفاع می کردید.
دانشجو ف.
|
-
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
0
0
من به عنوان دانشجوی شما از شما تقدیر می کنم .اگر برای اولین بار در ایران و حتی دهمین بار در خاورمیانه این جراحی را انجام دادید و تمام تلاش خودتون را برای این حیوان که تا مدتی پیش محکوم به مرگ قطعی آن هم توسط یک دامپزشک که کار اصلی اش درمان است، کردید.
اگر اندکی هم جای درمان وجود داشته باشد باید درمان کرد چون ما دامپزشکیم نه همدست عزرائیل.
همیشه اخبار کمی بالا و پایین می شود و اینقدر حرف های....فقط از خودتون کم میکنه.
ممکنه یک عده کسانی که علم کافی ندارند تحت تاثیر قرار بگیرند که البته امیدوارم این موضوع بهانه ای باشه برای مطالعه بیشتر این عزیزان.
قطعاوقتی این جراحی در نشریات علمی منتشر شودشما دوستان علاقه مند می توانید جزئیات را مطالعه کنید،البته اگر اهل مطالعه هستید!!
این جراحی حتی اگر نکات منفی هم داشته باشه که در واقع ریسک جراحی هست انجام شدن یا نشدنش به صاحب دام و مهارت و بررسی متخصص مربوط میشه!
رقابت همیشه قابل تحسینه ولی در مسابقات ورزشی هم افراد هم رده با هم رقابت می کنند!
ناشناس
|
-
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
0
0
جناب آقای دکتر هومن و فتاحیان عزیز
من در ارتباط با این محدوده از علم هیچ اطلاعی ندارم و قضاوتی نمی توانم انجام دهم ولی با مطالعه کامنتهای حاشیه این خبر از شما خواهش می کنم به 2 بیت زیر توجه ویژه ای نمائید

آنکس كه نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به منزل برساند

آنکس که نداند ونداند که نداند
در جهل مرکب ابد الدهر بماند

با تشکر
ثابت
|
-
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
0
0
این بابایی که وسط این دعوا ها اومده کلینیک خودش رو تبلیغ کرده از همه بامزه تره واقعا. جراحی رو یه نفر دیگه، یه جای دیگه، با یه کس دیگه انجام داده، اونوقت این ایشون میگه لطفا با من تماس بگیرین.
آقای کلینیک پردیس، اگه خیلی سواد و امکانات داری، چرا جراحی ها رو دکتر هومن انجام میده؟ تلفنش رو هم نمیاد اینجا تبلیغ کنه
آقای پردیس، اگه واقعا کار بلد باشی، مردم خودشون میگردن تلفونت رو گیر میارن عزیز
کلینیک دامپزشکی پردیس
|
-
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
0
0
برای آگاهی دوستانی که طرفدار حقوق حیوانات می باشند یادآوری می کنیم مجموعه کلینیک دامپزشکی پردیس بر ارائه خدمات دامپزشکی منطبق بر اصول علمی متمرکز است و به دلیل رعایت حقوق حیوانات علاقه ای به استفاده تبلیغاتی از رنج و آلام حیوانات و صاحبان آنها ندارد. ورود ما به این بحث نیز صرفا برای آگاهی رسانی علمی بوده است. با تشکر از تمامی علاقه مندان واقعی به علم دامپزشکی و حقوق حیوانات
محمدی فرد
|
-
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
0
0
آقای شاعر خودتون اشاره به بی اطلاعی و ندانستن خود کردید بعد بر تاییدش ابیات می اورید.
حسام
|
-
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
0
0
برادر ثابت
اولا کلینیک پردیس محل ثابت دکتر فتاحیان جهت معاینه و جراحی می باشد که مدیریت آن با متانت اعلام کرده هر که مشکل علمی داره زنگ بزنه و شفاف سازی بشه.
دوما: دکتر هومن عزیز که روییهم رفته نعمتی است در این بازار دامپزشکی 300 ساله دیگه توان همچین جراحی و جراحی های مشابه را ندارند چون تخصص آن را ندارند. علاقه مند می باشید تلفن تماس یا ایمیل بگذارید تا از جراحی های انجام شده در این کلینیک با خبر شوید.
رزیدنت داخلی
|
-
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
0
0
خیلی خیلی جالب که بعضی از عزیزان همکار از اینکه جراحی مغز در خبر عنوان شده دنیا را تمام شده دیده و از تیم جراحی هی هی اصرار دارند که بگه جراحی استخوان و قائله تمام بشه؟؟ بابا علما، اساتید، دامپزشکان عمومی، رزیدنت ها و دانشجویان اعمال جراحی استخوان و اورتوپدی به جراحی های اطلاق میشود که استخوانهای اسکلتال درگیر باشند. ستون فقرات و جمجه جزو نوروسرجری می باشد، ثانیا علما و اساتید گرافی که بعد از عمل گرقته شده نشان دهنده برداشت بخشی از جمجمه و حضور تومور در کاسه سر است. به این چی میگن؟؟ زشته به خدا حداقل به کسانی که کتاب و مرجع نوشتند احترام بگذارید. اما از اینکه متن خبر درصدی اغراق آمیز بوده شکی نیست
ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
0
0
جناب آقای محمدی فرد
مخاطب بنده ادر این شعر دکتر هومن و فتاحیان بوده اند و منظورم نیز این است که این آقایان اگر متوجه باشند که نسبت به مساله ای اشتباه کرده اند بالاخره گلیم خود را از آب بیرون می کشند(لنگان خرک خویش به منزل برساند) ولی واقعا اگر نمی دانند ، تلاش برای اصلاحشان نیز فایده ای نخواهد داشت( تا ابد الدهر در جهل مرکب می مانند)
متخصص جراحی دامپزشکی
|
-
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
0
0
همکار ارجمند رزیدنت داخلی
جهت استحضار و بالا رفتن معلومات جراحی شما خاطر نشان می نمایم کلمه orthopedy از دو جزء ortho به معنای راست کردن یا در یک راستا قرار دادن و جزء pedy به معنای پا تشکیل شده. در زمان بقراط کودکانی را که دارای مشکل پای کمانی و یا سایر مشکلات پا می بوده اند پیش طبیبانی می برده اند که به اصلاح آن ضایعه می پرداخته اند و به این افراد، orthoped به معنای کسی که استخوان پا را صاف می نماید اطلاق می شده. با پیشرفت علم ،جراحی های ارتوپدی نیز به زیر مجموعه های متعددی تقسیم گردیده به عنوان مثال ارتوپدی شانه و دست، تعویض مفاصل،مچ و زانو،ستون فقرات،تومورهای استخوانی و بافت نرم ،طب ورزش و ...
