کد خبر: ۶۷۶۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: روند درمان پلنگ هزار مسجد که هفته گذشته با وضعیت زخمی پیدا شد، مطلوب است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، «مهدی اله‌پور» گفت: پس از طی مراحل درمان اولیه پلنگ هزار مسجد که هفته گذشته با وضعیت زخمی پیدا شد در پلی کلینیک و بیمارستان دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد در هفته گذشته، روند درمان در باغ وحش مشهد همچنان ادامه دارد.

وی گفت: تیم درمانی با تمامی تجهیزات موجود در بیمارستان، پلنگ بیمار را پذیرش و معاینه کرد و اقدامات درمانی همچون نمونه‌برداری، رادیولوژی، سونوگرافی، سرم تراپی، آنتی بیوتیک و درمانهای حمایتی صورت گرفته است.

اله‌پور افزود: پس از این مرحله با انتقال این گونه به قرنطینه و ادامه کار توسط کادر درمان، نتایج اقدامات حاکی از روند کاهشی عفونت و نشان از پاسخگویی مثبت پلنگ به مسیر صحیح درمانی است.

سرپرست محیط زیست خراسان رضوی گفت: اقدامات لازم برای معاینه مجدد، رادیولوژی و سونوگرافی پورتابل و اخذ نمونه جهت بررسی تابلوی خونی این گونه ارزشمند انجام شده است.

اله پور گفت: این پلنگ، صبح روز دوشنبه مورخ ۲۲ آذر ماه، از محل قرنطینه باغ وحش وکیل آباد مشهد به مرکز تصویربرداری، برای شناسایی علت نشانه های بالینی عصبی انتقال داده شد.

وی گفت: این حیوان با هوشیاری کامل به بخش سی. تی. اسکن و ثبات تنفس منتقل و عملیات آرام بخشی عمیق انجام شد و شیوه نامه های تشخیصی، تصویربرداری، سی تی اسکن، از ناحیه سر و گردن صورت پذیرفت و سپس نمونه مایع مغزی نخاعی اخذ و کشت و بررسی شاخصهای سلولی و یاخته شناسی انجام شد.

سرپرست اداره کل محیط زیست خراسان رضوی گفت: در ادامه پس از ریکاوری کامل پلنگ و به دست آوردن هوشیاری کامل، عملیات برگشت به قرنطینه باغ وحش وکیل آباد مشهد با موفقیت انجام شد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
0
0
بسیار عالی و امیدوارم حیوانات حیات وحش همراه در سلامت باشند بدون هر گونه آسیب و آزار
نظر شما
ادامه