کد خبر: ۶۷۲۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: فرماندار دزفول بر لزوم پیگیری مجوز صنعتی شدن کشتارگاه این شهرستان از دامپزشکی تاکید کرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از صداوسیما، فرماندار ویژه دزفول در نشست شورای سلامت این شهرستان از دامپزشکی دزفول خواست برای رفع مشکل کشتارگاه و اخذ مجوز صنعتی شدن آن با مجموعه بالادست نامه نگاری و وضعیت موجود را به صورت شفاف بیان کند.

رئیس اداره دامپزشکی دزفول در این باره گفت: سردخانه کشتارگاه شهرداری دزفول طبق نظر کارشناس سازمان دامپزشکی مناسب شناخته نشد اگرچه این کشتارگاه ظرفیت سنجی شده و در حال حاضر فعال است و روزانه به اهواز لاشه ارسال می‌کند.

«محسن ورجاوند» افزود: روزانه ۲۵۰ تا ۳۵۰ کشتار برای دزفول و ۱۰۰ تا ۱۵۰ کشتار برای اهواز در کشتارگاه شهرداری دزفول انجام می‌شود.

وی ادامه داد: به طور معمول بین ۱۰ تا ۲۰ دام سنگین در کشتارگاه ذبح می‌شود، ولی در یک روز خاص قصابان اقدام به کشتار ۷۰ راس دام سنگین کردند و تلاش داشتند ثابت کنند کشتارگاه ظرفیت کافی ندارد.

رئیس دامپزشکی دزفول همچنین با انتقاد از در نظر گرفتن سردخانه کشتارگاه برای شهر‌های دیگر از جمله اهواز گفت: سال‌ها برای سردخانه کشتارگاه پیگیری کردیم، ولی زمان بهره برداری به اهواز اختصاص یافت.

محمد غلامی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول با اشاره به اعلام آمادگی سرمایه گذار بری صنعتی کردن کشتارگاه اظهارداشت: مشکلی برای گذاشتن گوشت در سردخانه کشتارگاه نداریم، ولی از شهرداری انتظار می‌رود ظرفیت این کشتارگاه را با طرح توسعه، افزایش دهد.

معاون خدمات شهری شهرداری دزفول نیز رعایت نشدن حریم روستایی، تصفیه خانه و نزدیکی پوشال زنی و دامداری به کشتارگاه را از دلایل مخالفت سازمان دامپزشکی با صنعتی کردن کشتارگاه دانست و بیان کرد: بعد از پیگیری فراوان و احداث سردخانه در کشتارگاه، سازمان دامپزشکی این ایراد‌ها را گرفته و مکان کشتارگاه را برای صنعتی شدن مناسب ندانسته است.

ابوحلاج افزود: اکنون که اداره حفاظت محیط زیست مجوز لازم را برای صنعتی شدن کشتارگاه داده انتظای می‌رود دامپزشکی همکاری لازم را در این زمینه داشته باشد ضمن اینکه با ایجاد چند لایه درختکاری می‌توان مشکل حریم را برطرف کرد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
0
1
سلام علیکم
یک سوال وجود دارد و اینکه چرا سردخانه ای که با مصوبات دامپزشکی در کشتارگاه لازم الجراست باید بدون نظر کارشناسی دامپزشکی تاسیس شود. اما بنظر بنده تعامل کم ادارت دامپزشکی ( از جمله شبکه دامپزشکی دزفول ) با سازمان های مربوطه مثل شهرداری و شورای شهر دزفول بسیار پایین است. نتیجه آن می شود که با صرف هزینه های بسیار بالا کار به هدف نمی رسد.
نظر شما
ادامه