اصولا بر خلاف اظهار فضل شما ،در هیچ کتاب مرجعی انجام جراحی بر روی ستون مهره و یا جمجمه ، نوروسرجری نامیده نشده و نمی شوند. هرچند انجام اینگونه جراحی ها در پزشکی به دلیل آنکه طی آن ممکن است CNS مستقیما نمایان شده و آسیب ببیند توسط جراحان مغز و اعصاب انجام میپذیرد تا در صورت رخدادن اتفاقی برای سیستم عصبی حین جراحی قادر، به مدیریت آن باشند ولی این به هیچ عنوان به این معنی نیست که چون توسط این جراحان انجام می شود یعنی جراحی اعصاب است (در واقع نوعی جراحی ارتوپدی می باشد که توسط جراحان مغز و اعصاب صورت میپذیرد). بنابر این خواهشمندم در زمینه ای که در آن اطلاعات علمی کافی ندارید از اظهار نظر کردن غیرکارشناسی بپرهیزید و به دیگران احترام بگذارید.
رزیدنت جراحی - دانشگاه تهران
|
-
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
0
0
رزیدنت محترم داخلی
خواهشمندم جهت افزایش دانش یک رزیدنت جراحی به بنده توضیح دهید شما چگونه از گراف بعد از جراحی( احتمالا منظرتان رادیو گراف نیست چون اساسا رادیوگرافی بعد از عمل مشاهده نشده و منظورتان فتوگراف است)تشخیص دادید تومور داخل کاسه سر بوده است و روی کاسه سر نبوده؟
کلینیسین
|
-
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
0
0
سوال1: آیا واقعا هدفی در به انحراف کشاندن کامنتها وجود دارد؟
جواب:بله - صد درصد
سوال2:چرا؟
جواب: برای اینکه با به حاشیه برده شدن بحث، خلط مبحثی ایجاد می شود و افراد سئوالات علمی پیرامون این خبر را فراموش نموده و پاسخی را انتظار نمی کشند
سئوال 3: چه کسی چنین سیاستی را آغاز نمود و ادامه میدهد؟
جواب این سئوالو لطفاخواننده های حکیم مهر بدن
دامپزشک
|
-
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
0
0
آقای رزیدنت داخلی و دانشمند گرامی ببخشید جمجمه جزو استخوانهای اسکلت اگه نیست جزو استخوانهای کجاست؟
vetsian
|
-
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
0
0
در پاسخ به رزیدنت داخلی باید عرض کنم :آقای دکتر کتب و منابعی که در آنها جراحی استخوان جمجمه با جراحی مغز یکسان عنوان شده باشد در رشته جراحی و داخلی وجود خارجی ندارند. شما هم همین که منابع درسی خودتونو مسلط بشی کافیه و کسی هم انتظار اشراف روی کتب جراحی رو از شما نداره.
ثابت
|
-
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
0
0
برادر حسام
فعلا دنیا شده .................. هم.
اگر محل ثابت آقای دکتر، کلینیک شماست، پس چرا جراحی هاشون رو توی کلینیک دکتر هومن میکنن؟ جواب ندادین؟ در ضمن من نه دکتر هومن رو از نزدیک دیدم نه آشنایی دارم ولی در این سالیان گذشته هرجا که خبری از کار مهمی در زمینه دامپزشکی و حمایت از حیوانات بوده رد پایی از ایشون دیدم، چه تی وی، چه مطبوعات، چه کنگره ها...
شما به قول آلمانی ها به جای این که پای رقیبتون رو بشکنید سعی کنید که تمرین کنید که بتونید به تندی رقیبتون بدوید
دامپزشک
|
-
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
0
0
با سلام
از مدیریت کلینیک پردیس سئوالی داشتم دکتر فتاحیان بدلیل اینکه هیئت علمی هستند مجوز طبابت و پروانه اشتغال به امور درمانی نباید داشته باشند. پس چطور فردی که اجازه کار درمانی ندارد در کلینیک شما مشغول بکار است و شما با افتخار این مسئله را بدون نگرانی از برخورد مسئولین زیربط عنوان می کنید. شاید...
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
0
0
پس از دکتر مشکوة ، دکتر دستور و چند مدیر دیگر به بیمارستان دامپزشکی تهران رفتند / دکتر محبی برنده این دیدارها و ادامه فعالیت اساتید دانشگاه با خاطری آسوده در بخش خصوصی! + تصاویر

http://hakimemehr.ir/news/show_detail.asp?id=4490

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور به اتفاق جمعی از مدیران ارشد دامپزشکی استان تهران از بیمارستان دامپزشکی تهران بازدید کرد.
در این دیدار که به فاصله کوتاهی از بازدید دکتر مشکوة ، معاون سازمان دامپزشکی از این بیمارستان صورت گرفت ، دکتر پیام محبی رئیس بیمارستان دامپزشکی تهران توانست سازمان دامپزشکی را برای تمدید پروانه اشتغال به امور درمانی اعضاء هیأت علمی دانشگاه متقاعد کند.
این در حالی است که دکتر محبی مدتها است از حضور اعضاء هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در زمینه داخلی دام کوچک، جراحی ، تصویربرداری تشخیصی، کلینیکال پاتولوژی و غیره در بیمارستان خود سود می‎برد و به نظر می‎رسد حضور متوالی معاون و سپس رئیس سازمان دامپزشکی در رفع محدودیت ایجاد شده برای فعالیت اساتید دانشگاه در این بیمارستان و نظایر آن ثمربخش بوده است.

برخی از دامپزشکان بخش خصوصی از فعالیت اساتید دانشگاه در این بیمارستان و نظایر آن گلایه دارند و آن را علیرغم حضور موظف اساتید در دانشگاه، خلاف عدالت می‎دانند و بعضی هم به سبب ضرورت عدم محرومیت مردم از خدمات اساتید دانشگاه حضور آنان در بخش خصوصی را لازم و بحق می‎دانند.
روابط عمومی بیمارستان دامپزشکی تهران درباره این بازدید اعلام کرد : رییس سازمان دامپزشکی کشور با رفع محدودیت اشتغال به کار اعضای هیات علمی دانشگاهها درحوزه درمان دامپزشکی در بخش خصوصی موافقت کرد.
دکتر سید محسن دستور در حاشیه بازدید از بیمارستان دامپزشکی تهران گفت: این ممنوعیت طی یک بخشنامه صادر شده و در آیین‎نامه اجرایی ماده 10 قانون سازمان دامپزشکی کشور وجود ندارد و لذا قابل بررسی مجدد است.
وی تصریح کرد : مممنوعیت فعالیت این گروه در گذشته به واسطه برخی شرایط و برداشت‎های قانونی ایجاد شده بود اما در حال حاضر می‎توان این محدودیت را رفع کرد.
رییس سازمان دامپزشکی گفت: به اعتقاد من پروانه اشتغال به درمان اعضاء هیات علمی باید تمدید شود.
دکتر ناصر کریمی هم در این زمینه گفت : بخش خصوصی در حوزه درمان دامپزشکی نسبت به روزآمدنشدن آیین‎نامه اجرایی ماده 10 گلایه دارد و معتقد است این آیین نامه نیاز به بازنگری دارد.
مدیر دارو و درمان اداره کل دامپزشکی استان تهران افزود : من و دکتر فرجی -مدیرکل دامپزشکی استان تهران- از مدتها قبل پیگیر اصلاح این آیین نامه هستیم.
دکتر پیام محبی رییس بیمارستان دامپزشکی تهران نیز در این دیدار با اشاره به اینکه آیین نامه اجرایی ماده 10 قانون سازمان دامپزشکی متناسب با شرایط روز بازنگری نشده گفت: رفع محدودیت فعالیت درمانی اعضاء هیات علمی باعث ایجاد شرایط رقابتی و ارتقا کیفیت سطح علمی در حوزه درمان می‎شود که آن هم خود به خود به خدمات بهتر و رضایتمندی بیشتر مشتری منجر می شود.
ناشناس
|
-
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
0
0
هردم از این باغ بری می رسد
تازه تر از تازه تری می رسد
دامپزشک
|
-
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
0
0
قانون ممنوعیت اشتغال به امور درمانی اعضاء هیئت علمی دانشگاه با وجود انتقاداتی که بر آن وارد است هنوز هیچگونه تغییری نکرده و توسط ادارات کل اجرا می شود و بعد از بازدید دکتر دستور از بیمارستان تهران نیز تغییری در آن ایجاد نشده. البته توجه داشته باشید که متاسفانه قانون در موارد دلخواه قابل اجرا شدن است نه اینکه برای تمامی موارد.
دامپزشک
|
-
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
0
0
این بحث که در بازدید رئیس سازمان دامپزشکی از بیمارستان تهران قرار شده پروانه اساتید دانشگاه را تمدید کنند در حد حرفی بوده که آنجا زده شده و پیگیری هم نشد. حتی مدیر دارو درمان هم گفتند که به ما ابلاغی در این مورد نشده است. پس این حرف که قراره پروانه ها تمدید بشه صحت نداره. مگه جلسات و تصمیم گیری های سازمان دامپزشکی در بیمارستان تهران انجام می شود یا تعیین خط مشی سازمان در آنجا تعیین می شود که با انتشار یک خبر بتوان تمدید پروانه را نتیجه گیری کردید. پس فقط با استناد به حرفهایی که در یک بازدید زده شده یا اظهار نظر برخی مسئولین در مورد لزوم بازنگری قوانین نمی توان گفت که دکتر فتاحیان اجازه جراحی کردن حیوانات را خارج از محیط دانشگاه دارد.
