کد خبر: ۶۷۲۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: مدیریت عامل شرکت کشت و صنعت جنوب غرب مستقر در منطقه دهلران گفت: موضوع تلف شدن زنبورهای تعدادی از کندوهای عسل مستقر در اراضی این شرکت ارتباطی با فعالیت کشاورزی این شرکت نداشته و طبق نظر آزمایشگاه زنبورهای عسل بر اثر بیماری ناشی از " کنه واروا " بوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «سیدرضا نظرزاده» روز چهارشنبه ضمن تکذیب فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تلف شدن زنبورهای سه هزار کندوی عسل ناشی از فعالیت کشاورزی این شرکت اظهار داشت: موضوع تلف شدن زنبورهای تعدادی از کندوهای عسل مستقر در اراضی این شرکت ارتباطی با فعالیت کشاورزی این شرکت نداشته و طبق نظر آزمایشگاه زنبورهای عسل بر اثر بیماری ناشی از " کنه واروا " بوده است.

وی افزود: در این فیلم ادعا شده است که زنبورهای تعدادی کندوی عسل بر اثر سمپاشی اراضی کشاورزی تلف شده اند که نظر کارشناس رسمی دادگستری خلاف این موضوع را ثابت می کند.

مدیریت عامل شرکت کشت و صنعت جنوب غرب مستقر در منطقه دهلران تاکید کرد: طبق قرارداد منعقده بین این شرکت و یک زنبوردار که کندوهای عسل خود را در اراضی این شرکت مستقر کرده است، این شرکت هیچ تعهدی در خصوص تلف شدن زنبورهای عسل نداشته، ضمن اینکه کندودار متعهد به حفاظت و حراست از اراضی این شرکت نیز بوده است.

نظرزاده یادآور شد: زنبوردار مذکور با علم و آگاهی از فعالیت کشاورزی و نیز عملیات دفع آفات شرکت کشت و صنعت جنوب غرب (دهلران) طبق قرارداد منعقده اقدام به استقرار کندوهای عسل در زمین های این شرکت کرده است.

وی به استقرار غیر قانونی کندوهای عسل از سوی پنج کندودار دیگر در اراضی کشاورزی این شرکت اعتراض کرد و گفت: تنها یک کندودار با این شرکت برای استقرار کندوهای عسل در اراضی کشاورزی قرارداد بسته و مابقی کندوداران مدعی خسارت هیچگونه قراردادی با این شرکت نداشته و به صورت غیر قانونی نسبت به استقرار کندوهای خود در اراضی این شرکت اقدام کرده اند که این تخلف قابل پیگرد قانونی است.

مدیریت عامل شرکت کشت و صنعت جنوب غرب مستقر در منطقه دهلران با بیان اینکه در اطراف شرکت کشت و صنعت جنوب غرب بیش از ۱۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی متعلق به کشاورزان منطقه وجود دارد که اقدام به فعالیت کشاورزی و سمپاشی مزارع می کنند، گفت: طبق اسناد موجود این شرکت دوم آبان ماه اقدام به سمپاشی مزارع خود کرده در حالیکه اتفاق مربوط به تلف شدن زنبورهای این کندودار ۱۷ آبان رخ داده است که این فاصله زمانی بیانگر این واقعیت است که سمپاشی مزارع این شرکت تاثیری در تلف شدن زنبورهای عسل نداشته است.

نظرزاده با رد ادعای کندودار مبنی بر تلف شدن تمام زنبورهای سه هزار کندوی عسل مستقر در اراضی این شرکت اضافه کرد: طبق نظر کارشناس دادگستری تنها ۶۰ درصد کندوهای ۹۳۵ تا یک هزار کندو تلف شده اند که علت مرگ زنبورها نیز طبق نظر آزمایشگاه دامپزشکی استان ایلام بیماری کنه واروا بوده است.

وی در خاتمه گفت: به منظور اینکه علت مرگ زنبورهای عسل بار دیگر بررسی شود نمونه هایی از زنبورهای تلف شده و نیز موم و عسل کندوها به آزمایشگاه سم شناسی مرکزی دامپزشکی تهران ارسال شده است که نتیجه آن اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت جنوب غرب فعالیت های کشاورزی این شرکت را در راستای حفظ محیط زیست و جلوگیری از خسارت به محیط زیست دانست و تاکید کرد: فعالیت کشاورزی این شرکت بر اساس شاخص های زیست محیطی و استاندارد انجام می شود تا آسیب و خسارتی به محیط زییست وارد نشود.

شرکت کشت و صنعت جنوب غرب که در زمینه کشت و تولید محصولات کشاورزی فعالیت می کند در منطقه دهلران واقع است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Luxembourg
|
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
0
1
حکیم جان، این مایت هست کنه نیست. دوستان ود سیستم‌کشاورزی به علت یک اشتباه سهوی جاافتاده اصطلاح کنه را به کار می برند. لطفا به این نکات دقت کنید
نظر شما
ادامه