کد خبر: ۶۷۸۰

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی کردستان، آق‎قلا، کرمانشاه، آباده، کرج، همدان و قم

 

کردستان میزبان گردهمائی معاونین اداری پشتیبانی ادارات کل دامپزشکی استانهای کشور


گردهمائی سالانه معاونین اداری پشتیبانی ادارات کل دامپزشکی استانهای کشور و معاون اداری پشتیبانی و مدیران کل اداری و مالی سازمان دامپزشکی کشور، 20 و 21 مهر ماه سالجاری به منظور بررسی و تبادل اطلاعات حوزه اداری و پشتیبانی در شهرستان بانه در استان کردستان برگزار می گردد.

 

--------------------------

 

کلاس آموزشی بهداشت شیر برای دامداران شهرستان آق قلا برگزار شد


این کلاس که با هماهنگی اتحادیه دامداران شهرستان آق قلا در مکان اتحادیه برگزار گردید عده قابل توجهی از دامداران در این کلاس شرکت نمودند.


دکتر مسلمی رییس شبکه آق قلا در خصوص رعایت بهداشت در دامداریها و زمان دوشیدن شیر و کاهش بارمیکروبی شیر توضیحات لازم را به همراه پاورپونت تهیه شده برای دامداران نمایش و در خاتمه به سوالات و مشکلات دامداران در این زمینه و سایر مسائل دامپزشکی پاسخ داد .

این کلاس که در مورخ 27/6/90 برگزار شده بود حدود 2 ساعت به طول انجامید.

--------------------------

 

برگزاری مسابقه نقاشی ویژه 14 مهر در کرمانشاه


اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه بمناسبت 14 مهر اقدام به برگزاری مسابقه نقاشی ویژه فرزندان کارکنان نموده است .
در این مسابقه که در دو رده سنی 5 – 10 سال و 10 – 15 سال تدارک دیده شده است، فرزندان کارکنان دامپزشکی می توانند حداکثر تا تاریخ 10 مهر ماه با ارسال آثار خود در مسابقه شرکت نمایند.

منتخبین این مسابقه در روز 14 مهر ماه توسط مسئولین دامپزشکی مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

--------------------------

 

813 قلم داروی غیر مجاز دامی در آباده کشف و معدوم گردید


سرپرست شبکه دامپزشکی آباده از ضبط و معدوم سازی 813 قلم دارویی غیر مجاز و تاریخ گذشته شامل آنتی بیوتیک و مکمل های داروئی به ارزش تقریبی ده میلیون ریال طی یک ماه گذشته خبر داد.

دکتر علیرضا فرخی گفت: این داروها شامل آنتی بیوتیک و مکمل های داروئی به ارزش تقریبی ده میلیون ریال بوده که طی بازدید بازرسان این شبکه از عاملین و مراکز غیر مجاز خرید و فروش داروهای قاچاق و همچنین برخی از داروخانه‌ها کشف و با توجه به انقضا تاریخ و غیر قابل مصرف بودن آنها معدوم گردید.
وی افزود: دامداران بایستی از درمان خودسرانه دامهای خود پرهیز نموده و داروهای مورد نیاز خود را با تجویز دامپزشکان از داروخانه های دامپزشکی تهیه و به تاریخ تولید و انقضاء آن دقت نمایند و زمان پرهیز از مصرف دارو قبل از ذبح دام را مورد توجه قرار دهند تا از ایجاد باقیمانده دارویی در فرآورده های خام دامی و ایجاد مقاومت دارویی در مصرف کنندگان جلوگیری به عمل آید.

---------------------------

 

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با بیماریهای تنفسی پرندگان با حضور مرغداران شهرستان کرج


به منظور افزایش سطح آگاهی مرغداران در خصوص رعایت اصول بیوسکوریتی و پیشگیری از بیماریهای تنفسی در مرغداری دوره آموزشی آشنایی با  بیماریهای تنفسی پرندگان با حضور تعداد 80 مرغدار استان در تاریخ 28/6/1390 درشهرستان کرج برگزار گردید.

 

----------------------------

 

صادرات 61 هزار و 150 جلد انواع چرم از استان همدان به کشورهای ترکیه و ایتالیا


 از ابتدای سال جاری تاکنون 61 هزار و 150 جلد انواع چرم از استان همدان به کشورهای ترکیه و ایتالیا صادر شده است.
مدیر کل دامپزشکی استان همدان ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه یکی از وظایف دامپزشکی، نظارت بهداشتی بر صادرات دام و فرآورده‌های خام دامی می‌باشد، دامپزشکی استان همدان از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به صدور مجوز صادرات 61 هزار و 150 جلد انواع چرم در 7 محموله شامل 920 جلد کراست گاوی، 26 هزار و 480 جلد سالامبور گوسفندی و 33 هزار و 750 جلد وت‌بلوی گوسفندی به مقصد کشورهای ترکیه و ایتالیا اقدام نموده است.
دکتر کریمی مخصوص افزود: همچنین در سال جاری تعداد 35 هزار و 500 قطعه انواع ماهیان زینتی و آکواریومی از استان همدان به مقصد کشور عراق با مجوز بهداشتی صادرات این اداره کل صادر شده است.

 

----------------------------

 

راه اندازی خدمات دامپزشکی در دفاتر پیش خوان دولت


 برخی از خدمات دامپزشکی استان قم در دفاتر پیشخوان دولت قابل انجام و پیگیری است.
به استناد تفاهم نامه واگذاری خدمات ، موضوع آیین نامه اجرایی (ایجادوبهربرداری دفات پیش خوان  خدمات دولت وبخش عمومی غیردولتی) فی مابین معاونت توسعه مدیریت ومنابع انسانی استانداری ومدیرکل دامپزشکی استان قم ، این اداره کل ارتاریخ1/7/90 برطبق قرارداد بادفاترپیش خوان دولت برخی خدمات خودرابه ارباب رجوع ارطریق این دفاتربه انجام خواهدرساند.

خدمات دامپزشکی که دراین دفاترقابل انجام وپیگیری است به اضافه آدرس وشماره تلفن تماس ذیلا به اطلاع متقاضیان میرسد.
1- اعلام نظروروددام به استان جهت پرواربندی
2- تاییدیه کشتاردام
3- گواهی مایه کوبی گوسفندداشتی
4- گواهیمایه کوبی دام پرواری
5- گواهی مایه کوبی گاوشیری
6- صدورکد الکترونیک خودروهای حمل
آدرس :
الف) دفترخدمات دولت الکترونیک خلج : قم قلعه کامکار، خ امام زاده ابراهیم ،بلوارحضرت معصومه کوچه شماره36  تلفن تماس02518756906
ب) دفترخدمات دولت الکترونیک حسینی: شهرقنوات شماره تماس 02523222766
ت) دفترخدمات دولت الکترونیک یوسفی : شهرجعفریه شماره تماس 02526353333

 

 

نظر شما
ادامه