دانشجو ف.
|
-
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
0
0
وقتی نه دکتر هومن نه دکتر فتاحیان و نه کلینیک پردیس رو میشناسید بهتره نظرتون رو محفوظ نگه دارید جناب ثابت!!!
چون حتی من که مدت 15 روز کارآموز پردیس بودم فقط در شیفت کاری خودم حداقل 8 جراحی از دکتر فتاحیان در این کلینیک دیدم...پس وقتی نمیدونید بحث نکنید!!
کلینیک دامپزشکی پردیس
|
-
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
0
0
ضمن تشکر از توضیحات مدیریت محترم وب سایت حکیم مهر یاد آور می شویم مطابق آیین نامه ماده 10 سازمان دامپزشکی کشور فعالیت اعضای هیئت علمی در بخش خصوصی تحت شرایطی که در آئین نامه ذکر شده امکان پذیر می باشد. لذا طبق اصول همین آئین نامه همکار ارجمند ما جناب آقای دکتر فتاحیان در کلینیک دامپزشکی پردیس به طور رسمی فعالیت می نمایند.
همچنین دوست عزیز سر کار خانم یا جناب آقای ثابت ، همانطور که قبلا به صراحت اشاره کردیم تمرکز ما در کلینیک دامپزشکی پردیس بر امور علمی و خدمات واقعی دامپزشکی است و به دلیل رعایت اصول حرفه ای علاقه ای به استفاده تبلیغاتی از فعالیت های علمی و حرفه ای خود نداریم.
لذا در همین جا از شما به خاطر تبلیغ نکردن درباره ی فعالیت ها و موفقیت های فراوانی که در این مجموعه طی سالها داشته ایم ، پوزش می طلبیم.
امیدواریم پاسخ سوال خود را در گفته ها و نا گفته های این سطور که تقدیم وجود گرامیتان کردیم،یافته باشید. با تشکر
دانشجو ف.س
|
-
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
0
0
باسلام و تبریک فراوان به دکتر فتاحیان بخاطر این موفقیت بزرگ اما برای من جای سوال و تعجبه که این جراحی بخاطر مهارت و سطح علمی دکتر فتاحیان به نتیجه رسیده چرا در عکس آفای دکتر هومن بیشتر مورد توجه قرار گرفته و در توضیحات اول اسم ایشون اومده در صورتیکه در موفقیت جراحی نقش اساسی نداشتن؟و چرااز این موفقیت جهت تبلیغات شخصی خودشون استفاده کردن؟
سعيد عظمايي
|
-
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
0
0
با تبريك به اقاي دكتر فتاحيان در كسب اين موفقيت. با ارزوي موفقيتهاي بيشتر
دامپزشک
|
-
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۲
0
0
با سلام
لازم به تذکر است که فعالیت اعضاء هیئت علمی بدلیل اشتغال تمام وقت در دانشگاه در بخش خصوصی غیر قانونی است. بهتر است بجای آدرس دادن اشتباه به بیان حقیقت بپردازید. به فرض اگر دکتر فتاحیان در کلینیک شما قانونی مشغول است چطور در کلینیکهای دیگر جراحی می کنند؟ ............................................
دامپزشک
|
-
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۲
0
0
اعضای هیئت علمی در هیچ حالتی مجاز به فعالیت در بخش خصوصی نیستند و اگر ادعایی برای کار قانونی ..... وجود دارد براحتی قابل پیگیری است چون اگر مجوزی وجود دارد این مجوز غیر قانونی صادر شده است و نیاز به بررسی دارد. من دلم بحال دانشجویانی می سوزد که با هزار امید به یادگیری وارد دانشگاه می شوند غافل از اینکه .............. بلکه حیوانات بیماری که به آنجا مراجعه می کنند به کلینیکهای خصوصی که ............ تا دانشجوها ..........
حکیم مهر
|
-
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۲
0
0
بینندگان محترم / با سلام و احترام / لطفاً در مورد موضوع اصلی خبر به اظهار نظر بپردازید و قانونی یا غیرقانونی بودن فعالیت هر فرد را از طریق مبادی ذیربط پیگیری فرمایید. در صورت انحراف از موضوع اصلی متاسفانه امکان انتشار کامنت نخواهد بود. با تشکر
دكتر ناصر وصال- دانشكده دامپزشكي شيراز
|
-
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
0
0
به نام خدا
نقد ، ولو تخطئه، از الطاف خفيه الهي است. امام خميني
دوستان و همكاران گرامي
آيا فكر مي‌كنيد با اين همه دشمني و عداوت كه در اين نظرات موج مي‌‌زند ما ديگر هيچ نيازي به دشمني و كارشكني غير دامپزشكان داريم؟ وقتي خودمان چنين به جان هم افتاده‌ايم از ديگران چه انتظاري مي رود؟ باور بفرماييد نه جنايتي رخ داده است و نه جاي حلال و حرام خدا عوض شده است و نه حتي 3000 ميليارد توماني گم شده است!!! خبري نقل شده است كه البته داراي اشكال و ابهام است. معلوم هم نيست كه آيا به اين شكل مورد تاييد جناب آقاي دكتر فتاحي بوده است يا خير. اگر خبر مورد تاييد ايشان است لازم است پاسخ بدهند وگرنه مطلب را تصحيح كنند (چرا اجازه داده نمي‌شود خودشان پاسخ بدهند، مگر آدم زنده وكيل و وصي مي‌خواهد).
باز هم باور بفرماييد موضوع به همين سادگي و بدون هياهو قابل حل است.
