کد خبر: ۶۷۴۴

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی تاکید کرد: استفاده از هورمون در تولید مرغ به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست.

دکتر ناصر مرگان ازغدی در "سمینار ترویج و توسعه پروش و تولید مرغ گوشتی در طول دوره پرورش" که در محل سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی برگزار شد، افزود: میزان آنتی بیوتیک موجود در فرآورده‌های خامی دامی استان نظیر مرغ، گوشت و شیر در حد مجاز استانداردهای بین المللی است.

وی با تاکید بر اینکه با مصرف بی رویه آنتی بیوتیک در تولید مرغ و سایر فرآورده‌های خام دامی مخالف هستیم، اظهار داشت: باید مصرف آنتی بیوتیک در واحدهای پرورش دام و طیور تحت نظارت دامپزشکان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه پنجم توسعه باید به دنبال تولید محصولات سالم در بخش کشاورزی باشیم، تصریح کرد: تولید محصولات کیفی در بخش دام و طیور مورد انتظار مردم و بازارهای جهانی است.

وی سرانه مصرف گوشت مرغ را در کشور در طول سال بالغ بر 22 کیلوگرم دانست و گفت: در حال حاضر تولید مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک علاوه بر اینکه موجب ارزش افزوده می شود بازار نیز به این مرغ نیاز دارد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به اینکه باید عرضه مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در بازار با یک برند خاصی صورت گیرد از اتمام طرح باقی مانده‌های دارویی کشور در شیر به عنوان یک طرح ملی در آزمایشگاهی ملی مواد غذایی دامپزشکی استان خبر داد.


 خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه