کد خبر: ۶۷۳۸۰
 
 

کتاب «مهمترین باکتریهای بیماریزای مواد غذایی» از سوی انتشارات دانشگاه شهید چمران اهواز یه زیور طبع اراسته شد.

نویسندگان این کتاب «دکتر سیاوش مکتبی» عضو هیات علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز و «دکتر حوریه محمدپور مطلق آزما» هستند.

در پیشگفتار کتاب آمده است: در ایران تاکنون کتاب‌های زیادی در خصوص میکروبیولوژی مواد غذایی، چه به‌صورت تألیف و یا به شکل ترجمه، در اختیار علاقه‌مندان قرارگرفته است که این مهم نشان‌دهنده علاقه و نیاز جامعه علمی به این مبحث است.

با توجه به اینکه تاکنون کتابی که به‌طور ویژه باکتری‌های بیماری‌زای مواد غذایی را از جنبه‌های مختلف شناختی و عملکردی در مواد غذایی موردبررسی قرار دهد در دسترس نیست، در این کتاب سعی شده است که جنبه‌های مختلفی ازجمله خصوصیات و طبقه‌بندی، مکانیسم بیماری‌زایی، پراکندگی در محیط و مواد غذایی، عوامل مؤثر بر زنده‌مانی و رشد در مواد غذایی، اصول شناسایی و جداسازی از مواد غذایی و کنترل و پیشگیری 12 عدد از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زای مواد غذایی در قالب 12 فصل به ترتیب حروف الفبا آورده شود.

این کتاب می‌تواند مورد استفاده دانشجویان پایه‌های مختلف و خصوصاً تحصیلات تکمیلی رشته‌های دانشگاهی مرتبط با بهداشت مواد غذایی و همچنین پژوهشگران و کارشناسان آزمایشگاهی مراکز علمی و دستگاه‌های اجرایی کشور قرار گیرد.

 

نظر شما
ادامه