البته از سايت محترم حكيم مهر انتظار مي رود قبل از نقل چنين اخباري به نحوي از رضايت كساني كه نامشان برده مي‌شود اطمينان حاصل كند تا از بروز سوء‌تفاهم بعدي جلوگيري شود. همين موضوع دقيقاً در مورد مقالات علمي صادق است و تمام كساني كه نامشان روي مقاله است بايد كلمه به كلمه آن ‌را خوانده باشند و تاييد كنند.
و باز صد البته از همه ما انتظار مي‌رود علمي برخورد كنيم و در برابر انتقاد (حتي ناوارد) سعه صدر داشته باشيم. سايت حكيم مهر ميدان خوبي است براي تمرين علمي بودن و علمي بحث كردن بدون اينكه كوچكترين توهيني به همديگر روا بداريم. ما مي‌توانيم با دليل تمام يا بخشي از نظرات طرف مقابل را رد كنيم بدون آنكه شخصيتش را هدف قرار دهيم.
و به ياد داشته باشيم هر چه بنويسم به پايمان خواهند نوشت حتي اگر نام‌مان را در پاي نوشته‌مان ننويسيم!!!.
دکتر محمد لطفی زاده / مدیرمسئول حکیم مهر
|
-
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
0
0
جناب آقای دکتر وصال و بینندگان محترم حکیم مهر / با سلام و احترام / ضمن تشکر از بازدید و اظهار نظرتان / اینجانب از اینکه انحرافی در اصل موضوع پیش آمد و مسئله بجای بحث در مورد موضوع خبر مصداقاً به افراد مرتبط شد متاسفم لیکن به استحضار همکاران و بینندگان محترم می رسانم همانطور که در بالای خبر مشخص است این خبر کاملاً از منبع دیگری (خبرگزاری ایسنا) نقل گردیده و صحت یا عدم صحت آن کاملاً بعهده آن خبرگزاری (البته معتبر) است. اینجانب همان روز اول انتشار این خبر در حکیم مهر در دو ایمیل جداگانه به آقایان دکتر فتاحیان و دکتر ملوک پور اطلاع دادم که انتقاداتی به این خبر و نحوه انجام عمل جراحی توسط شما همکاران محترم توسط برخی در ذیل خبر مطرح شده است. سپس از این همکاران ارجمند خواستم در صورت صلاحدید پاسخ دهند. از جناب آقای دکتر فتاحیان که مطمئن هستم مطالب حکیم مهر را می بینند و لطف دارند پاسخی دریافت نکردم لیکن جناب آقای دکتر ملوک پور به فاصله کوتاهی پاسخ فرمودند که سایت حکیم مهر جای بحث علمی نیست و بیشتر محل انتشار اخبار عمومی است (البته بنده این استدلال را شخصاً تأیید نمی کنم اما محترم می دانم) و در اولین کنگره (ظاهراً دامپزشکان علوم بالینی) بصورت مقاله سخنرانی به تفصیل در این باره توضیحاتی ارائه خواهند داد. البته چون اینجانب عرض کرده بودم در صورت صلاحدید پاسخ دهند این همکاران ارجمند را صاحب اختیار می دانم. هر چند تنویر افکار عمومی هم از شایستگی آنان نمی کاست. با تشکر مجدد از بازدیدها و نظرات صائب حضرات عالی
جمعی ار رزیدنتهای بخش جراحی
|
-
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
0
0
با سلام و احترام / بیننده محترم با عنوان جمعی از رزیدنتهای بخش جراحی / ضمن تشکر از بازدید حضرتعالی - بهتر است در مورد اصل موضوع خبر اظهار نظر بفرمایید تا مسائل مصداقی در خصوص افراد. ضمناً به نظرم رشته تخصصی جراحی با عنوان جراحی دامپزشکی مطرح است ولی متخصصین بنا به فیلد کاری خود در یک زمینه متمرکز می شوند و این به معنای آن نیست که نتوانند در زمینه های دیگر جراحی انجام دهند. بطور مثال در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران جناب آقای دکتر شریفی هم حیوانات خانگی و هم دامهای بزرگ را جراحی می کنند اما برخی از اساتید همان دانشکده ترجیح داده اند در یک زمینه و گرایش فعالیت نمایند و این در سایر دانشکده ها قاعدتاً تسری دارد. دکتر محمد لطفی زاده / مدیرمسئول حکیم مهر

با تشکر از سایت حکیم مهر
تا انجا که اینجانب اطلاع دارم آقای دکتر فتاحیان استادیار بخش جراحی دامهای بزرگ دانشکده دامپزشکی دانشگاه علوم و تحقیقات هستند. برای اینجانب بسیار سوال است که آیا ایشان تاکنون یک مورد جراحی در دامداری و اسب داری و یا حتی یک مقاله در این زمینه دارند؟ لطفاٌ سانسور نفرمایید
استاد دانشكاه
|
-
|
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
0
0
در خبر ايسنا خواندم اقاي دكتر ملوك بور خود را جراح معرفي كرده اند خواهشمند است ذكر شود مدرك جراحي خود را از كجا كسب نموده اند...همجنين تيم جراحي ايشان شامل جه افرادي مي شود؟
جمعي از رزيدنت هاي جراحي
|
-
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
0
0
مطالب ذكر شده در خصوص بهترين جراح ايران ......................................
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
0
0
با سلام
به عنوان عضو هيات علمي دانشگاه دامپزشكي و متخصص داخلي در مورد انتشار اين خبر نظرات خود را ابراز مي دارم
همه دامپزشكان و اعضاي هيات علمي كم و بيش ................مي شناسند.
در كشور ما در مورد انتشارمسائل سياسي و فرهنگي توجه و سخت گيري خاصي از سوي مراكز مربوطه اجرا مي گردد اما در مورد انتشار اخبار علمي و ادعاهايي كه مي شود هيچگونه دقت و تحقيقي صورت نمي گيرد. به همين دليل ......... از جو نامناسب موجود به نحو احسن استفاده كرده و هر از چند گاهي اقدام به انتشار اخبار علمي ....... مي نمايد. آيا بهتر نيست ارتباطات را كنار بگذاريم و پس از اينكه يك گزارش علمي در يك مجله معتبر بين المللي به چاپ رسيد اقدام به انتشار اخبار علمي نماييم متاسفانه در كشور ما به راحتي اخبار علمي در سايت ها و روزنامه هاي غير علمي به چاپ مي رسند. به جد مي توان گفت كه ........... و افراد عادي نيز ............. براحتي اخبار را باور مي كنند . آيا واقعا نمي توان رسانه ها را به عنوان ......... و انتشار اخيار علمي تاييد نشده به ....... متهم كرد سئوال اينجاست رسانه ها با كدام مدرك معتبر علمي اقدام به انتشار اخبار ....... مي كنند. اخبار زماني ارزشمند مي باشند كه در مجلات معتبر علمي پس از داوري اساتيد و داوران به چاپ برسند. اميد است نظارت بيشتري در انتشار اخبار علمي در رسانه ها صورت گيرد.
حسین صالحی ( صاحب سګ )
|
-
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
0
0
بنام آنکه تمام موجودات را آفرید
با سلام و خسته نباشید به کلیه عزیزانی که دغدغهء سلامتی و شادی برای حیوانات دارند.
من صاحب تافی هستم ( سگی این بحث از او شروع شد و به ..... به یکدیگر کشید.)، عضوی از یک خانواده ، نه یک موجود تک سلولی و نه موجودی از خانواده نباتات.
اولا بسیار برایم این مباحثات بسیار علمی ! جالب و آموزنده بود.
دوما شخصی خود را در این مطالب صاحب سگ عنوان کرده که لازم به ذکر است که صاحب این سگ من و همسرم حسین صالحی و ساینا حمیدی هستیم و احتمالا آن دوست عزیز صاحب سگ دیگری است و البته مثل بسیاری صاحبان حیوانات این کشور درگیر بی سوادی برخی دامپزشکان.
اما مهم آنکه: آقای دکتر لطفی زاده، دکتر ملوک پور عزیز و دکتر فتاحیان نازنین،
شما مدیر مسئول یک سایت علمی – خبری هستید. شما یک دامپزشک دلسوز حیوانات هستید و دست آخر شما یک جراح مجرب و با جسارت هستید، واقعا جای تاسف است و اکنون می فهمم که چرا من و همسرم و کل خانواده ما می باید 7 ماه تمام رنج حیوان را ببینیم ، خود زجر بکشیم و هر روز از کلینیکی به کلینیک دیگر پاس داده شویم!
چرا؟ خود ببینید که آیا افرادی که حتی جسارت نوشتن نام خود را ندارند ارزش پاسخگویی دارند؟
اما اصل داستان از این قرار است:
از فروردین 90 بخاطر بی تعهدی یک دامپزشک بنام دکتر ..... از کلینیک .... ( ایشان حتی سگ را ندیده اند و شاید حتی خبر ندارند که با ما چه کرده اند ولی سردرب کلینیک بنام ایشان مزین است.) گرفتار دست 2 نفر و احتمالا از همین افرادی که جرات نام بردن از خود را ندارند و تنها همدیگر را دکتر معرفی می کردند شدیم، یک ماه گفتند ضربه به سر است و ماه بعد گفتند حساسیت و بعد غده چربی، در حالی که برجستگی سر به حدود 5cm رسیده بود با دهها دامپزشک که نام همگی آنها محفوظ است مشاوره شد ولی حتی یک نفر به خود زحمت معاینه سگ را نداد.
به کلینیک ..... و دکتر ..... مراجعه شد، نمی دانم که ایشان کار درستی کردند یا نه ولی دست ایشان را می بوسم که در این قحط الرجال بنظرم با باز کردن و جسارت نمونه برداری از غده حرکت در این مسیر سخت را برای ما آغاز کردند.عزیزانی که از دانشکده و اساتید و تجهیزات آن دم می زنید، دانشکده دامپزشکی بعد از دریافت نمونه پاتولوژی یک ماه این آزمایش را انجام نداد با اعلام این مسئله که تعداد نمونه ها آنقدر نیست که دستگاه را روشن کنیم، وای بحال حیوانات و وای بحال دانشکده های فقیر و وای بحال مدیریت .... که طی روزهایی که به آنجا می رفتم هرگز استادی را در آنجا زیارت نکردم و همیشه فقط تلفنی از دفتر دانشکده موفق به تماس با آنها می شدم.
سرانجام 24 تیرماه 2 نامه برای دکتر ..... ( که پیگیر پاتولوژی بودند ) ارسال کردند که مزین به مهر و امضای دکتر ..... بود و با انشایی در حد چهارم ابتدایی و اعلام اینکه این عضو خانواده را جهت اوتینازی و انجام آزمایشات آکادمیک که اساتید آن معمولا در مرخصیند تحویل دهیم و دومین نامه که به گفته همکاران خود شما پر از غلط های املای تخصصی و خط بسیار زیبایی! بود، تشخیص اوستئو سارکوما / غضروفی بود. خوب تنها دامپزشکی که با صداقت اعلام کرد که در حیطه تخصصش نیست ولی شما پیگیری کنید همان دکتر ...... عزیز بود.
پس از آن تصمیم به نجات این عضو خانواده گرفتیم به کلینیک ..... مراجعه کردیم، فقط گفتند حیوان را آزار ندهید، با دکتر ..... تماس گرفتم و مدارک را برایشان ایمیل کردم و بعد از چند بار تماس دیگر خبری از ایشان نشد، در داخل و خارج هر روز بدنبال راه درمان بودیم ( قابل توجه افرادی که میگویند ما بارها این کار را کرده ایم ولی شو نمی کنیم !!!!!!) سرانجام در آمریکا چند بیمارستان را پیدا کردیم، رادیوگراف اولیه و جواب پاتولوژی را برایشان ارسال کردیم ( که ترجمه جواب پاتولوژی دکتر ...... خود داستانی کمدی دارد.) از ما کپی لام نمونه را خواستند، به دانشکده رفتم و دیدم باز هم اساتید و خصوصا استاد .... در مرخصی بودند( به گفته ........ دانشکده که بسیار کمک کردند) نزد دکتر ...... رئیس دانشکده رفتم و درخواست کپی لام را کردم و بعد از اظهار درخواست خود چونان که کپی میکروفیلم سایت اتمی جهت ارسال به CIA را درخواست می کنم برآشفتند و عملا من را بیرون کردند!
با توصیه دوستان سوارکار نزد دکتر ..... (....) رفتم که ایشان دکتر ....نازنین را معرفی کردند، حدودا یک هفته از مراجعه تا نمونه گیری مجدد زمان تلف شد. نمونه ها را به دو مرکز خصوصی ارسال کردم که یکی دو روزه و دیگری 3 روزه ( قابل توجه دانشکده و طرفدارانش ) برای ما ارسال کردندو البته بصورت تایپ شده و خوانا. دکتر .....اعلام کردند که اگر ریسک عمل را بپذیرید عمل می کنم و ما اعلام کردیم که که با شرایط تعیین شده ما و جهت پیشرفت دامپزشکی ( قابل پیگیری از همه و خود ایشان)
جراحی صورت پذیرد، چند روز بعد پیگیری کردیم باز پرسیدند و ما باز همان پاسخ را دادیم و .... این پرسش و پاسخ ادامه داشت تا اینکه بسراغ چند دامپزشک دیگر رفتیم و در آخر به ..... کلینیک دکتر هومن رسیدیم ( این کلینیک تنها 2 کوچه تا منزلمان فاصله دارد و تافی را سالها پیش همانجا می بردیم ) و ایشان اولین کسی بودند که در همان اول چند آزمایش و CT نوشتند و فورا در یک مرکز انسانی ( مرکز حیوانی نداریم) انجام شد.
سرانجام بعد از بررسیهای لازم و مشاوره با دکتر .... جراح مغز انسانی و با شرط به اینکه در صورتیکه بعد از باز شدن سر امیدی به نجات حیوان نباشد و احتمال درد کشیدن و متازتاز بالا باشد در حین عمل و در بیهوشی حیوان را خلاص کنیم، روز 17/6/90 با همکاری دکتر ملوک پور، دکتر فتاحیان، دکتر مشیری و دوستان دیگری که نامشان را نمی دانم این عمل انجام شد. قابل توجه آقایان رزیدنت، کلینیسین و دامپزشک بی نام و نشان از شروع عمل تا زمانی که تافی را به منزل بردم 9 ساعت طول کشید که 7 الی 8 ساعت آن در بیهوشی و اتاق عمل بود.
عمل انجام شد و شبها و روزها با مراقبت کامل ( قابل توجه دکتر کاکاوند ) چه در خانه و چه در محل کار ( روزها تافی را به محل کار می برم) از او نگهداری شد و امروز که هنوز یکماه نشده ( قابل توجه کامنت گذار اول! بی نام ) من بعنوان صاحب تافی که 5/5 سال است از او نگهداری می کنم خدا را شاکرم و اعلام می کنم از لحاظ بالینی 99% به حالت اولیه برگشته و به استناد CT و آزمایشات آخری که انجام شده به نظر متخصصین از توده سلول سرطانی نیز خبری نیست.
آقایان و خانمهای بی نام و نشان من بعنوان یک دوستدار حیوانات با سی و اندی سال سن بیاد دارم .............، این حیوانات و صاحبانشان تنها در خانه های خود امنیت دارند و قاعدتا و با تاسف تا چند وقت دیگر بر اثر کم تحرکی، عدم تفریح و محرومیت از نور آفتاب( احتمالا این حیوانات را .....) دچار بسیاری بیماریهای دیگر خواهند شد و دست شما در تمرین و کسب تجربه باز خواهد شد .
ولی خدا را شاکرم که در این وانفسای قحط الرجال هستند پزشکانی چون ملوک پور، فتاحیان و ..... که حتی اگر به گفته افراد بی نام و نشان برای خود نمایی دست به کار بزرگی زدند و راه را برای دیگران هموار کردند و حیوان معصومی را از مرگ حتمی که توسط دانشکده بسیار مدرن و مجهز و مدبر تجویز شده بود نجات دادند.
دست همگی شما را می بوسم و از صمیم قلب از طرف خود، همسرم و تمام دوستانی که ماهها نگران و همراه ما بودند از شما تشکر می کنم و از خداوند برای تمام افراد بی نام و نشان که تنها بدنبال بد نام کردن دیگران ( قابل توجه دوستی که ورود صاحب سگ را به بحث اشتباه می دانست این بحث معمولا در خیابان معمول است و نه در موارد علمی) هستند طلب آمرزش دارم.( آمین)
کسانی که ادعا کرده اند از معرف شنیده اند حیوان خلاص شده ( دکتر حسینی)، کسانی که بدنبال صحت و سقم این مواردند ( آقا یا خانم کلینیسین)، کسانی که می خواهند شوی تبلیغاتی بیشتری ببینند( آقا یا خانم vetian) و الباقی افرادی که متاسفانه نامی ندارند، این شماره تماس من: 0912314....، این نام من: حسین صالحی لنگرودی و این ایمیل من: salehi_hs@yahoo.com لطفا موضوع نامه را Taffy قید بفرمایید.
با اجازه از دکتر فتاحیان و دکتر ملوک پور که شاید خوشایندشان نباشد. و با تشکر از آقای دکتر لطفی زاده و اجازه از ایشان که این مطلب غیر تخصصی را همانند دیگر مطالب غیر تخصصی این مباحث و بدون سانسور در سایت مفیدشان قرار دهند که ایکاش که اگر با خود نمایی! این سایت را قبلا شناسانده بودند این مورد هرگز اینقدر طولانی نمیشد.
دکتر شاهو قهرمانی - رزیدنت پاتولوژی
|
-
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
0
0
ای کاش یاد بگیریم نقد کنیم نه اینکه ایراد بگیریم و ترور شخصیتی مرتکب شویم.
این رپرتاژ خبری و صدها خبر دیگر مثل این، چیزی از ارزشهای علمی و شخصیتی دکتر فتاحیان و امثال ایشان کم نمیکند.
مشکل ساز و آتش بیار معرکه، کسی است که تیتراژ طرح میکند و بدون فکر و مشورت آن را منتشر می نماید. (از روابط عمومی ......... گرفته تا عرصه اینترنت)
دوستان من!
این که این جراحی اولین بار است یا نه،
و این که استئوسارکوم است یا هر ......دیگر،
و این که دکتر فتاحیانِ عزیز بانی آن بوده یا نه،
و آخرالامر، این که خبر مربوطه، تبلیغاتی بوده یا نه و . . . هیچکدام مهم نیستند.
اهمیت موضوع در این است که وجدان علمی یک دامپزشک همیشه مظلوم، به یاری یک مخلوق زبان بستهء خدا آمده است. چرا که دستمزد یک درمانگر واقعی، وجدان سالم اوست . . .
حسین صالحی
|
-
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
0
0
سلام و خسته نباشید به کسانی که به حیوانات هم عشق می ورزند.
صالحی هستم ، صاحب تافی
فقط خواستم مطلع باشید که تا این تاریخ ( 30/8/90) تافی بسیار سلامت و شاد است ( با وجود گذشت بیش از 2 ماه و نیم با گذشت بیش از 4 ماه از دستور به کشتار جناب دکتر ..... و دانشکده مدرن دامپزشکی!)
دیروز در یکی از نشریات دامپزشکی در مورد یوتینازی و مسئولیت دامپزشکان در قبال تجویز آن مقاله ای خواندم که بد نیست جناب دکتر ..... هم مطالعه بفرمایند( البته اگر در مرخصی نباشند!)
باز هم از دکتر ملوک پور و دکتر فتاحیان و همه کسانی که در این امر کمک کردند که یک حیوان حتی برای 2 ماه بیشتر با سلامتی زنده و شاد بماند تشکر می کنم.
با آرزوی شادی همه حیوانات که شادی را بدون چشمداشت به ما هدیه می کنند.
و با تشکر از دکتر لطفی زاده عزیز که مطلب من را ( با وجود سانسور ) در سایت خوبشان قرار دادند.
ل.پ
|
-
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
0
0
چقدر حاشیه این همه دکتر دامپزشک که تشخیص بیماری به سختی میدن اینجا خوب حرف میزنن به جای این حرفا یکم به فکر این حیونای زبون بسته باشین من نزدیک 1ساله دارم دکترای مختلف و دوره درمانهاشونو روی سگ بیچارم دنبال می کنم نه تنها بهتر نشده بدتر هم شده حالا که موفقیت یک دکترو دیدم خواستم راجبش اطلاعات کسب کنم با وجود این حرفا میترسم این هم فقط یک تبلیغ بوده باشه و باز کلی سختی بکشم و بی نتیجه واسه هر دوره درمان علاوه بر کلی هزینه سختی راهم متحمل میشیم تا از شهرستان واسه درمان به تهران بیایم در نهایت هیچ نتیجه ای نمی بریم خواهشند جای این حرفا یکم به فکر پیشرفت باشین یه کمکی بکنین این حیون بیچاره درمون بشه
armin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
0
با سلام سگ بنده دچار تومور مغزی از نوع بدخیدم شده است(تشخصی:دانشکده دامپزشکی تهران و 4 دکتر جراح متخصص در تهران)تقاضای معرفی دکتر متخصص جراح مربوطه در خارج از کشور را دارم(با مشاهده این وضعیت و خطاهای پزشکی دکتران ایرانی اعتماد بنده به دامپزشکان ایرانی در حد 0 از 100 است)ممنون میشم راهنمایی کنید !کشور مورد نظر برای جراحی فرقی ندارد با سپاس .
نظر شما
ادامه